Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos hankkii kissan, niin pitääkö koko asunto vuorata foliolla ja sitruunalohkoilla ettei elukka kiipeile hyllyillä ja kaapeissa?

Vierailija
18.02.2019 |

Ja miten estää se sen jaloissa leviävä uloste kun se talloo ja polkee sitä aina kun se tahtoo huomiota?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Voit myös ostaa lelukissan. Se ei kiipeile, pissaa, kakkaa, raavi, syö. Ja antaa aina silittää.

Vierailija
2/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ottanut kissan? Kirjoittamasi perusteella teet asioista hankalampia kuin mitä ne onkaan. Suosittelisin relaamaan, ja ymmärtämään sen että kissa on luonteeltaan utelias ja tykkää kiipeillä ja tutkia paikkoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ettet ota lemmikkiä ollenkaan. 

Vierailija
4/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää antautua heti, muuten seuraa kaikkea kissamaista.

Vierailija
5/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
6/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osata valita taistelunsa. Meillä kissat saa mennä kaappeihin ja hyllyille mutta keittiön ruokapöytä ja työtasot on ehdottomasti kielletty. Ehkä kerran kk:ssa kissat unohtaa tämän säännön mutta aika rennosti voidaan ottaa.

Vierailija
7/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta olen harkinnut kissan ottamista ja olen miettinyt, että miten kissan omistajat pitävät huolen, ettei kissa mennä kuumalle liedelle?

Vierailija
8/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta olen harkinnut kissan ottamista ja olen miettinyt, että miten kissan omistajat pitävät huolen, ettei kissa mennä kuumalle liedelle?

Itse laitan liedelle käytön jälkeen kattilan, jossa vähän vettä. On lieden päällä suojana, ettei kissa mene polttamaan tassujaan.

9/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää siinä päällä kattiloita ja sitten on se juttu, mikä asennetaan ettei lapse kaada päälleen kiehuvia ruokia.

Mun kissa osaa kyllä itse laittaa hellan päälle. Siinä on joku taso, jossa on hipaisunäppäimet. Osaa laittaa sähkömoottoriammeenkin päälle. 😻😻

Vierailija
10/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kerran kissa käveli kuuman lieden päältä ja sai tassuun pienen palohaavan. Sen jälkeen kuuma liesi ei ole kissaa kiinnostanut.

Vierailija
11/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me yritimme turhaan opettaa kissalle, että keittiön pöydät ovat kiellettyä aluetta. Kerran kissa hyppäsi kuumalle levylle ja sen jälkeen ei ole keittiön tasot kiinnostaneet.

PS Kissa ei polttanut tassujaan, mutta säihkähti kyllä, kuten omistajansakin.

Vierailija
12/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mun kissa oppi äkkiä, että hyllyihin ei oo asiaa, kun virittelin siihen mihin se halusi hypätä 2 puoleista teippiä. Yritti viidesti ja ei oo sen jälkeen hyllyihin kiipeillyt.

Vierailija
13/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan liedelle käytön jälkeen kattilan, jossa vähän vettä. On lieden päällä suojana, ettei kissa mene polttamaan tassujaan.

Mä laitan paistinpannun nurinpäin kuumalle levylle. 

Aloittajalle tiedoksi: Kyllä moni asia menee ihan uusiksi kissan tultua taloon. Itsekin tajusin vasta pikkuhiljaa. Nyt meillä on riisuttu versio siitä kodista, joka meillä joskus oli. Seiniltä kaikki pois, jääkaappimagneetit pois,  huonekasvit pois, parvekekukat tekokukkia nykyään, iltaisin pitää kerätä lelut pois ettei riehu ja paukuta niitä yöllä, kaikki hyllyköt tyhjiksi, jatkuva imurointi, johdot piiloon (meillä on mennyt jo parit laturin johdot parempiin suihin) jne. 

Meidän kissa ei kyllä tallaa omaa ulostettaan ja on muutenkin tosi siisti. Aina käy vadissa ja peittelee hyvin sieltä vadin ulkopuolelta käsin. 

Eläinlääkäriin uppoaa paljon rahaa jos sattuu sairastumaan. Ja muutenkin leikkaukset, sirutukset, madotukset, rokotukset ym.

On tuo kissa silti kovin rakas ja hauska kaveri. 

Vierailija
14/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sitä mieltä että olisi kauhistus että kissa kiipeilee kotona, ei kannata ottaa kissaa ollenkaan. Sisäkissan elämä on muutenkin aika rajoitettua, ja julmaa on jos siltä kielletään ihan kaikki kiva sisällä.

Vierailija
15/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kissaa voi kouluttaa.

Ne on siihen liian tyhmiä.

Ja se kiipeilee lattiasta kattoon.

Koko asunto kissankarvoissa.

Pistää nenänsä ruokiin, nuolee pe.rsettään ja

seuraavaksi ruokapöytää.

Kuulostat liian älykkäältä ihmiseltä kissan

omistajaksi.

Ota koira, tai joku muu kiva lemmikki!

Vierailija
16/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä ihmeessä hanki kissaa!!

Ota vaikka lelukissa tai nalle.

Vierailija
17/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kissa käyttäytyy noin, se on todella laiminlyöty ja huonosti hoidettu kissa-parka. Kissa ei esim. tallo ulostettaan, se yrittää peittää sen ja jos hiekkaa on liian vähän (eli pottaa ei ole asiallisesti siivottu ja hiekkaa lisätty/vaihdettu), niin tokihan sen käpälät sotkeentuvat. Mitenhän aapeelle kävisi likaisessa ulkohuusissa, jossa on sontaa laari täynnä?

Voi että tekee pahaa miettiä, että jollain noin ääliöllä on kissa.

Kiipeileminen on normaalia käytöstä kissalle. Se on pieni saaliseläin (sen lisäksi että saalistaa itse), joten totta kai se hakeutuu korkealle turvaan. Rakenna sille tikapuut ja ikioma kiipeilyhylly.

Vierailija
18/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten estää se sen jaloissa leviävä uloste kun se talloo ja polkee sitä aina kun se tahtoo huomiota?

Et tosiaankaan taida tietää kissoista. Kissojen jaloista ei leviä ulostetta. Kissa on käsittämättömän siisti eläin. Ota selvää.

Kissa voi talloa ja huojua puolelta toiselle, siis leipoa.

Tarkoittaa sitä, että se on äärimmäisen suuri kunnianosoitus johon suhtaudun itsekin suurella kunnioituksella. Se on kissalta äärimmäinen rakkaudenosoitus. Se on valinnut kyseisen ihmisen emokseen ja ystäväkseen.

Tai huoltajakseen, kuten itseäni nimitän.

Vierailija
19/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiipeilyn kieltäminen kissalta on sama kuin lentämisen estäminen linnulta tai ulkoilun ja haistelun kieltäminen koiralta. Onnellinen kissa saa kiipeilymahdollisuuksia.

Vierailija
20/24 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluan olla kissani luottamuksen ja rakkauden arvoinen ystävä - huoltaja.