Jaahas, viime perjantaina, vanhojenpäivänä, oli tänäkin vuonna paljon poikia, jotka eivät halunneet tanssia. Miksi?
Satuin kuulemaan eri lukioissa töissä olevilta henkilöiltä, että monessakin lukiossa on tänäkin vuonna isot määrät poikia jättäneet vanhojen tanssit kokonaan tanssimatta. Mikä siinä on, että kieltäydytään tanssimasta? Minusta tuo on melko itsekästä, koska siinä voi jäädä moni tyttökin silloin ilman paria ja pahimmassa tapauksessa jää tanssit tanssimatta heiltäkin. Osa pojista oli ilmeisesti jo yläasteella päättänyt, ettei aio tanssia ja olivat kuulemma tehneet asian selväksi kaikille jo lukion alussa. Ei tätä oikein voi ymmärtää.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Meidän poikavoittoisessa lukiossa oli taas ennätyssuuri porukka tanssimassa. Siitä huolimatta oli poikia, jotka jäivät ilman tanssiparia. Siksi, että oli paljon tyttöjä, jotka seurustelevat jonkun muun kuin kakkosen pojan kanssa. Tanssimassa oli siis ykkösiä ja ihan randomeita poikaystäviä muualta. Tommonen pitäis kieltää ja pitää se kakkosten omana kurssina ja juhlana. Siis niin, et ensisijaisesti parit omalta vuosikurssilta ja jos ei riitä, niin sit katsotaan muualta.
Tytär tanssi tämä vuonna vanhat ja kyllä pääosa tanssijoita oli kakkosia. Muutama ykkönen oli värvätty mukaan kavaljeerien puutteessa. Ei ole mikään pakko tanssia juuri sen oman seurustelukumppanin kanssa eikä tämä yleensä ole mahdollistakaan jos ei olla samassa koulussa ja samanikäisiä. Mukana oli muutama tyttö pari ja moni tyttö jäi kokonaan ilman paria.
Tanssin aikoinani vanhojentansseissa, toisaalta näin jälkikäteen ajatellen olisi voinut jättää väliinkin. En yksinkertaisesti saa tanssimisesta irti yhtään mitään, eikä se ole oikeastaan millään tavalla hauskaa. Eipä ole sitten tullutkaan tanssittua yli 20:n vuoteen, vaikka osaisin. Täysin turha taito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikani ei halunnut tanssia, kun tyttöystävä on vaihtarina.
Ja tämä vaikutti tanssimiseen miten? Kyllä minä net tanssii ihan muidenkaan n kun just sen oman tyttö/poikakaverin kanssa kun ollaan esim. Eri kouluissa., Eri luokilla jne.
Siten että EI HALUNNUT. Etkö osaa lukea? Väkipakollako olisi pitänyt mennä, ettei joku irmeli vaan jää ilman paria?
Ohis
Kyllähän se olisi ollut ystävällistä ja kohteliasta. Sekä olisi voinut olla samalla mukava kokemus itselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nämä ovat niitä tulevia naisettomuuttaan valittavia palstamiehiä. Omassa lukiossani melkein jokainen miehenalku osallistui, ja silti piti hommata kadettikoulusta lisää, koska tyttöjä oli sen verran enemmän jo lähtökohtaisesti. Mutta kyllä se vain mukavalta tuntui kun luokkalaiseni pojat kävivät hakemassa tanssimaan sen virallisen osuuden jälkeen! Ja veikkaan ettei näillä pojilla ole ollut vaikeuksia saada tyttöystävää.
Eli onko sanomasi: poikien tulee miellyttää tyttöjä omien intressiensä kustannuksella, niin saavat myöhemmin jonkun tyttöystävän, koska osaavat miellyttää naisia?
Nykyajan tasa-arvo on kyllä hyvin omituista. Edelleen miesten tulee miellyttää ja "kosiskella" ja naiset hykertelevät saadessaan haluamansa. Ei näin.
Harvemmin kukaan kumppanikseen haluaa epämiellyttävää murjottajaa ja lähtökohtaisesti, että suhde muodostuisi kenen tahansa kahden välillä, niin heidän täytyy miellyttää toisiaan. Mitä järkeä olisi suhteessa jossa ei pidetä toisistaan ja huomioida kumppanin tarpeita?
Eikö puhe ollut vanhojen tansseista? Suurin osa ei varmaan ole mitään pariskuntia, vaan luokkakavereita.
Mut jos pariskunnista on kyse, niin koskeehan tää miellyttäminen sit vastavuoroisesti naisia? Et miellytetään kans miehiä oikein vanhanaikaisesti ja perinteitä kunnioittaen? Ihan vaan sivistyksen ja perinteiden nimissä.
Millaiseksi sinä oikein parisuhteessa olemisen kuvittelet? Kannattaa ryhtyä asenteita antaa kiireen kaupalla korjaamaan jos sellaisen joskus haluat saada.
Miksi kukaan haluaisi tanssia vanhojentansseja? Fiksuja poikia, kun eivät tuhlaa rahojaan joutavuuksiin.
Abi-06
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikani ei halunnut tanssia, kun tyttöystävä on vaihtarina.
Ja tämä vaikutti tanssimiseen miten? Kyllä minä net tanssii ihan muidenkaan n kun just sen oman tyttö/poikakaverin kanssa kun ollaan esim. Eri kouluissa., Eri luokilla jne.
Siten että EI HALUNNUT. Etkö osaa lukea? Väkipakollako olisi pitänyt mennä, ettei joku irmeli vaan jää ilman paria?
Ohis
Luuletteko te tosiaan, että se tyttöystävä siellä vaihdossa ei osallistu kaikkiin kissanristiäisiin ja bileisiin? Ties vaikka on jo uusi poikaystävä hankittuna.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi tanssia vanhojentansseja? Fiksuja poikia, kun eivät tuhlaa rahojaan joutavuuksiin.
Abi-06
Uskoisin, että harva 17/18 v itse näitäkään kuluja maksaa. Kyllä ne frakki vuokrat sun muut vanhempien kontolla on.
Vierailija kirjoitti:
Abi-06
Aika monet kuitenkin haluaa. Olihan monessa kaupungissakin lähes 1000 hengen tanssiaiset. Jos joku haluaa jäädä syrjään tästä yhteisestä jutusta niin siitä vaan, ei ole muilta pois.Antaa niiden tanssia ja pitää hauskaa, jotka haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nämä ovat niitä tulevia naisettomuuttaan valittavia palstamiehiä. Omassa lukiossani melkein jokainen miehenalku osallistui, ja silti piti hommata kadettikoulusta lisää, koska tyttöjä oli sen verran enemmän jo lähtökohtaisesti. Mutta kyllä se vain mukavalta tuntui kun luokkalaiseni pojat kävivät hakemassa tanssimaan sen virallisen osuuden jälkeen! Ja veikkaan ettei näillä pojilla ole ollut vaikeuksia saada tyttöystävää.
Eli onko sanomasi: poikien tulee miellyttää tyttöjä omien intressiensä kustannuksella, niin saavat myöhemmin jonkun tyttöystävän, koska osaavat miellyttää naisia?
Nykyajan tasa-arvo on kyllä hyvin omituista. Edelleen miesten tulee miellyttää ja "kosiskella" ja naiset hykertelevät saadessaan haluamansa. Ei näin.
Ei ole. Vaan että ihminen, joka on kiinnostunut joskus osallistumaan myös oman mukavuusalueen ulkopuolisiin tilanteisiin (esim. vanhojen tanssit kerran elämässä), on mukava parisuhdekumppani. Koskee tyttöjä siinä missä poikiakin. Itse mm. harrastan mieheni kanssa remontointia, ja mies puolestaan tulee mielellään silloin tällöin kanssani shoppailemaan vaatteita (ja osallistuu siihen ihan aidosti kertomalla mielipiteitään, kun kysyn). Ynseää vastarannankiiskeä tai onkspakko-tyyppiä en jaksaisi katsella, ja onneksi ei tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metoo-kamppanja on tehnyt tehtävänsä. Pojat eivät uskalla ottaa riskiä.
Jossain poloneesissa ja cicapossa onkin riskit korkealla. Oletko itse koskaan mennyt niitä?
Olen. Vuonna 1988
Meillä sekä tyttärelle että pojalle lukio oli vain väylä varsinaiseen tavoitteeseen. Kumpaakaan ei kiinnostanut vanhojentanssit, penkkarit, risteilyt ja muut vastaavat, kun lukio oli tavallaan välttämätön paha. En siis olisi tosiaankaan pakottanut kumpaakaan tanssimaan siksi, että joku mahdollisesti ilman paria jäävä voisi pahoittaa mielensä.
Eipä siinä pojalla ollut sanomista kun kaunis tyttö oli pyytänyt. Hienosti vuokrafrakissa kaikkine tykötarpeineen aikoinaan valkoisessa salissa Hgissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metoo-kamppanja on tehnyt tehtävänsä. Pojat eivät uskalla ottaa riskiä.
Jossain poloneesissa ja cicapossa onkin riskit korkealla. Oletko itse koskaan mennyt niitä?
Olen. Vuonna 1988
No tuliko syytteitä?
Ymmärrän harmituksen. Oma tyttö ensi vuonna vanha ja paniikki jo nyt, riittääkö poikia pariksi.
Minä en ole käynyt lukiota, mutta jos olisin käynyt, niin en olisi taatusti tanssinut niissä tanssiaisissa koska minua ei vain kiinnosta tanssia. Se olisi minulle yhtä vastenmielistä kuin vaikka ulosteen syönti olisi useimpien ihmisten mielestä. Sen lisäksi en osaa tanssia enkä taatusti oppisikaan sitä vaikka kuinka yrittäisin enkä olisi taatusti saanut pariakaan. Minä en vain tanssi ja se pitää hyväksyä. Kaikkia ei tanssi kiinnosta ja jos jotkut tytöt jäävät ilman paria, niin miksi he eivät tanssi keskenään? Tuskin kukaan sitä nykyaikana ihmettelee tai pitää sitä esim. lesbouden merkkinä. Eri asia olisi, jos jotkut pojat jäisivät ilman paria ja tanssisivat keskenään. Heille kaikki taatusti nauraisivat.
Olen nainen mutten tanssinut. Miksikö? Kerran olen elämässäni tanssinut, pikkutyttönä sukulaisen häissä. Äitini repi mut sieltä pois vihaisena ja komenti toiseen huoneeseen koska ilmiselvästi olin liian väsynyt ja kaipasin lepoa (itselläni oli kivaa). Sen jälkeen en ole tanssinut yhtään millään muotoa. En vanhojentansseissa, en baarissa kännissä, en missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abi-06Uskoisin, että harva 17/18 v itse näitäkään kuluja maksaa. Kyllä ne frakki vuokrat sun muut vanhempien kontolla on.
maksoin mielelläni , on vaan yksi lapsi. Onneksi pojalla sisarpuolia 3.
Eikö puhe ollut vanhojen tansseista? Suurin osa ei varmaan ole mitään pariskuntia, vaan luokkakavereita.
Mut jos pariskunnista on kyse, niin koskeehan tää miellyttäminen sit vastavuoroisesti naisia? Et miellytetään kans miehiä oikein vanhanaikaisesti ja perinteitä kunnioittaen? Ihan vaan sivistyksen ja perinteiden nimissä.