Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaahas, viime perjantaina, vanhojenpäivänä, oli tänäkin vuonna paljon poikia, jotka eivät halunneet tanssia. Miksi?

Vierailija
18.02.2019 |

Satuin kuulemaan eri lukioissa töissä olevilta henkilöiltä, että monessakin lukiossa on tänäkin vuonna isot määrät poikia jättäneet vanhojen tanssit kokonaan tanssimatta. Mikä siinä on, että kieltäydytään tanssimasta? Minusta tuo on melko itsekästä, koska siinä voi jäädä moni tyttökin silloin ilman paria ja pahimmassa tapauksessa jää tanssit tanssimatta heiltäkin. Osa pojista oli ilmeisesti jo yläasteella päättänyt, ettei aio tanssia ja olivat kuulemma tehneet asian selväksi kaikille jo lukion alussa. Ei tätä oikein voi ymmärtää.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin tanssinu jos ois pari ollu. Vaan eipä tyttöjä ollut.. Meidän lukiossa nimittäin tyttöjä tanssimassa oli vähemmän

Vierailija
22/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metoo-kamppanja on tehnyt tehtävänsä. Pojat eivät uskalla ottaa riskiä.

Jossain poloneesissa ja cicapossa onkin riskit korkealla. Oletko itse koskaan mennyt niitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään pidä tanssia, jos ei koe mitenkään mielekkääksi. Miksi naisten/tyttöjen pitäisi päättää tällaisista asioista.

Tottakai jokainen päättää omalta osaltaan. Sivistyneitä ihmisellä nyt vaan on tietyt tiedot ja taidot.

Vierailija
24/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään pidä tanssia, jos ei koe mitenkään mielekkääksi. Miksi naisten/tyttöjen pitäisi päättää tällaisista asioista.

Tottakai jokainen päättää omalta osaltaan. Sivistyneitä ihmisellä nyt vaan on tietyt tiedot ja taidot.

Ja sinä päätät mitkä taidot.

Vierailija
25/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani ei halunnut tanssia, kun tyttöystävä on vaihtarina.

Ja tämä vaikutti tanssimiseen miten? Kyllä minä net tanssii ihan muidenkaan n kun just sen oman tyttö/poikakaverin kanssa kun ollaan esim. Eri kouluissa., Eri luokilla jne.

Vierailija
26/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homot tanssii.

Tai ne joilla on saumaa saada pesää.

Vierailija
27/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vääntelehtiminen kuin kohtauksen kourissa kuuluu näihin taitoihin?

Vierailija
28/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuulemma h0mojen hommia. Suomalaiselle nuorelle miehelle itsensä ilmentäminen tanssin avulla on olevinaan liian naismaista. Mistä lie tällaisen mielikuvan ovat saaneet?

Itse tanssia harrastavana naisena olen sitä mieltä, että parhaimmat tanssittajat ovat erittäin sinut itsensä ja oman maskuliinisuutensa kanssa. Ja ihan heteroita ovat.

Kaikki tuntemani henkilöt, jotka on jättäneet vanhojentanssit väliin on olleet homoseksuaaleja tai transsukupuolisia, ja ymmärrän hyvin.

Vierailija
29/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en sitä päätä. Akateemisissa juhlissa esim promootiossa just poloneesi ja cicapo ovat yleiset ja hyvä osata. Miten luulet tanssitaidon haittaavan elämää? Tiettyjen perinteiden tunteminen ja arvostus kuuluu myös sivistykseen.

Vierailija
30/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vääntelehtiminen kuin kohtauksen kourissa kuuluu näihin taitoihin?

Sun sivistyksessä näköjään on ainakin akateemisten tanssien kokoinen aukko.

Vierailija
31/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuulemma h0mojen hommia. Suomalaiselle nuorelle miehelle itsensä ilmentäminen tanssin avulla on olevinaan liian naismaista. Mistä lie tällaisen mielikuvan ovat saaneet?

Itse tanssia harrastavana naisena olen sitä mieltä, että parhaimmat tanssittajat ovat erittäin sinut itsensä ja oman maskuliinisuutensa kanssa. Ja ihan heteroita ovat.

Ihanko totta sä olet oikea ihminen vastaamaan valtakunnallisesti pätevästi kaikkien lukion tokaluokkalaisten poikien puolesta?

Itse veikkaan, (huom! VEIKKAAN koska pojilta itseltäänhän ei kukaan tätäkään kysy) että kyseessä on juuri tuo, ettei tanssit välttämättä anna pojille niin paljon kuin tytöille.

Vierailija
32/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nuoria, että pelkäävät tyttöjä. Moni pelkää naisia vielä vanhemmallakin iällä, joten en ihmettele, että monen pojan tanssit jää tanssimatta. Vähemmän stressaa ku pelaa forttaria ja juo energiajuomaa. Ei tarvitse poistua mukavuusalueelta kato.

Vierailija
33/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nämä ovat niitä tulevia naisettomuuttaan valittavia palstamiehiä. Omassa lukiossani melkein jokainen miehenalku osallistui, ja silti piti hommata kadettikoulusta lisää, koska tyttöjä oli sen verran enemmän jo lähtökohtaisesti. Mutta kyllä se vain mukavalta tuntui kun luokkalaiseni pojat kävivät hakemassa tanssimaan sen virallisen osuuden jälkeen! Ja veikkaan ettei näillä pojilla ole ollut vaikeuksia saada tyttöystävää.

Eli onko sanomasi: poikien tulee miellyttää tyttöjä omien intressiensä kustannuksella, niin saavat myöhemmin jonkun tyttöystävän, koska osaavat miellyttää naisia?

Nykyajan tasa-arvo on kyllä hyvin omituista. Edelleen miesten tulee miellyttää ja "kosiskella" ja naiset hykertelevät saadessaan haluamansa. Ei näin.

Vierailija
34/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä vaikutti tanssimiseen miten? Kyllä minä net tanssii ihan muidenkaan n kun just sen oman tyttö/poikakaverin kanssa kun ollaan esim. Eri kouluissa., Eri luokilla jne.

Siten että EI HALUNNUT. Etkö osaa lukea? Väkipakollako olisi pitänyt mennä, ettei joku irmeli vaan jää ilman paria?

Ohis

Vierailija
35/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuntenut tanssimista luontevaksi tavaksi ilmaista itseäni (vaikka olen musiikkiopiston käynyt ja laulan useimmat suohon) ja inhoan/kammoan kaikenlaisia pukujuhlia ja älyttömiä etikettejä. En pysty ymmärtämään ihmisiä, jonka mielestä vanhaintanssit on opiskelun kohokohta. Itse maksaisin, jos voisin välttää. Onneksi ei tarvinnut maksaa.

Siksi en tanssinut, en tanssi edelleenkään. Ja juu, olen sinkku, ei voi mitään, jos se siitä kiinni jää :) Ihme pönötystapoja menneisyydestä, ja erityisesti nykyisessä asussaan älytön rahareikä ja konservatiivisuuden ja eriarvoistamisen linnake. Opetetaan naiset jo nuorina tuhlaamaan turhuuksiin ja korostamaan pinnallisuutta ja sitä, kuinka rahan pitää näkyä. Kai jotkut jo tulee limusiinilla paikalle nykyään?

Vierailija
36/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poikavoittoisessa lukiossa oli taas ennätyssuuri porukka tanssimassa. Siitä huolimatta oli poikia, jotka jäivät ilman tanssiparia. Siksi, että oli paljon tyttöjä, jotka seurustelevat jonkun muun kuin kakkosen pojan kanssa. Tanssimassa oli siis ykkösiä ja ihan randomeita poikaystäviä muualta. Tommonen pitäis kieltää ja pitää se kakkosten omana kurssina ja juhlana. Siis niin, et ensisijaisesti parit omalta vuosikurssilta ja jos ei riitä, niin sit katsotaan muualta.

Vierailija
37/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilainen nuori kirjoitti:

En ole koskaan tuntenut tanssimista luontevaksi tavaksi ilmaista itseäni (vaikka olen musiikkiopiston käynyt ja laulan useimmat suohon) ja inhoan/kammoan kaikenlaisia pukujuhlia ja älyttömiä etikettejä. En pysty ymmärtämään ihmisiä, jonka mielestä vanhaintanssit on opiskelun kohokohta. Itse maksaisin, jos voisin välttää. Onneksi ei tarvinnut maksaa.

Siksi en tanssinut, en tanssi edelleenkään. Ja juu, olen sinkku, ei voi mitään, jos se siitä kiinni jää :) Ihme pönötystapoja menneisyydestä, ja erityisesti nykyisessä asussaan älytön rahareikä ja konservatiivisuuden ja eriarvoistamisen linnake. Opetetaan naiset jo nuorina tuhlaamaan turhuuksiin ja korostamaan pinnallisuutta ja sitä, kuinka rahan pitää näkyä. Kai jotkut jo tulee limusiinilla paikalle nykyään?

Miksi koskee vain naisia?

Vierailija
38/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nämä ovat niitä tulevia naisettomuuttaan valittavia palstamiehiä. Omassa lukiossani melkein jokainen miehenalku osallistui, ja silti piti hommata kadettikoulusta lisää, koska tyttöjä oli sen verran enemmän jo lähtökohtaisesti. Mutta kyllä se vain mukavalta tuntui kun luokkalaiseni pojat kävivät hakemassa tanssimaan sen virallisen osuuden jälkeen! Ja veikkaan ettei näillä pojilla ole ollut vaikeuksia saada tyttöystävää.

Eli onko sanomasi: poikien tulee miellyttää tyttöjä omien intressiensä kustannuksella, niin saavat myöhemmin jonkun tyttöystävän, koska osaavat miellyttää naisia?

Nykyajan tasa-arvo on kyllä hyvin omituista. Edelleen miesten tulee miellyttää ja "kosiskella" ja naiset hykertelevät saadessaan haluamansa. Ei näin.

Harvemmin kukaan kumppanikseen haluaa epämiellyttävää murjottajaa ja lähtökohtaisesti, että suhde muodostuisi kenen tahansa kahden välillä, niin heidän täytyy miellyttää toisiaan. Mitä järkeä olisi suhteessa jossa ei pidetä toisistaan ja huomioida kumppanin tarpeita?

Vierailija
39/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en sitä päätä. Akateemisissa juhlissa esim promootiossa just poloneesi ja cicapo ovat yleiset ja hyvä osata. Miten luulet tanssitaidon haittaavan elämää? Tiettyjen perinteiden tunteminen ja arvostus kuuluu myös sivistykseen.

Varsinkin jos ne perinteet sattuvat olemaan itseä miellyttäviä ;)

On paljon perinteitä, jotka nykynaiset skippaavat enemmän kuin mielellään ja sit on traditiot (jotka sattumoisin miellyttävät huomattavasti enemmän), joista nykynainen ei mielellään luopuisi ollenkaan! Sellaista shoppailua se on...

Vierailija
40/89 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ei vaan halunnut tanssia kenenkään muun tytön kanssa. Tai sitten tyttöystävä ei ole halunnut, että poika tanssii jonkun muun tytön kanssa. Tai sitten tyttöystävän poissaolo on ollut vain hyvä tekosyy jättää tanssit väliin.