Gynekologista kertominen pomolle
Olen juuri työelämän aloittanut nuori nainen ja minulla on kuukauden päästä ensimmäinen gynekologin tutkimus. Itse tutkimus ei jännitä niin paljon kun asiasta pomolle kertominen. Olen melko ujo, enkä tiedä miten sanon pomolleni, joka on n. 30v mies. Tiedän, että gynellä käynti on normaalia ja kaikki naiset siellä joskus käyvät, mutta muutenkin pomolle puhuminen jännittää niin tuollaisen asian sanominen tuntuu todella vaikealta.
Kuinka paljon aikaisemmin asiasta pitäisi sanoa? Riittääkö viikko ennen vai onko hyvä sanoa jo nyt? Entä riittääkö, jos sanon että minulla on lääkäri vai kuuluuko pomon tietää tarkemmin? Pitääkö sieltä tuoda joku todistus, että olen ollut gynekologilla vai riittääkö jos korvaan tunnit, jotka olen poissa?
Kiitos vastauksista!
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Voit kertoa pomollesi, että sinulla on henkilökohtanen meno, ei sun tarvii kertoa, että meet lääkäriin.
Höpöhöpö. Kuvitteletko, että työntekijä voi poistua työpaikalta tai jäädä saapumatta töihin yksinkertaisesti sanomalla, että on "henkilökohtainen meno"?
Täällä on tosiaan henkilöitä jotka kyselee muka-asiallisia terveyskysymyksiä erityisesti naisten lisääntymisterveyteen liityyvistä aiheista. Tämäkin kysymys sellainen ehkä on, ehkä ei. Mutta en käsitä, miksi lääkärin erikoisala pitäisi kertoa esimiehelle. Se kyllä, että aikaa ei voi saada työajan ulkopuolelle. Lääkärissä käydään monesta syystä, ilman että mikään sairausloma on uhkaamassa. Esimies on siihen tottunut (ellei ole ihan uusi). Turha käyttää sähköpostia, jos voi tavatessa ohimennen mainita asiasta ja kysyä, miten korvata aika.
Sano, että sulla on rutiiniluontoinen lääkäriaika, joka on valitettavasti hoidettava työajalla. Sitten kysyt, miten toimitaan, teetkö menetetyn työajan sisään vai miten. Tuskin on ensimmäinen kerta pomollesi, kun joku tällaista kysyy. Kerro mahdollisimman ajoissa, jos vaatii jotain järjestelyjä.
Minua ei pomona todellakaan kiinnosta alaisteni gynekäynnit, hyi olkoon. Liian intiimejä asioita pomolle jaettavaksi. Onneksi kukaan ei ole tuollaista tullut avautumaankaan. Kerrot vain että sinulla on pakollinen meno, jonka siirtäminen työajan ulkopuolelle ei onnistu, että miten korvaat tunnit.
Mutta tämähän olikin keski-ikäisen miehen provo.
Jos esimies on niin tollo että alkaa kyselemään (näitäkin on) että mitä varten, toteat vaan että ihan normaalia terveydenhuoltoa vain.
Olisit Ap nukkunut pidempään, aloittanut trollaamisen edes levänneenä.
Yleensä työterveydessä saa käydä työajalla=palkallisena, esim.hammaslääkärissä ei työehtosopimuksesta riippuen.
Aiheeseen : kuten monesti sanottu sinulla lääkäri xx aikaan piste. Se kaiveleeko intiimialueitasi vai kynsisientäsi ei kuulu työnantajalle.
Sano vaan että menet gynekologilla keskustelemaan ehkäisystä. Sehän kiinnostaa pomoa ja osoittaa ettet lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö joka päivä töitä toimistotyöaikaan? Olisiko aika mahdollista siirtää vapaapäivälle tai hyödyntää tässä saldovapaita tai liukumia?
Ehkäisyasioita ei nimittäin hoideta työajalla, eli et voi vain ilmoittaa pomolle asiasta. Saatat joutua ottamaan palkatonta vapaata, jos työaikajärjestelyt eivät onnistu. Ainoastaan työterveysasiat voi sopia työajalle, ja silloinkin kysytään esimieheltä lupa eikä vain ilmoiteta.
Missään tapauksessa pomolle ei erikseen kerrota, että kyseessä on gynekologi vaan puhut ihan vain lääkäriajasta, jos nyt oikeasti on aivan pakko mitään mainita.
Teen töitä arkisin 7-17 välillä ja 8-16 on auki se perhesuunnitteluneuvola, jossa minulla on gynekologi. Eli en voi vaihtaa aikaa kun joka tapauksessa joutuisin olla töistä pois. Palkaton vapaa sopisi minulle hyvin, tai sitten olen joku päivä pidempään töissä. En olettanutkaan, että saisin palkkaa siltä ajalta, kun olen gynekologilla. Ap
Pomolle ei kuulu ollenkaan minkä alan lääkäri sulla on. Sanot vaan, että sulla on lääkärikäynti jota ei saanut työajan ulkopuolelle järjestettyä. Samalla sovit miten teet tunnit sisään (vai vähennetäänkö esim palkasta)
Tämän on pakko olla jonkun ylilautapojan provo tai pikkutuhma fantasia: alistava miespomo ja arkaileva nuori nainen gynekologille menossa. Kirjoitustyyli paljastaa. Huoh. Jos olisi totta, niin pomolle ei kuulu pätkääkään lääkärikäyntisi syy. Käyt lääkärissä ja korvaat tunnit takaisin.
Kerrot etukäteen. Pomon on toki päästävä mukaan varmistamaan.
Nuori nainen ei käytä itsestään ilmaisua nuori nainen. Joskus näissä provoissa myös neitonen-sana paljastaa trollin.
Vierailija kirjoitti:
Tämän on pakko olla jonkun ylilautapojan provo tai pikkutuhma fantasia: alistava miespomo ja arkaileva nuori nainen gynekologille menossa. Kirjoitustyyli paljastaa. Huoh. Jos olisi totta, niin pomolle ei kuulu pätkääkään lääkärikäyntisi syy. Käyt lääkärissä ja korvaat tunnit takaisin.
Siis minkä takia monet epäilee provoksi? Minulle todettiin teininä sosiaalisten tilanteiden pelko, joka on onneksi jo jonkin verran helpottanut. Joskus kuitenkin normaalit asiat, kuten lääkärikäynnistä kertominen jännittää ja halusin sen takia kysyä asiasta täällä. Olen nyt joulun jälkeen aloittanut ensimmäisen työni, joten en voinut tietää miten nämä asiat hoidetaan. Gynekologilla käynnissä ei ole mitään seksuaalista, eikä pomoni sukupuoli liity tähän tilanteeseen muuten kuin että minua jännittää hieman enemmän puhua miespuolisille henkilöille. Mutta hyvä, kun selvisi ettei tarvitse kertoa mikä lääkäri minulla on. Kerron asiasta huomenna pomolle ja kysyn korvaanko tunnit vai otanko palkatonta.
Kaikki merkit paljastaa, että aloittaja on fantasioiva trollipoika. Täällä on usein samaan tyyliin kirjoitettuja viestejä naisten vaivoista. Tyyli on yliasiallinen ja kaikki selostettu tarkasti jokaista yksityiskohtaa myöten. Kuten tässäkin aloituksessa, vaikka kaiken olisi voinut tiivistää yhteen lauseeseen. Jotkut saavat kiksejä vauvapalstalla fantasioidessaan.
tämän täytyy olla provo huono sellanen. Jo tyhmäkin tajuaa ettei työnantajalle kuulu minkä lajin lääkäri on kyseessä ..hoh hoijakkaa
On kyllä kerrottava, minkä alan lääkäristä on kyse, jotta esimies saa asianmukaisen kuvan poissaolon syystä. Sinänsä seksuaaliterveyteen liittyvät terveydenhuollon käynnit ovat asiaankuuluvia kolmekymppisillä naisilla.
Ok, sitten kerron asiasta kasvotusten. Ap.
Kai nyt joku tarttuu tähän provoon kun ap oikein tyrkyttämällä tyrkyttää tietoa, että lapsia on tulossa heti kun vakipaikka saatu, miten kerron pomolle khihhih?
(En jaksa lukea ekaa sivua enempää.)
Voit kertoa pomollesi, että sinulla on henkilökohtanen meno, ei sun tarvii kertoa, että meet lääkäriin.