Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet isästä, joka ei maksa elatusmaksuja yhtään?

Vierailija
18.02.2019 |

Kahden naisen kanssa lapsia, eikä maksa yhdestäkään. Tapaamissopimukset ovat olleet kuitenkin vaikeita, koska on vaatinut saada hakea lapsen silloin kun itselle töiden puolesta sopii. Vaatimukset ovat aina tarkoittaneet sitä, että lähiäiti on joutunut järjestelmään omat työkuvionsa sen mukaan, että on aina valmiina, jos isä jotakin ilmoittaa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta miten nössöjä äitejä. Oma hyvää ja lasten parasta ei ajatella ollenkaan. Allekirjoitetaan hulluja sopimuksia ja valitetaan ettei makseta elatusmaksuja. Itse on hyväksynyt kaiken kuitenkin eikä vaadi oikeutta.

Kun vaatii, niin saa heti hankalan maineen. Syytetään vieraannuttajaksi. Järjestelmä on tehty heikomman oikeuksien puolustajaksi. Heikoin ei ole se heikko, vaan se, joka osaa parhaiten tekeytyä sellaiseksi.

Vierailija
42/51 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistip... ka. Tuommosen kanssa ei voi neuvotella. Kaikki uhkailut ja kiristykset ym. ylös ja sopivassa tilanteessa viranomaisten tietoon. Narsistit elää sillä että voivat kiusata toisia. Tarkat rajat. Kerro jollekin muulle aina ku käyttäytyy sopimattomasti. Ja ei muuta ku yksinhuoltajuus ja kokonaan pois sinun ja lasten elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta miten nössöjä äitejä. Oma hyvää ja lasten parasta ei ajatella ollenkaan. Allekirjoitetaan hulluja sopimuksia ja valitetaan ettei makseta elatusmaksuja. Itse on hyväksynyt kaiken kuitenkin eikä vaadi oikeutta.

Kun vaatii, niin saa heti hankalan maineen. Syytetään vieraannuttajaksi. Järjestelmä on tehty heikomman oikeuksien puolustajaksi. Heikoin ei ole se heikko, vaan se, joka osaa parhaiten tekeytyä sellaiseksi.

Käsittääkseni nämä tapaamisten suunnittelut lähtee aina siitä, että toinen vanhempi on lähivanhempi ja toiselle ehdotetaan joka toinen viikonloppu tapaamista vähintään. Huoltajien keskinäisellä sopimuksella tuosta voidaan poiketa miten vain. Mitään hankalaa ei oke siinä, että vastii kalenterin mukaiset sopimukset, jotka siis tiedossa etukäteen. Tuo, että jättää vaatimatta elatuksen niin on typeryyttä.

Vierailija
44/51 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo ennen eroa uhannut, että järjestää minulta lapsen pois, minut sossun luukulle ja kaiken lain suoman pahan, mitä vain pystyy. Tätä on jatkunut jo vaikka kuinka kauan. Hän on osoittanut, että saa ihan jokaisen puolelleen, koska ikävää itkevä isä, joka on vahvan ja liian vaativan, pedantin äidin armoilla on todella hellyttävä yleensä naisvaltaisissa sosiaalipalveluissa ja oikeudessakin.

Vierailija
45/51 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän siis uhkailee koko ajan, että saat vastata tuomarille, jollet tottele ja hän on osoittanut toimillaan, että hänellä todella on sitä valtaa. Joudun jatkuvasti todistelemaan nuhteettomuuttani milloin minnekin taholle, eikä kukaan näe mistä tässä on tosiasiallisesti kyse.

Vierailija
46/51 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen lapsi on?

Vierailija
47/51 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli tuollainen, tosin lapsia vain yhden naisen kanssa. 20 vuotta pysyi etäällä, sitten yllättäen halusi olla osa elämääni. Kielsin ehdottomasti tulemasta häihini ja siellä se odotti kirkon eteisessä, että saattaa alttarille (mummu oli kertonut hääpaikan ja -ajan). Ilmoitin, että ei käy, miksi ihmeessä vieras mies saattaisi minut, itsekin osaan kävellä.

Röyhkeä isä sinulla.

Vierailija
48/51 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Minun poikani katkaisi 15-vuotiaana välit isäänsä ja sanoi, ettei halua enää koskaan nähdä tätä.

Mies syytti minua vieraannuttajaksi ja tunsin oikeudessa nahoissani, miten tuomaria myöten vain vihat niskaani.

Tarina on pitkä, mutta lyhyesti: poika ei enää kestänyt isänsä syyllistämistä.

Vierailija
49/51 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän siis uhkailee koko ajan, että saat vastata tuomarille, jollet tottele ja hän on osoittanut toimillaan, että hänellä todella on sitä valtaa. Joudun jatkuvasti todistelemaan nuhteettomuuttani milloin minnekin taholle, eikä kukaan näe mistä tässä on tosiasiallisesti kyse.

Uikutu uikuti. Uhkaile takaisin. Laita nyt ensimmäisenä se elatuasia kuntoon. Soita lastenvalvojalle aika ja samalla ota puheeksi, että joku kirjallinen oikea tapaamissopimus pitäisi tehdä.

Ai niin en minä voi, kun mies sitä ja mies tämä ja minä vain tämmöinen reppana...

Vierailija
50/51 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tollanen ex. Ei suostu maksamaan elareita, eikä muistakaan kuluista yhtään mitään. Perusteluna kun mä saan lapsilisän. Lapsi hänellä noin 8 päivää kk. Lomilla enemmän.

Vierailija
51/51 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Minun poikani katkaisi 15-vuotiaana välit isäänsä ja sanoi, ettei halua enää koskaan nähdä tätä.

Mies syytti minua vieraannuttajaksi ja tunsin oikeudessa nahoissani, miten tuomaria myöten vain vihat niskaani.

Tarina on pitkä, mutta lyhyesti: poika ei enää kestänyt isänsä syyllistämistä.

Olisiko sinulla minulle mitään neuvoja oikeutta varten? Käytännössä tiedän, että joudumme sinne enemmin tai myöhemmin. Lapsi on alakouluikäinen. Käytännössä tiedän myös, että isä todella herättää kaikkien säälintunteet niin, että kukaan ei epäile mitään ja jos minä kyseenalaistan tai esitän todisteita, niin olen vain hyökkäävä ja vaikea, vieraannuttava äiti. Kun olen yrittänyt saada aikatauluja, niin perheneuvolassakin sanoivat, että arvosta nyt ihmeessä sitä, että isä haluaa lasta nähdä! Itse asiassa lapsi sanoo itse, että miksi hänellä on sellainen isä ei välitä yhtään. Isä heittää lapsen milloin mihinkin ja tapaamisten varjolla saa aina yhteyden meihin ja varmistettua, että meillä ei ainakaan ole normaalia, säännöllistä, rauhallista, turvallista elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän