Mitä ajattelet isästä, joka ei maksa elatusmaksuja yhtään?
Kahden naisen kanssa lapsia, eikä maksa yhdestäkään. Tapaamissopimukset ovat olleet kuitenkin vaikeita, koska on vaatinut saada hakea lapsen silloin kun itselle töiden puolesta sopii. Vaatimukset ovat aina tarkoittaneet sitä, että lähiäiti on joutunut järjestelmään omat työkuvionsa sen mukaan, että on aina valmiina, jos isä jotakin ilmoittaa.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä pitäisi ajatella, riippuu tilanteesta. Jos meille miehen kanssa ero tulisi niin en vaatisi elatusmaksuja. Tiedän että osallistuu lapsen elämään rahallisesti kyllä, minä en sitä rahaa elättämiseen tarvitsisi.
Mies on todistettavasti heikentänyt äidin mahdollisuuksia työllistyä tai saada sellainen toimeentulo, joka olisi edes yli työttömyyspäivärahan ja tukien. On silti yrittänyt. Mies on kuitenkin raivonnut useita kertoja, että haluaa äidin sossun luukulle, jotta kärsisi. Ei siinä ole mitään lasta ajateltu.
Hän on kuitenkin se, jota uskotaan, vaikka kovasti onkin vallalla ajatus, että äitejä suosittaisiin. Isä saa pyörittää lapsen perhettä ja äitiä ihan miten haluaa, lastenvalvoja, lastensuojelu, perheneuvola, isän oikeusavustaja ovat kärkkäästi syyttämässä äitiä ihan ilman todisteitakin.
Eli äiti ei ole edes käynyt lastevalvojalla elatuksen ja tapaamisten suhteen? Elatusmaksut on maksettava tai tulojen mukaan tulee rahat kelasta. Tapaamiset sovitaan ja lapsia ei noin vain tarvi antaa miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Eli äiti ei ole edes käynyt lastevalvojalla elatuksen ja tapaamisten suhteen? Elatusmaksut on maksettava tai tulojen mukaan tulee rahat kelasta. Tapaamiset sovitaan ja lapsia ei noin vain tarvi antaa miten sattuu.
On käynyt. Lastenvalvoja tukee joustavaa sopimusta, vaikka se ei ole täytäntöönpanokelpoinen, koska isällä on niin raskas ja vaativa työ (mikä, siitä ei tarvitse puhua eikä kukaan edes tiedä) ja isä asuu kaukana. Jos äiti ei suostu, niin lastenvalvojakin ohjaa oikeuteen. Elatussopimus on, sama kuin se tukikin, mutta en saa hakea tukea kelasta, koska mies on sanonut, että sitten saan ainakin kärsiä.
Muiden ihmisten edessä kertoo, kuinka sydän vuotaa verta ikävästä lasta kohtaan. Kun sitten yhtäkkiä ilmaantuu hakemaan lasta, vie sen äidilleen ja menee itse minne menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On käynyt. Lastenvalvoja tukee joustavaa sopimusta, vaikka se ei ole täytäntöönpanokelpoinen, koska isällä on niin raskas ja vaativa työ (mikä, siitä ei tarvitse puhua eikä kukaan edes tiedä) ja isä asuu kaukana. Jos äiti ei suostu, niin lastenvalvojakin ohjaa oikeuteen. Elatussopimus on, sama kuin se tukikin, mutta en saa hakea tukea kelasta, koska mies on sanonut, että sitten saan ainakin kärsiä.
Muiden ihmisten edessä kertoo, kuinka sydän vuotaa verta ikävästä lasta kohtaan. Kun sitten yhtäkkiä ilmaantuu hakemaan lasta, vie sen äidilleen ja menee itse minne menee.
Eli mies uhkailee. Nyt lii kurkkuun miehelle ja ne paperit kelaan heti niin saat tuen sieltä. En usko moisia joustavia sopimuksia. Sehän tarkoittaa ettei ole sopimusta. itse olet suostunut tuollaiseen. Ei tapaamiset voi vain mennä isän ehdoilla. Onko teillä mitään sopimusta oikeasti?
Ajattelen että isä ei alunperinkään halunnut isäksi. Nainen vaan päätti raskautua.
Olethan dokumentoinut kaikki? Sinulla on uhkailut tekstareina?
Jos ei, niin kaikki keskustelu sähköitse tästä lähtien. Ja sano asiat suoraan, jotta saat uhkailut dokumentoitua.
Vierailija kirjoitti:
Jos isä ei maksa, niin saat kelasta elatustukea.Isä joutuu enemmin tai myöhemmin maksamaan ulosoton kautta.Nimim.Kokemusta on
Paitsi jos eivät ole tehneet elatussopimusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mies uhkailee. Nyt lii kurkkuun miehelle ja ne paperit kelaan heti niin saat tuen sieltä. En usko moisia joustavia sopimuksia. Sehän tarkoittaa ettei ole sopimusta. itse olet suostunut tuollaiseen. Ei tapaamiset voi vain mennä isän ehdoilla. Onko teillä mitään sopimusta oikeasti?
On. Olen harkinnut kantelun tekemistä lastenvalvojasta. Hänen olisi pitänyt ymmärtää, että tässä on kiusaaminen taustalla. Hän nimenomaan hyväksyi kaikki isän selitykset töistä ja että voi kaikkea sattua autolle, eikä voi sitoutua tarkkoihin aikoihin. Jos teen kantelun, olen juuri se äiti, joka vaatii tapaajaisältä liikaa, on päsmäri ja määräilijä ja isä raukka, vaikka kaikkensa tekee, ei saisi nähdä lasta.
Vastauksena tuohon alle: Poliisi on alustavasti todennut viesteistä, että ovat turhautuneen miehen satunnaisia vuodatuksia. Perheneuvolassa totesivat myös, että kyllä sinun täytyy joustaa. Ihana isä, kun puhui niin kauniisti omasta ikävästään.
Joko varaton, niin kuin minun lasteni isä, joten teimme yhteistyössä sossun kanssa ns. 0-sopimuksen, joten saan elatuksen KELAsta ja isälle ei kerry ulosottoon maksuja. Tai sitten kusipää joka vaan kieltäytyy maksamasta, eli äidin pitää hakea elatus KELAsta ja se instanssi laskuttaa isältä. Ja sit äidin pitäisi löytää itsestään sitä ns. munaa ja olla suostumatta isän pompotettavaksi tapaamisasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan mun exältä, jonka kanssa onneksi ei ollut yhteisiä lapsia. Muuten kyllä toi kiristys ja valehtelu oli hallussa. Oikein leuhki miten on niin hyvä valehtelemaan, että kaikki uskovat häntä ja hän se mustamaalaa minut kaikille ja tuhoaa elämäni, jos hänet jätän.
Soittipa sitten herjapuhelun äidillenikin, joka ei ilahtunut ja sen jälkeen ukko raivosi siitä minulle kun minun olisi kuulemma pitänyt se estää (salaa vieläpä soitti).
Käytiin sen kanssa jossain vaiheessa pariterapiassakin, jossa hän ummet lammet selitteli miten hän niin yrittää, vaan minä olen mahdoton. Kotimatkalla räkätti miten ei aio pitää mitään ehdottamistaan ja siellä sovituista jutuista. Mutta minä olin sen huippupsykologinkin mielestä se suhteen ikävä tyyppi, koska sanoin suoraan etten enää usko hänen lupauksiinsa ja suunnitelmiinsa. Jälkeenpäin, kun psykologille selvisi ettei ukko ollut mistään pitänyt kiinni, oltiin niin hämmästyneitä että miten se nyt sillä tavalla kun niin hyvältä näytti. Totta kai näyttää hyvältä kun psykopaatti valehtelee.
Olisiko teidän mahdollista saada tuohon tilanteeseen jotain vinkkiä ulkopuoliselta ammattilaiselta? Jostain lähisuhdeväkivaltapuhelimesta? Koska väkivaltaahan se tuokin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan mun exältä, jonka kanssa onneksi ei ollut yhteisiä lapsia. Muuten kyllä toi kiristys ja valehtelu oli hallussa. Oikein leuhki miten on niin hyvä valehtelemaan, että kaikki uskovat häntä ja hän se mustamaalaa minut kaikille ja tuhoaa elämäni, jos hänet jätän.
Soittipa sitten herjapuhelun äidillenikin, joka ei ilahtunut ja sen jälkeen ukko raivosi siitä minulle kun minun olisi kuulemma pitänyt se estää (salaa vieläpä soitti).
Käytiin sen kanssa jossain vaiheessa pariterapiassakin, jossa hän ummet lammet selitteli miten hän niin yrittää, vaan minä olen mahdoton. Kotimatkalla räkätti miten ei aio pitää mitään ehdottamistaan ja siellä sovituista jutuista. Mutta minä olin sen huippupsykologinkin mielestä se suhteen ikävä tyyppi, koska sanoin suoraan etten enää usko hänen lupauksiinsa ja suunnitelmiinsa. Jälkeenpäin, kun psykologille selvisi ettei ukko ollut mistään pitänyt kiinni, oltiin niin hämmästyneitä että miten se nyt sillä tavalla kun niin hyvältä näytti. Totta kai näyttää hyvältä kun psykopaatti valehtelee.
Olisiko teidän mahdollista saada tuohon tilanteeseen jotain vinkkiä ulkopuoliselta ammattilaiselta? Jostain lähisuhdeväkivaltapuhelimesta? Koska väkivaltaahan se tuokin on.
Kiitos tästä viestistä. Tällaista tämä nimenomaan on. Juuri näin. Kukaan ei pyydä nähtäväksi yhtäkään dokumenttia tai todistetta mistään, vaan hän saa sympatiat puolelleen, koska on niin hyvä puhumaan. Minä yritän esittää todisteita ja puhua niin kuin asiat ovat oikeasti, mutta se tekee minusta vain hankalan. Se, että lapsi ei haluaisi tavata, koska isä on ilkeä, raivoaa, käyttää alkoholia, ei koskaan kysy mitä kuuluu, ajeluttaa maakunnista toiseen istuttaen autossa ei myöskään merkitse mitään, koska äiti on senkin aivopessyt.
En mitään, kun ei voi tietää taustatilannetta.
Jos naiset hakeneet eroa, niin ei kuulukaan maksaa.
Sinccis
Mieheni ei maksa esikoisestaan. Hänestä ajattelen että hyvä ja ihana mies on. :)
Lapsi hoidetaan eron jälkeen puoliksi. Ei silloin kuulu mitään maksaa.
Ihan oikein. Äipän ja sen poikkisten röökit ja viinat ei kuulu sen maksettaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi hoidetaan eron jälkeen puoliksi. Ei silloin kuulu mitään maksaa.
Vannesahallako?
Vierailija kirjoitti:
Vaikea noita on olla maksamatta kun oikeuden päätöksen kautta ne ottaa ulosottomies
Ulosotto mieskään niitä ei saa jos on varaton.
Uskomatonta miten nössöjä äitejä. Oma hyvää ja lasten parasta ei ajatella ollenkaan. Allekirjoitetaan hulluja sopimuksia ja valitetaan ettei makseta elatusmaksuja. Itse on hyväksynyt kaiken kuitenkin eikä vaadi oikeutta.
Ei.
Humalassa oli astuessaan ja humalassa on vieläkin.