Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynekologista kertominen pomolle

Vierailija
19.02.2019 |

Olen juuri työelämän aloittanut nuori nainen ja minulla on kuukauden päästä ensimmäinen gynekologin tutkimus. Itse tutkimus ei jännitä niin paljon kun asiasta pomolle kertominen. Olen melko ujo, enkä tiedä miten sanon pomolleni, joka on n. 30v mies. Tiedän, että gynellä käynti on normaalia ja kaikki naiset siellä joskus käyvät, mutta muutenkin pomolle puhuminen jännittää niin tuollaisen asian sanominen tuntuu todella vaikealta.

Kuinka paljon aikaisemmin asiasta pitäisi sanoa? Riittääkö viikko ennen vai onko hyvä sanoa jo nyt? Entä riittääkö, jos sanon että minulla on lääkäri vai kuuluuko pomon tietää tarkemmin? Pitääkö sieltä tuoda joku todistus, että olen ollut gynekologilla vai riittääkö jos korvaan tunnit, jotka olen poissa?

Kiitos vastauksista!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot esimiehelle, että sinulla on lääkäri päivänä X kello X ja varmistat, voitko mennä. Lisäät, että lääkärikäyntiin menee X tuntia ja kysyt, voitko tehdä ne sisään?

Sinun ei tarvitse kertoa, mistä lääkäristä on kysymys.

Vierailija
2/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Onko tämä joku sairaalasta saatu aika? Jos menet yksityiselle, niin vaihda aika niin, ettei se ole työaikana. Itse en puhuisi pomolle yhtään mitään gynekologista. Jos sinun on pakko mennä työaikana, sano meneväsi lääkärille, muuta ei tarvitse kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mailia, että sinulla on lääkärissä käynti sinä ja sinä päivänä klo x. Ilmoita se jo nyt, niin pääset itse jännityksestäsi.

Kysy samalla miten pitää menetellä, tarvitsetko todistuksen käynnistäsi.

Vierailija
4/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle mennessä vaihda aika niin, ettei ole työajalla. Jos aika on lähetetty sinulle sairaalasta, niin sanot pomollesi meneväni lääkäriin. Ei pomolle tarvitse eritellä mikä lääkäri se on.

Vierailija
5/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas naisen alistamista. Millon tämä loppuu?

Vierailija
6/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Onko tämä joku sairaalasta saatu aika? Jos menet yksityiselle, niin vaihda aika niin, ettei se ole työaikana. Itse en puhuisi pomolle yhtään mitään gynekologista. Jos sinun on pakko mennä työaikana, sano meneväsi lääkärille, muuta ei tarvitse kertoa.

Sain ajan perhesuunnitteluneuvolasta, joka on auki vain 8-16, joten on pakko mennä työpäivän aikana. Ap

Vierailija
7/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantajalle kuulu, millä lääkärillä käyt. Kerrot vain esimiehelle, että sinulla olisi lääkäri päivänä x kellonaikaan y, ja kysyt teetkö poissaolotunnit sisään joku toinen päivä.

Vierailija
8/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita mailia, että sinulla on lääkärissä käynti sinä ja sinä päivänä klo x. Ilmoita se jo nyt, niin pääset itse jännityksestäsi.

Näen pomoa päivittäin töissä, joten olisiko ihan tyhmää kertoa asiasta sähköpostilla? Tämä olisi tietysti minulle helpoin tapa kun voisin kirjoittaa asian. Ap

Vierailija
9/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistajapomo!

Vierailija
10/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuosta mitään todistusta tarvitse, hyvänen aika. Mahtaa gyne ihmetellä, jos pyydät häneltä lapun, että olet käynyt vastaanotolla.

Vierailija
11/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö joka päivä töitä toimistotyöaikaan? Olisiko aika mahdollista siirtää vapaapäivälle tai hyödyntää tässä saldovapaita tai liukumia?

Ehkäisyasioita ei nimittäin hoideta työajalla, eli et voi vain ilmoittaa pomolle asiasta. Saatat joutua ottamaan palkatonta vapaata, jos työaikajärjestelyt eivät onnistu. Ainoastaan työterveysasiat voi sopia työajalle, ja silloinkin kysytään esimieheltä lupa eikä vain ilmoiteta.

Missään tapauksessa pomolle ei erikseen kerrota, että kyseessä on gynekologi vaan puhut ihan vain lääkäriajasta, jos nyt oikeasti on aivan pakko mitään mainita.

Vierailija
12/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näen pomoa päivittäin töissä, joten olisiko ihan tyhmää kertoa asiasta sähköpostilla? Tämä olisi tietysti minulle helpoin tapa kun voisin kirjoittaa asian. Ap

Miten vaikea se on sanoa, että sain lääkäriajan ja se sattuu työpäivälle, aikaa ei voi vaihtaa, miten täällä menetellään vastaavissa tapauksissa? Jos pomo utelee enemmän, niin sano, että et ole sairastumassa vaan on muu käynti. Jos esimies haluaa jotain tietää, niin se on sen vuoksi, tulee työntekijälle sairauslomaa.

Vierailija
13/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus esimiehelle, että minulla on lääkäriaika x päivänä ja että käyntiä ei voi järjestää työajan ulkopuolelle. Samalla kysyt, että käsitelläänkö käyntiin kulunut aika palkattomana vai voiko tehdä sisään?

Ei siinä mitään nolostelun aihetta ole. Rohkeasti vaan sanot esimiehellesi.

Vierailija
14/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuosta mitään todistusta tarvitse, hyvänen aika. Mahtaa gyne ihmetellä, jos pyydät häneltä lapun, että olet käynyt vastaanotolla.

Mitä alapeukuttamista tuossa on?

Vierailija
15/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tässäkin onnistuttu kasvattamaan entistäkin typerämpi sukupolvi aikuisuuteen.

Vierailija
16/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muista ettei sun ole todellakaan pakko kertoa mitään lisätietoja pomolle sun käynnistä, vaikka se kysyisi että miksi. Voit kertao, että syy on henk.kohtainen tai pysyä kannassasi että kyse on lääkäriajasta. piste. ei tarvitse kertao mitä asiaa käynti koskee. Sitten vasta, jos joudut sairaslomalle, voit kertoa enemmän. Silloinkaan ei ole pakko eritellä yksityiskohtia. 

Vierailija
17/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä aloitus vaikuttaa jonkun trollipojan kirjoittamalta?

Ehkä herkuttelu alapääasioihin liittyvällä tilanteella? Kiva alisteinen asema: miespomo ja naisalainen? 

Vierailija
18/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo pitää ottaa valvomaan tutkimusta, onhan hänellä oikeus tietää ettet pinnaa töistä muuten vaan.

Vierailija
19/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun miespuolinen pomosi voi yhtä hyvin suorittaa gynekologisen tutkimisesi.

Vierailija
20/45 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan pomolle, että lääkäriaika on Porvoossa, niin hän ei kysele enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi