Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustelut avokonttorille

Vierailija
18.02.2019 |

Jossa ei ole lainkaan sermejä oli että työ sen kaltaista että tarvii hyvin paljon "huudella" naapureille. Mä en kestä kun kaipaan rauhaa. Ja kommunikoisin lähinnä sähköpostin välityksellä. Väärä paikka mulle.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on avokonttori, jossa ainoat sermit ovat noin 50cm korkeat sermit kahden vastakkain olevan pöydän välillä. Itse viihdyn erittäin hyvin avokonttorissa. Apu on nopean hihkaisun päässä, ei tarvitse lähteä haahuilemaan ympäri konttoria. Hyväksyn sen, että avokonttori laskee hieman minun ja alaisteni työtehoa, koska hälinää on ja keskustelut usein rönsyilevät. Otan asian huomioon reursoinnissa ja työn suunnittelussa.

Meillä on kaikille hankittu bosen quiet comfort kuulokkeet sekä vastamelukorvatulpat. Lisäksi on sovittu, että jos ne on päällä niin ei mennä koputtelemaan olkapäätä vaan kysellään slackissa tai lyncissa jolloin henkilö voi vastata silloin kun haluaa/ehtii. Jos oikeasti tarvitsen täydellistä rauhaa niin jään kotiin tekemään etäpäivän.

Itseäni eniten häiritsee se, että jos sattuu saamaan paikan käytävältä ja joku kävelee jatkuvasti selän takaa. Silloin itse auomaattisesti kiinnitän huomion muuhun kuin työhön.

Vierailija
22/25 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan p xxxseestä. Teen paljon vähemmän töitä ja virheitä sattuu. En jaksa eläkeikään. Korvatulehdus tulee jos pidän kuulokkeita ja korvat ei "hengitä". Työterveys vaan kettuilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avokonttoreiden pointti on tilan säästössä ja sitä kautta rahan säästössä.  Ja vaikka ssa kokee, ettei pysty keskittämään melussa, niin osa taas kokee hyötyvänsä lisääntyneestä yhteistyöstä. Paha sanoa, kumpia on enemmän. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään.

Tuosta on tehty tutkimus jossa ihmisille laitettiin anturit jotka mittasivat milloin työntekijät tekevät yhteistyötä. Päinvastoin kuin fiilis antaisi ymmärtää, niin yhteistyötä tehtiin vähemmän avokonttorissa.

Vierailija
24/25 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se seinätön halli hemmetin paljon halvempi rakentaa kuin omat huoneet kaikille. Kyttääminen on helpompaa. Mitäs siitä, jos tuottavuus ja työviihtyvyys on surkea ja kun yksi aivastaa, kaikki ovat kohta flunssassa.

Hanki vastamelukuulokkeet.

Ei onnistu kuulokkeiden käyttö, kun pitää puhelintakin päivystää samalla.

Minulla on sellaiset kuulokkeet, jotka voi yhdistää bluetoothilla puhelimeen. Kuuntelen musiikkia tai nettiradiota, joka peittää avokonttorin mölinät. Jos puhelin soi, kuulen sen kuulokkeista.

Meepä sellaiseen avokonttoriin, jossa ei ole vakituisia paikkoja ja "omia koneita" joille ladata spotify yms ja päivystyspuhelin on perusmallinen mötikkä (ei älypuhelin) jota et saa kytkettyä omiin kuulokkeisiin bt kautta.

Vierailija
25/25 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on avokonttori, jossa ainoat sermit ovat noin 50cm korkeat sermit kahden vastakkain olevan pöydän välillä. Itse viihdyn erittäin hyvin avokonttorissa. Apu on nopean hihkaisun päässä, ei tarvitse lähteä haahuilemaan ympäri konttoria. Hyväksyn sen, että avokonttori laskee hieman minun ja alaisteni työtehoa, koska hälinää on ja keskustelut usein rönsyilevät. Otan asian huomioon reursoinnissa ja työn suunnittelussa.

Meillä on kaikille hankittu bosen quiet comfort kuulokkeet sekä vastamelukorvatulpat. Lisäksi on sovittu, että jos ne on päällä niin ei mennä koputtelemaan olkapäätä vaan kysellään slackissa tai lyncissa jolloin henkilö voi vastata silloin kun haluaa/ehtii. Jos oikeasti tarvitsen täydellistä rauhaa niin jään kotiin tekemään etäpäivän.

Itseäni eniten häiritsee se, että jos sattuu saamaan paikan käytävältä ja joku kävelee jatkuvasti selän takaa. Silloin itse auomaattisesti kiinnitän huomion muuhun kuin työhön.

No lyncistä en tässä kivikautisfirmassa tohdo edes mainitakaan. Aiemmassa työpaikassa käytettiin paljonkin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi