Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blyöööäääääkkkhhhhhh! Ikuistettu synnytyksen "kauneus"

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta touhua. Naiset itse ovat syypäitä (ei toki kaikki). Ilmeisesti kuitenkin ihannoidaan sadismia ja masokismiä kun ei saada esim kivunlievitystä ja vaurioiden korjaamista nykymaailman tasolle. Tai sektiota valinnaiseksi. Sama pätee hoitsuihin. Työskennellään kusi sukassa esperi caressa eikä uskalleta ottaa epäkohtia esille.

Ainahan sanotaan, että "jos miehet synnyttäis, se olis kivutonta..." Eli ikään kuin ylpeillään sillä, että nainen kärsii kipua eikä vaadi kivuttomampaa synnytystä...en ymmärrä, mitä ylpeilemistä siinä on.

Huoh. Ei, vaan sillä tarkoitetaan sitä, että maailma on niin epäreilu ja (vieläkin) miesjohtoinen paikka, että ei ole löytynyt tarpeeksi motivaatiota löytää ratkaisua kivuttomaan synnytykseen. Hoetaan vain, että synnytys ja sen mahdollisesti mukanaan tuomat vauriot kuuluvat naiseuteen ja ne kuuluu kestää.

Sen sijaan jos olisi kyse miesten sukukalleuksien samankaltaisesta, kiduttavasta ja mahdollisesti vammoja tuottavasta asiasta, olisi siihen jo keksitty jokin ratkaisu, koska miehen elin ja seksuaaliterveys ovat pyhiä.

(Asia ei tietenkään ole näin mustavalkoinen, mutta sitä tuolla lausahduksella tarkoitetaan)

Joo, kyllä tätä hoetaan ja asialla spekuloidaan, mutta se on turhaa. Totuutta ei voi kukaan tietää. Tässä ei ole kyse mistään naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta, vaan biologiasta. Täytyy myös ajatella sitä syntyvää lasta eikä pelkkää äidin mukavuutta. Tämä ei ole miesten vika.

Vierailija
82/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys ei ole mikään kaunis herkkä tapahtuma vaan brutaalia ja rankkaa. Veri lentää kuin splatter-leffassa ja lisäksi lentää pissaa ja kakkaa.

Naiseen sattuu ja tämä sanoo sekä tekee hulluja asioita.

Minä huusin ekassa synnytyksessä hyppääväni ikkunasta ja purin miestä ranteesta , toisessa synnytyksessä taas löin kätilöä joka koetti riistää ilokaasumaskin ja potkin lääkäriä päähän.

Miksi koitti riistää ilokaasumaskin? Jus tuota brutaaliutta hoitohenkilökunnalta, että pitää kärsiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta touhua. Naiset itse ovat syypäitä (ei toki kaikki). Ilmeisesti kuitenkin ihannoidaan sadismia ja masokismiä kun ei saada esim kivunlievitystä ja vaurioiden korjaamista nykymaailman tasolle. Tai sektiota valinnaiseksi. Sama pätee hoitsuihin. Työskennellään kusi sukassa esperi caressa eikä uskalleta ottaa epäkohtia esille.

Ainahan sanotaan, että "jos miehet synnyttäis, se olis kivutonta..." Eli ikään kuin ylpeillään sillä, että nainen kärsii kipua eikä vaadi kivuttomampaa synnytystä...en ymmärrä, mitä ylpeilemistä siinä on.

Huoh. Ei, vaan sillä tarkoitetaan sitä, että maailma on niin epäreilu ja (vieläkin) miesjohtoinen paikka, että ei ole löytynyt tarpeeksi motivaatiota löytää ratkaisua kivuttomaan synnytykseen. Hoetaan vain, että synnytys ja sen mahdollisesti mukanaan tuomat vauriot kuuluvat naiseuteen ja ne kuuluu kestää.

Sen sijaan jos olisi kyse miesten sukukalleuksien samankaltaisesta, kiduttavasta ja mahdollisesti vammoja tuottavasta asiasta, olisi siihen jo keksitty jokin ratkaisu, koska miehen elin ja seksuaaliterveys ovat pyhiä.

(Asia ei tietenkään ole näin mustavalkoinen, mutta sitä tuolla lausahduksella tarkoitetaan)

Joo, kyllä tätä hoetaan ja asialla spekuloidaan, mutta se on turhaa. Totuutta ei voi kukaan tietää. Tässä ei ole kyse mistään naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta, vaan biologiasta. Täytyy myös ajatella sitä syntyvää lasta eikä pelkkää äidin mukavuutta. Tämä ei ole miesten vika.

Kiva kun luit loppuun asti tuon lainaamasi kommentin

Vierailija
84/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi yrjö toi toka kuva, jossa lapsi on tulossa äärimmilleen pingotetusta toosasta. Tuo on kammottava kuva, ei kaunis.

Viiden sisaruksen ryhmäkuva on söpö, vaikken tajua miksi noilla lapsilla on vain shortsit päällä.

Netissä on vielä pahempi, jossa toosaa on levitetty viillolla, että penska mahtuu ulos :D

Vierailija
85/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kuvat ja tuli olo kuin olisin itse synnyttänyt ja koko alaosasto venytetty rikki.... Huh... Jätän tämän urheilun mielelläni muille.

Minullekin tuli juuri tuollainen olo ja olen mies.

Vierailija
86/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kuvat ja tuli olo kuin olisin itse synnyttänyt ja koko alaosasto venytetty rikki.... Huh... Jätän tämän urheilun mielelläni muille.

Ja sitten kun biologinen kello laittaa hormonit liikkeelle sinäkin olet naama punaisena vääntämässä masuasukkia pihalle.

Tässä on taas klassinen esimerkki lasten hankkimisen ympärillä pyörivästä kommentoinnista, johon tiivistyy edelleen naisiin kohdistuvat yhteisön odotukset ja naisten mielipiteiden, valintojen, ja toimijuuden mitätöinti. Kiitos panoksestasi keskusteluun, en olisi itse osannut kirjoittaa noin hyvää esimerkkiä, ja sinulta se tuli vielä aidolla tunteella :)

Ei tiivisty mitkään odotukset vaan ihan havaintoja lähipiiristä.

"Mä en ikinä hanki lastsa" hoetaan kolmekymppiseksi, sitten ääni muuttuu kellossa.

No itse olen 36v. eikä vielä ole mielipide muuttunut. Mutta vaikka muuttuisi niin sehän ei muille kuulu. Vaikka olisi koko elämänsä julistanut lapsettomuuden ilosanomana, saa olla yhtäkkiä asiasta eri mieltä. Siinä ei ole mitään noloa tai ilkkumista.

Vierailija
87/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök. Varsinkin tuo istukka. Onko se lapsi pakko antaa syliin verisenä ja möhnäisenä vai voisiko sitä edes vähän pyyhkiä? Todella ahdistavia kuvauksia, ehkä useamminkin voisi tuoda julkisuuteen tämän että siellä maataan alasti levällään verisenä ja kaikissa nesteissä, niin useampikin jättäisi lapset tekemättä ja maapallolla olisi jotain tulevaisuutta. Ei ole mitään kaunista noissa, mitään. 

Se ihan juuri ensimmäisen hengenvedon vetänyt, ihoani lämpimämpi, mielettömän pehmoinen ja pikkuisen tahmea ja suolaisen tuoksuinen vauva oman paljaan rinnan päällä on jotain sellaista, joka on syöpynyt johonkin tuntoaistimuistiin niin syvälle ja pysyvästi, että vielä 12 vuoden jälkeen tunnen sen vahvasti, kun sitä ajattelen, ja vaikea uskoa, että se joskus sieltä lähtee pois. Onneksi kukaan ei häntä ensin pyyhkinyt tai pessyt ja antanut jäähtyä, vaan antoi ihan suoraan sellaisenaan iholle.

Onneksi mulla ei ainakaan ollut mitään muita kuvitelmia, kuin että jalat levällään siellä maataan. Sieltä se tulee samalla tavalla jalat levällään maaten ulos, kuin on sisällekin mennyt... Ja paita mulla oli synnytyksessä päällä, niin kuin varmaan kaikilla Suomessa synnyttävillä, eikä olo ollut mitenkään alaston. Ja ei siinä tuollaiset asiat edes ole mielessä. Haluat vain sen lapsen mahdollisimman nopeasti ulos.

Raskauteen kuuluu myös lääkärin tutkimukset ja alakautta tehtävä ensimmäisen ultra, ja se jalat levällään makaaminen ehtii tulla tutuksi jo ennen synnytystä. Eikä lopu synnytykseen. Osastolla olo ajan alapäähän käy päivittäin kurkkaamassa hoitaja, terveydenhoitajan kotikäynnillä myös terkkari tarvittaessa tarkistaa alapään kunnon, sitten on parin kuukauden päästä lääkärin tekemä jälkitarkastus. Juu ei, raskaus ja synnytys ei ole heikkohermoisten yököttelijöiden hommaa. Ihan hyvä, jos sen tiedostaa, mutta uskon kyllä, että siitä silti selviää ihan kuka vaan.

Vierailija
88/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helkutti... en muutenkaan ole ikinä tajunnut, miksi verinen ja töhnäinen vauva nostetaan heti rinnalle eikä pestä ekana..?

Siksi koska siinä töhnässä on vauvalle tuiki tarpeellisia mikrobeja tulevaa elämää ajatellen. Ajattele, vauva on elänyt steriilissä ympäristössä äidin kohdussa. Syntyessään alateitse vauva saa mukanaan äidin flooraa, joka muodostaa vauvan iholle oman hyvän mikrobikannan suojaamaan ympäristön haitallisilta mikrobeilta. Ja sinä menisit pesemään sen pois...

Vierailija
89/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kuvia, tosin itse en ketään olisi kestänyt kuvaamassa. Oman lapsen kohtaaminen ensimmäistä kertaa oli minulle ihana kokemus, vaikka synnytys olikin brutaali kokemus. Ei synnytys kaunista katsottavaa ole, mutta silti siinä on jotain maagista.

Vierailija
90/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka yökitte näille kuville, oletteko koskaan nähneet minkään eläimen poikimista/varsomista/penikointia?

Itse en ole synnyttänyt enkä pitänyt kuvia mitenkään kammottavina. Mutta olen lapsesta asti nähnyt lukemattomia poikimisia ja avustanut tammaa varsomisessa, nähnyt kun koira penikoi jne jne.

Vai onko pelkästään ihmisen saattaminen mailmaan ällöttävää?

Vierailija
91/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök. Varsinkin tuo istukka. Onko se lapsi pakko antaa syliin verisenä ja möhnäisenä vai voisiko sitä edes vähän pyyhkiä? Todella ahdistavia kuvauksia, ehkä useamminkin voisi tuoda julkisuuteen tämän että siellä maataan alasti levällään verisenä ja kaikissa nesteissä, niin useampikin jättäisi lapset tekemättä ja maapallolla olisi jotain tulevaisuutta. Ei ole mitään kaunista noissa, mitään. 

Se ihan juuri ensimmäisen hengenvedon vetänyt, ihoani lämpimämpi, mielettömän pehmoinen ja pikkuisen tahmea ja suolaisen tuoksuinen vauva oman paljaan rinnan päällä

Mä en tiedä mikä mussa on vikana kun tälkaiset kuvaukset lähinnä oksettavat? Ihan oikeasti pohdin tätä. Muut naiset tuntuvat pitävän vauvoja ihanina ja ihanan tuoksuisina (yök), ja sanovat asioita tyyliin "mikään ei tuntunut miltään enkä tiennyt rakkaudesta mitään ennen kuin tämä verinen pallero tuli ulos minusta".

Miksi minulle tulee vain kuvottava ja ahdistunut olo näistä? N36

Vierailija
92/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen kaikki synnytys kuvat ja videot ahdistavina. Suoraan sanottuna ne näyttää joltain kauhuelokuvalta ja just syntyneet vauvat on oikeestaan aika pelottavan näköisia.

Alien

Vierailija
93/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidin noista kuvista, ne ovat aitoja ja voimakkaita, luonnollisia. Näin sitä tullaan maailmaan, kohta voidaan sitten kauhistella asiaa vauvapalstalla :)

Joka ilta näemme tv ssä t appa misesta, k i dutt amisesta ja r ääkk äämisestä, jopa lapsiin kohdistuvasta, tehtyä viihdettä jota tuijotetaan silmät tapillaan. Kritisoisipa joku sellaista... Ei. Siihen on oikeus. Mutta kuvat maailmaan syntymisestä... Yäk.

Itse olen jotakuinkin samaa mieltä. Mutta iljettävimpiä kuvia ovat ne missä isommat lapset ovat todistamassa tapahtumaa. Ei ole lapsen psyykkeelle hyväksi ja voi olla pelottavaa nähdä äiti, ja myös isä, niin alkukantaisessa tilassa ja katsoa vierestä kun näiden huomio kiinnittyy vain ja ainoastaan vauvaan. Yhdysvalloissa on virallinen suositus sisarusten ja koko suvun sekä ystävien mukana olosta synnytyksessä, ihan järjetöntä. Se on niin intiimi ja raaka tapahtuma. Luonnossa eläimet synnyttävät piilossa kaikelta ylimääräiseltä ja niin on myös ihmisen saatava tehdä. 

Vierailija
94/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miesten pitäisi se keksiä? Miksei naiset voi tehdä sitä itse, kun se kuitenkin koskee meitä. Kuvittelisi, että naisilla on aivot joita käyttää asian edistämiseen. Eikä oottaa, että tuodaan tarjottimella nenän eteen.

Vierailija
95/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä minusta pahoja olleet, monet hienoja.

Kaksi lasta olen synnyttänyt, ei ole jäänyt mitään traumoja. Niin se ihminen syntyy.

Ainoastaan se kuva perätilassa ulos tulevasta vauvasta oli vähän groteski. Päätön vauva.

Sitten se kiinnitti huomion, että eri sarjat sairaala- ja kotisynnytyksille. Ikäänkuin se lapsen syntymä olisi niissä jotenkin erilainen tapahtuma:)

En itse haluaisi synnyttää niin, että lapset ja anopit olisivat paikalla.

Vierailija
96/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään haluaisi katsella myöhemmin elämässä kuvia siitä kun pääni pilkottaa karvapehkon seassa ja sitten verisenä ja limaisena makaisin äitini rinnalla :D https://www.instagram.com/p/Btqpk5tA_9h/ tämänkaltaiset kuvat sen sijaan ovat kauniita, on kaunista katsoa puhdasta, pehmeäihoista lasta luonnollisessa olotilassaan vanhempansa iholla. 

Vierailija
97/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että nuo kuvat eivät ole kaikkien makuun, mutta minusta ne ovat vaikuttavia. Yhdistyy sellainen ihmiselon raakuus ja eläimellisyys herkkyyteen ja kauneuteen.

Vierailija
98/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ihan juuri ensimmäisen hengenvedon vetänyt, ihoani lämpimämpi, mielettömän pehmoinen ja pikkuisen tahmea ja suolaisen tuoksuinen vauva oman paljaan rinnan päällä

Mä en tiedä mikä mussa on vikana kun tälkaiset kuvaukset lähinnä oksettavat? Ihan oikeasti pohdin tätä. Muut naiset tuntuvat pitävän vauvoja ihanina ja ihanan tuoksuisina (yök), ja sanovat asioita tyyliin "mikään ei tuntunut miltään enkä tiennyt rakkaudesta mitään ennen kuin tämä verinen pallero tuli ulos minusta".

Miksi minulle tulee vain kuvottava ja ahdistunut olo näistä? N36

Yleensä ihminen haluaa antaa takaisin sitä mitä on itse saanut. Eli ehkäpä sinua ei hoivattu vauvana, etkä siten osaa suhtautua avuttomana vauvan hoivaamiseen.

Vierailija
99/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielipide on se, että ihan kaikkea EI tarvitse kuvata ja tuoda julkisuuteen!! Vaikka itsekin olen äiti kolmelle ja ylpeä vanhemmuudestani, niin nämä synnytyskuvat on jotain mitä en ymmärrä. Ketä nämä palvelee? Mun mielestäni ei millään tavalla kaunista. Uusi, pieni elämä on kaunis, mutta nämä veriset, kalvoiset ja vielä tarkoituksella liiallisesti värikäsitellyt kuvat eivät sitä ole.

Vierailija
100/110 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia,mutta minusta nuo kuvat olivat koskettavia ja kauniita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi