Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "pakko" antaa anteeksi kun joku sitä pyytää?

Vierailija
19.02.2019 |

Mitä sinulle on opetettu ja mitä opetat omille lapsille?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
2/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muuta ei ole pakko kuin kuolla ja maksaa veroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet ole itse valmis antamaan anteeksi vaan se anteeksianto pitäisi tehdä siksi, että sille toiselle tulee parempi mieli tai joku kolmas osapuoli käskee antamaan anteeksi niin samalla vaivalla sen anteeksipyytäjän voi kehottaa suksimaan hevonkuuseen.

Vierailija
4/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitä on opetettu, mutta itse olen tullut siihen johtopäätökseen, että kun tarpeeksi loukkaa niin on minun puolestani täysin vapaa kulkemaan omia polkujaan, Minun kanssani ne polut eivät enää risteä, eikä siihen anteeksipyyntö auta.

Saatan kuulostaa katkeralta, mutta rajansa kaikella.

Lapsen opetin pyytämään anteeksi, jos oli tehnyt tyhmyyksiä. En kyllä muista että olisi tullut tilannetta, jossa hänen olisi ollut "pakko" antaa kenellekään anteeksi.

Vierailija
5/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko antaa anteeksi jos ei vaan oikeasti voi.

Mutta pitää kyllä silti pyytää anteeksi jos on loukannut toista tai tehnyt muuta tyhmää.

Vierailija
6/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole pakko. Oma olo kyllä kevenee jos pystyy antamaan anteeksi eikä kanna kaunaa mukanaan. Anteeksianto voi viedä aikaa, joskus silmänräpäyksen ja joskus vuosia.

Omille lapsille opetan mieluummin anteeksiantoa kuin kostonhalua ja katkeruutta. Ovimatoksi ei kuitenkaan pidä ryhtyä, anteeksianto ei tarkoita, että voisi tulla kohdelluksi miten vain.

Vierailija
7/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaja ei tulisi koskaan saamaan anteeksi vaikka polvillaan rukoilisi edessäni. Rikkoi minut niin monella eri tavalla.

Vierailija
8/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista mitä on opetettu, mutta itse olen tullut siihen johtopäätökseen, että kun tarpeeksi loukkaa niin on minun puolestani täysin vapaa kulkemaan omia polkujaan, Minun kanssani ne polut eivät enää risteä, eikä siihen anteeksipyyntö auta.

Lapsen opetin pyytämään anteeksi, jos oli tehnyt tyhmyyksiä. En kyllä muista että olisi tullut tilannetta, jossa hänen olisi ollut "pakko" antaa kenellekään anteeksi.

Onhan sinussakin vikaa jos noin kovasti joku pystyy loukkaamaan. Ihmisiä on moneen lähtöön. Jos joku loukkaaja pyytää myöhemmin anteeksi niin ei liene läpensä paha.

Vierailija
9/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kannattaa aina antaa anteeksi. Jos joku vilpittömästi pyytää anteeksi, totta kai haluan antaa anteeksi.

Olen itsekin tehnyt pahasti ihmisiä kohtaan, en ole parempi ihminen.

Vierailija
10/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoihini kuuluu pyytää anteeksi. Vaikka eihän se toki helppoa ole.

Mutta ymmärrän jos joku on kovin katkeroitunut ja kateellinen niin eipä sellaselta voi sitä odottaa.

Vierailija
11/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna anteeksi. Minä kostan. Julmasti.

Vierailija
12/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole, mutta kannattaa. Jos ei anna anteeksi, siitä on eniten haittaa itselle. Anteeksi antaminen ei myöskään tarkoita sitä, että ihmissuhde anteeksi pyytävän osapuolen kanssa jatkuisi entisen kaltaisena.

Vierailija
13/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa asioita, joita ei ole mahdollista antaa anteeksi. Ei tarvitse toisten mieliksi esittää antavansa anteeksi, jollei oikeasti ole siihen valmis.

Vierailija
14/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sinussakin vikaa jos noin kovasti joku pystyy loukkaamaan. Ihmisiä on moneen lähtöön. Jos joku loukkaaja pyytää myöhemmin anteeksi niin ei liene läpensä paha.

Hieno logiikka sulla. Että se toinenkin poski pitäsi kääntää?

Ihmisiä on tosiaan moneen lähtöön. 

Vierailija
15/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä pyytää anteeksi vain näön vuoksi. Riippuu anteeksipyynnöstä miten siihen suhtaudun.

Vierailija
16/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaaja ei tulisi koskaan saamaan anteeksi vaikka polvillaan rukoilisi edessäni. Rikkoi minut niin monella eri tavalla.

Tuskinpa rukoilisi.

Vierailija
17/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jäbät, juju on se että jumala antaa jokaiselle kaiken anteeksi joka hetki.

Vierailija
18/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna anteeksi. Minä kostan. Julmasti.

Älä tee niin. Se on väärin. Nöyrästi kehotan sinua pyytämään ja antamaan anteeksi.

Ajattele se vapauttaa sinut vihan tunteesta ja voit taas onnellisesti jatkaa elämääsi.

19/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Anteeksianto on valinta.

Viisas ja hyvä valinta se kyllä on. Jokainen meistä on tehnyt joskus väärin ja on itsekin anteeksiannon tarpeessa.

En muista kuinka minulle tästä opetettiin lapsuudenkodissa. Varmaan enemmän sen suuntaisesti, että kiltit antavat anteeksi, tuhmat eivät tms. eli lapsentasoisesti.

Vierailija
20/20 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ei ole, mutta kannattaa. Jos ei anna anteeksi, siitä on eniten haittaa itselle. Anteeksi antaminen ei myöskään tarkoita sitä, että ihmissuhde anteeksi pyytävän osapuolen kanssa jatkuisi entisen kaltaisena.

Samaa mieltä kanssasi.  Jos haluaa olla hyvä itselleen, kannattaa antaa anteeksi, jos sitä aidosti pyydetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän