Vihreät esittää vaaliohjelmassaan ratkaisua autoilun vähentämiseksi: miljardien panostukset junayhteyksiin
Toivottavasti kukaan yksityisautoilua kannattava tai tarvitseva ei erehdy äänestämään.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006004675.html
[quote]Puolue tavoittelee ”vihreää verouudistusta”, jossa verotuksen painopistettä siirretään työstä ympäristö- ja kulutusverotukseen.
Liikenteen päästöttömyyttä tavoiteltaisiin ohjelmassa aloittamalla suuret investoinnit nopeisiin junayhteyksiin. Yhteensä puolue panisi raidehankkeisiin yli 10 miljardia euroa seuraavien 12–20 vuoden aikana.
Muiden kuin nollapäästöisten uusien henkilöautojen myynti kiellettäisiin vuodesta 2030 eteenpäin.[/quote]
Kommentit (27)
Mun puolesta yksityisautoilun voisi kieltää vaikka heti.
Mun puolesta kivihiilen käytön vois kieltää just nyt.
Rakentaako Pekka Haavisto 100% kattavan raideverkoston?
Mun puolesta lomalennot voisi kieltää vaikka heti.
Vierailija kirjoitti:
No sitten niitten vihreitten junat ja sähkömopot pysähtyisivät.
Energiantuotanto ne päästöt aiheuttaa joka tapauksessa. Tämä on Vihreiltä silkkaa populismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten niitten vihreitten junat ja sähkömopot pysähtyisivät.
No niinpä juuri ja voisi vähän viluttaakin, mutta ei se minua haittaa.
Hankalaksi menee. Kannatan vihreitä arvoja, mutta suunnitelmissa on jatkaa auton käyttöä.
Saisivat nyt ensin nää nykyisetkin kulkemaan luotettavasti ja aikataulussa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kukaan yksityisautoilua kannattava tai tarvitseva ei erehdy äänestämään.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006004675.html
Puolue tavoittelee ”vihreää verouudistusta”, jossa verotuksen painopistettä siirretään työstä ympäristö- ja kulutusverotukseen.
Liikenteen päästöttömyyttä tavoiteltaisiin ohjelmassa aloittamalla suuret investoinnit nopeisiin junayhteyksiin. Yhteensä puolue panisi raidehankkeisiin yli 10 miljardia euroa seuraavien 12–20 vuoden aikana.
Muiden kuin nollapäästöisten uusien henkilöautojen myynti kiellettäisiin vuodesta 2030 eteenpäin.
Mitää se auttaaa että me tällä aletaan leiikkimää jos tule ulkomaaailta rahaa kassaaaan.
Vihreille yksityisautoilun kieltäminen on tärkeä tavoite, jonka myötä ihmisiä on entistä helpompi kontrolloida.
Vierailija kirjoitti:
Niin ehdotti Alexandria Ocasio-Cortezkin jenkeissä, ja hänet on naurettu miltei kongressista pihalle.
Hahahahaha, yksi suosituimpia poliitikkoja koko maassa vaikka ollut kongressissa vast reilun kuukauden.
Hyvä aloite vihreiltä, kumma kun maalainen ulisee että ei ole julkista liikennettä ja sitten se ei kelpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta yksityisautoilun voisi kieltää vaikka heti.
"Koska en käy töissä! LÄllälläää!"
Jaa. Eli nyt sitten avataan taas niitä pysäkkejä, jotka 90-luvun lopussa ja 2000 -luvun vaihteessa suljettiin?
Ja joiden ansiosta pienemmät kaupungit saatiin käytännössä muutettua vanhuskyliksi?
Kaikki laituritkin piti oikein purkaa, ettei niitä vain voi käyttää jatkossa. Ja vielä verkkoaidat entisten pysäkkien eteen. On kato nopeet junat, ja silleen.
Täällä ollaan kyllä niin sekaisin. Ostetaanko italialaista laatua?
No nyt sinne voi työntää rahaa kun myytiin osa Norjaan.
Niin ehdotti Alexandria Ocasio-Cortezkin jenkeissä, ja hänet on naurettu miltei kongressista pihalle.