Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin vaihtaa sairaanhoitajasta?

Vierailija
18.02.2019 |

Ei jotenkin vaan jaksa tätä työtä enää. Ehdotuksia?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala myymään hanu ria, asiakkaita riittää ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

Kyllä riippuu paljon siitä, onko hanuri vireessä?

Niinpä. Jos lotisee ja falskaa, ei hyvä!

Vierailija
22/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitaksi, lääkäriksi tai muuksi terveyden alan ammattilaiseksi opiskelussa voisi hyödyntää vanhaa osaamista. Ja toki mikä tahansa muu opiskeluala käy myös.

Lääkäriksi pääsy ei vaan ole sen helpompaa sairaanhoitajan koulutuksella kuin suoraan jostain lukiosta. Pääsykoe on jotain aivan muuta, mitä se itse opiskelu on lopulta. Fysiikkaa painotetaan paljon ja pitää osata oikeasti soveltaa sitä fysiikan osaamista ihan kuin insinööriksi pyrkisi. Jotenkin erikoista kun luulisi että biologialla ja kemialla olisi enemmän tekemistä lääkärinopintojen kanssa kuin ydinfysiikalla.

Minä olen ymmärtänyt, että sairaanhoitajilla oli joskus joku oma hakupolku lääkikseen.

Nimenomaan oli. Se oli kokeilu viime vuosikymmenellä, mutta jäi kokeiluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea asia, jota oon itsekin miettinyt. Toisaalta tykkään työstäni, mutta ei vaan meinaa jaksaa enää. Eikä ole tällä iällä enää mitään tolkkua kouluttautua johonkin toiseen matalapalkkaiseen alaan ja toisaalta olis kiva kuitenkin työllistyä johonkin. Täällä haetaan paljon porukkaa tehdastyöhön, mutta ei tod oo mua varten. En myöskään jaksa sellaista työtä missä ollaan paikallaan, tykkään liikkua. Loppujen lopuksi vaihtoehdot on aika vähissä..

Vierailija
24/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinseksityöläinen ?   Siinä pitää hoivata ja ymmärtää miehiä

Vierailija
25/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiötyöntekijä.

En kyllä ihan heti hylkäisi sairaanhoitajan töitä, siinäkin on varmaan iso ero eri paikoissa.

Vierailija
26/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin , joka loppuu asentaja.

Vierailija
27/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea asia, jota oon itsekin miettinyt. Toisaalta tykkään työstäni, mutta ei vaan meinaa jaksaa enää. Eikä ole tällä iällä enää mitään tolkkua kouluttautua johonkin toiseen matalapalkkaiseen alaan ja toisaalta olis kiva kuitenkin työllistyä johonkin. Täällä haetaan paljon porukkaa tehdastyöhön, mutta ei tod oo mua varten. En myöskään jaksa sellaista työtä missä ollaan paikallaan, tykkään liikkua. Loppujen lopuksi vaihtoehdot on aika vähissä..

- Alkon myyjä

- Kelan täti

- Pitopalvelu

- Silikonitissikauppias

- Myyntiedustaja

- henkilökohtainen avustaja jollekin  maksukykyiselle, siedettävälle henkilölle (ei seksivelvoitetta)

- kodin / lastenhoitaja hienostoperheeseen

sh-tutkinto valttikortti

- kylpyläemäntä

- tarjoilija

- lentoemäntä

- laivalle töihin sh tai siivous, 10 pv töitä 10 vapaata.

Vierailija
28/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntiedustajan töitä on yleensä hyvin tarjolla, mutta siinä palkka epävarma.

Vierailija
29/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joillakin palkkakunnilla sairaanhoitajille ole töitä puhelinneuvonnassa. (siis terveydenhoitoalalla neuvontaa)?

Vierailija
30/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan palkkaa 2470 plus lisät ja vastuu on tolkuton, ei missään suhteessa palkkaan. Olen myös harkinnut alanvaihtoa.

T. Sh

Vierailija
31/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitaksi, lääkäriksi tai muuksi terveyden alan ammattilaiseksi opiskelussa voisi hyödyntää vanhaa osaamista. Ja toki mikä tahansa muu opiskeluala käy myös.

Lääkäriksi pääsy ei vaan ole sen helpompaa sairaanhoitajan koulutuksella kuin suoraan jostain lukiosta. Pääsykoe on jotain aivan muuta, mitä se itse opiskelu on lopulta. Fysiikkaa painotetaan paljon ja pitää osata oikeasti soveltaa sitä fysiikan osaamista ihan kuin insinööriksi pyrkisi. Jotenkin erikoista kun luulisi että biologialla ja kemialla olisi enemmän tekemistä lääkärinopintojen kanssa kuin ydinfysiikalla.

Mä tunnen vaikka kuinka monta sairaanhoitajaa jotka hakenut lääkikseen ja päässyt ekalla sisään :D

Älä valehtele.

Vierailija
32/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollon sihteeri. 

Vierailija
33/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sairaanhoitajan palkka ei ole huono.

Mutta mä oonkin yleensä se, joka ei tee ns. kalliita valintoja. Silloin rahat riittää hyvin.

Vierailija
34/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta sairaanhoitajan palkka ei ole huono.

Mutta mä oonkin yleensä se, joka ei tee ns. kalliita valintoja. Silloin rahat riittää hyvin.

Se ei ole rahassa katsottuna huono. Siis sairaanhoitajat on ihan keskituloisia ja jotkut vuorotyötä tekevät jopa ihan semi hyvätuloisia. Kukaan sh ei köyhä ole todellakaan. Kyse on siinä, että TYÖNKUVA ja PALKKA eivät kohtaa keskenään! Sairaanhoitajien työnkuvaa laajennetaan ihan koko ajan ja vastuuta lisätään ja sh:t tekee jo tosi paljon entisiä lääkäreiden töitä.

Palkkaa täytyy verrata siihen itse työhön eikä pelkästään tarkastella rahasummana.

Tiedän kyllä, että myös päinvastaisia paikkoja on. Eli on myös todella rentoja hoitoalan työpaikkoja, missä saa ton 2500-3000e naurettavan helpolla. Se tässä alassa mättääkin, että kaikki saa tyyliin samaa liksaa vaikka työnkuva vaihtelee aivan älyttömästi! Palkan pitäisi määräytyä työnkuvan mukaan.

Vierailija
35/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaavassa tilanteessa olen yksinkertaisesti pakannut laukun ja omat lapset ja lähtenyt reissuun.  Jos mies soittelee niin olen vastaillut tekstarilla että on vähän kiire just, en ehdi puhumaan. Kolmantena päivänä soittelee jo vähän hädissään ja neljän päivän päästä kun tulee kotiin niin mieskin on keksinyt että jotakin meni nyt vähän pieleen. Riitelemään jäämisestä ei ole mitään hyötyä, toinen vaan puolustuskannalla eikä näe ongelmaa tuossa käytöksessä. Elämä uusperheessä vaatii huumorintajua, löysää vähän. Puhalla oma paha mieli pois ja pidä lapsistasi huolta.

Toista ihmistä et voi muuttaa, voit muuttaa vain itsesi ja omat käytösmallisi!

Vierailija
36/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmassa työssäni sain kolme tonnia kuussa ihan naurettavan helpolla tähän hoitotyöhön verrattuna. En jaksa töiden ulkopuolella MITÄÄN, nytkin 2 viikkoa pelkkiä yövuoroja pyynnöistä huolimatta. Vuorotyö hirvittävän kuluttavaa, ja yötyölisä 40 % aivan höpö höpöä työn kuormittavuuteen verrattuna.

Vierailija
37/37 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkealan myyntitehtävät. Etsivät usein sairaanhoitajia näihin tehtäviin. Ok liksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi