Onko tämä pettämistä?
Kaverin polttareissa oltiin katsomassa bändiä josta en tykkää. Istuin yksin pöydässä kun muut tanssi bändin tahtiin. Viereeni tuli mies, joka kysyi saako istua. Meillä oli varattu pöytä, täynnä juomaa ym. Mies istui ihan viereen, ja koin todella voimakasta fyysistä vetoa. Juteltiin koko keikka, ja tarjosin miehelle pöydästä juomaa. Mies silitti jalkaani, ja jostain syystä pidettiin kädestä. Teki mieli suudella koko ajan. Lopulta seurue palasi, ja haettiin vähän etäisyyttä.
Kaverit sanoi että huomasivat kun kumpikaan ei saanut silmiään irti toisesta. Kerroin miehelle olevani naimisissa jne. Lopulta halattiin ja mies lähti. Oli outo fiilis, kuin oltaisiin aina tunnettu.
Kerroin tästä pelkistetyn version miehelleni ja hänen mielestään tuo on pettämistä. Hän on sitä mieltä, että jos keikka olisi jatkunut niin olisin vähintään suudellut jollen pannut miestä.. Olen luullut ettei miestäni edes kiinnosta meidän avioliitto, joten hieman ihmeissäni olen noin vahvasta reaktiosta, koska mitään ei tapahtunut.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Näköjään.
Sanoin miehelle etten ala pyytää anteeksi jos ei ole mitään anteeksipyydettävää.
Ei riidellä lähes koskaan, joten silloin harvoin kun riidellään se on turhaa, pitkää ja kuluttavaa.
Kun sanoin olleeni otettu siitä kuinka viehättynyt tuo mies minusta oli, niin mies koki sen niin että syytän häntä kuolan puutteesta (!)
Ap
Ilmeisesti siis sinä sallisit miehellesi vastaavan toiminnan baarissa? Että ei tarvitsisi pyydellä anteeksi jos olisi istunut käsi kädessä kylki kyljessä jonkun tavattoman ihastuttavan naisen kanssa? Kerro se miehellesi anteeksipyynnön sijaan niin hän varmaan mielellään lähtee ensi vkl ottamaan osuutensa.
On ap hyvä eri asia onko suhtautumistapasi ja asenteesi kovin rakentava. Ei tuolla tavalla ainakaan parisuhdetta pelasteta ja kaiketi olit kuitenkin kiinnostunut pysymään tässä suhteessa. Jotenkin surulliselta tuntuu jos asiat ovat tuolla tolalla. Pelehditään muiden kanssa, kerrotaan omalle rakkaalle ja ilmoitetaan että ei ole anteeksipyydettävää. Aika kylmäkiskoista riidan haastamista, sanoisin.
Minusta on selvästi pettämistä. En tekisi noin enkä haluaisi että puolisoni tekee noin. Ja niille, joiden mielestä oli tyhmää kertoa. Mitä varten pitää tehdä selän takana asioita, joiden tietää loukkaavan toista jos jää kiinni? Sitähän se pettäminen nimenomaan tarkoittaa.
Noinhan ne pettämiset ja avioerot yleensä alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis mies oikeasti on todella kuvottava näissä riidoissa, puhuu niin rumasti että nytkin, tämän päiväistä kuuntelemalla, joku voisi luulla minun panneen vierasta miestä.
Voin myöntää, että jalan koskettamisen salliminen oli hyvän maun rajoissa jopa väärin, mutta myös miehen reaktio on niin inhottava ettei tee mieli tulla yhtään vastaan.
Ja kyseessä oli myös henkinen yhteys, jollaista harvoin kohtaa. Käytiin toistemme elämässä ja hyvästeltiin halaamalla. Menee new agen puolelle, mutta mielestäni oli syvällisempi kohtaaminen, joita jokaisen elämässä tulee harvoin, ne voi olla lyhyitäkin hetkiä tuntemattomien kanssa, mutta jäävät mieleen ja antavat energiaa.
Olen paljon sallivampi kuin mies. Esimerkiksi jos hän pettäisi, voisin kuvitella pääseväni siitä yli. Toki tiedän hänen kantansa, ja mikäli pettäisin mies lähtisi heti, ja onhan pettäminen rumaa ja ilkeää, mutta joskus ihminen tekee virheitä. Pointti niidenkin anteeksiannossa on siinä, katuuko pettäjä oikeasti.
Ap
Miehestäsi en tiedä, mutta sinä olet selkeästi tyhmä.
Alkuperäinen viestisi oli jo todella typerä, mutta tuo yllä lainattu oksennus on kyllä jo täysin aivotonta.
Jos miehesi on älynlahjoiltaan omaa tasoasi, teillä on varmaan vielä jatkossa kivaa yhdessä.
Jos hän on yhtään fiksumpi, toivon lämpimästi, että hän ymmärtää jättää sinut.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis mies oikeasti on todella kuvottava näissä riidoissa, puhuu niin rumasti että nytkin, tämän päiväistä kuuntelemalla, joku voisi luulla minun panneen vierasta miestä.
Voin myöntää, että jalan koskettamisen salliminen oli hyvän maun rajoissa jopa väärin, mutta myös miehen reaktio on niin inhottava ettei tee mieli tulla yhtään vastaan.
Ja kyseessä oli myös henkinen yhteys, jollaista harvoin kohtaa. Käytiin toistemme elämässä ja hyvästeltiin halaamalla. Menee new agen puolelle, mutta mielestäni oli syvällisempi kohtaaminen, joita jokaisen elämässä tulee harvoin, ne voi olla lyhyitäkin hetkiä tuntemattomien kanssa, mutta jäävät mieleen ja antavat energiaa.
Olen paljon sallivampi kuin mies. Esimerkiksi jos hän pettäisi, voisin kuvitella pääseväni siitä yli. Toki tiedän hänen kantansa, ja mikäli pettäisin mies lähtisi heti, ja onhan pettäminen rumaa ja ilkeää, mutta joskus ihminen tekee virheitä. Pointti niidenkin anteeksiannossa on siinä, katuuko pettäjä oikeasti.
Ap
No mitenköhän olisit itse reagoinut? Kiinnostuneena nyökytellen ja aidosti ymmärtäen?
Tuo henkinen yhteys muodostuu kovin helposti jos sattuu olemaan avoin tunteelle ja hörhöilylle ja toinen vähän koskeekin sopivasti. Olit otollisessa tilassa, alkoa veressä ja tunnelma sopivasti arjen yläpuolella. Älä elättele liian syvällisiä moisesta vaan herää nyt ensin miettimään miltä miehestäsi mahtaa tuntua. Ja miksi ihmeessä olet ollut tähän asti hänen kanssaan jos on niin kauhea? Oliko mies kauhea jo perjantaina?
Kuulostaa tosi epäkypsältä koko tarina.
Ymmärrän että mies voisi olla kiukkuinen hetken. Harmittaa todellakin, että edes kerroin.
Mielestäni kuitenkaan ei ole sellainen asia, jonka johdosta voi huutaa, puhua rumasti ja alentavasti.
Näköjään kuitenkin näin voi olla muidenkin kommenttien perusteella.
Rajoista puhuminen ei onnistu varmaan viikkoon, koska mies on tästä luultavasti vihainen useampia päiviä.
Luultavasti minun on pahoiteltava, vaikka en pahoillani ole. Käyn niin harvoin ulkona, ettei pelkoa toistumisesta ole. Jos luottamus menee tällaisen takia, niin huonosti on asiat.
Ap
Itse olen sen verran yksinkertainen mies, että kun ollaan yhdessä, niin ollaan joko kokonaan tai ei ollenkaan. Eli pitää voida luottaa toiseen, että rajat pysyy tilanteessa kuin tilanteessa.
Siinä vaiheessa kun toisen miehen kosketukset alkavat tuntua hyvältä, pidetään kädestä kiinni ja halutaan suudella, niin rajat on ylitetty. Se kertoo, että suhteessanne on jotain vialla. Itse haluan olla parisuhteessa tiimi, joka on minulle kaikkein tärkein. Teen kompromisseja ja näen vaivaa sen suhteen eteen, koska tiedän myös toisen kunnioittavan minua. Jos toinen on valmis tuhoamaan sen, niin haluni toimia suhteen eteen loppuu siihen. Silloin on parempi erota.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että mies voisi olla kiukkuinen hetken. Harmittaa todellakin, että edes kerroin.
Mielestäni kuitenkaan ei ole sellainen asia, jonka johdosta voi huutaa, puhua rumasti ja alentavasti.
Näköjään kuitenkin näin voi olla muidenkin kommenttien perusteella.Rajoista puhuminen ei onnistu varmaan viikkoon, koska mies on tästä luultavasti vihainen useampia päiviä.
Luultavasti minun on pahoiteltava, vaikka en pahoillani ole. Käyn niin harvoin ulkona, ettei pelkoa toistumisesta ole. Jos luottamus menee tällaisen takia, niin huonosti on asiat.Ap
Kuten itsekin huomaat, lähes kaikki vastaajat ja peukuttajat ovat kanssasi eri mieltä ja ymmärtävät miehesi suuttumuksen. Ehkä sinunkin kannattaisi ymmärtää.
Ja viestistäni on kylmäkiskoista, koska olen kuullut olevani heikko, sekaisin, huo#a, epäluotettava, epäkypsä, ilkeä ja kylmä ihminen. Lisäksi oksennuksen kaikesta menneestä, siitä kuinka paska ihminen oikeastaan olen. Kuinka kaltaisestani pitäisi erota mahdollisimman nopeasti.
Ei vaan ole noiden jälkeen sanoja. Kun sanon, että haluaako mies erota, niin vastaus on tasoa, että minä näytän haluavan kun kohtelen häntä kuin roskaa.
Mies on koulutettu ja hyvässä työssä, mutta ei osaa riidellä kuin haukkumalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näköjään kuitenkin näin voi olla muidenkin kommenttien perusteella.Rajoista puhuminen ei onnistu varmaan viikkoon, koska mies on tästä luultavasti vihainen useampia päiviä.
Luultavasti minun on pahoiteltava, vaikka en pahoillani ole. Käyn niin harvoin ulkona, ettei pelkoa toistumisesta ole. Jos luottamus menee tällaisen takia, niin huonosti on asiat.Ap
Tuskin kukaan on sitä mieltä että tuo on ok. Mutta teit todella typerästi vehtaamalla toisen kanssa (vaikka varsinaisesti mitään ei tapahtunut) ja sitten vielä typerämmästi kertomalla miehellesi. Olisit paremminkin miettinyt mielessäsi, miksi asia tapahtui, mitä suhteessanne on vialla. Ja selvästi siinä on vialla, koska kerroit miehellesi nähdäksesi "välittääkö edes". Eli halusit tehdä miehesi mustasukkaiseksi tai saada aikaan edes jonkin reaktion. No reaktion sait.
Sait tosiaan reaktion. Uskon miehesi olevan oikeassa jokaisessa sanassa, jonka hän nyt vihaisena sanoo. Kuulostat kuvottavalta.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään.
Sanoin miehelle etten ala pyytää anteeksi jos ei ole mitään anteeksipyydettävää.
Ei riidellä lähes koskaan, joten silloin harvoin kun riidellään se on turhaa, pitkää ja kuluttavaa.
Kun sanoin olleeni otettu siitä kuinka viehättynyt tuo mies minusta oli, niin mies koki sen niin että syytän häntä kuolan puutteesta (!)
Ap
Voisit pyytää anteeksi, kun tahallaan loukkasit miestäsi. Olisit pitänyt suusi kiinni.
Ei vika ole sinussa, nainen, vaan vika on omassa miehessäsi. Hän päästi sinut baariin kavereidesi kanssa. Miehen ja naisen kuuluu kulkea aina yhdessä, kun kerran naimisiin on menty. Jos mies ei itse pääse, on hänen huolehdittava naisen mukaan joku luotettava sukulaismies - esim. jomman kumman veli tms.
Ihan ekaksi sellainen vanhan kansan viisaus sulle, että joskus suurinta rakkautta on olla kertomatta toiselle toista loukkaavia asioita. Sinä loukkasit, et pettänyt, miestäsi ja nyt hommasi on selvittää loukkauksesi aiheuttama vahinko.
Kiihkeitä tunteita tulee ja menee. Niihin jymähtäminen on elämänkokemusta. Eka kerta voi tuntua valtavalta ja 10. kerta vähäpätöiseltä. (Riippuen, miten vetovoimainen nainen olet ja miten paljon miehiä muutenkin pyörii ympärilläsi.) Nyt teit kärpäsestä härkäsen vouhkaamalla jostakin naisenkipeästä äijästä ja joka todennäköisesti piti sinua helppona saaliina.
Miehesi ei ole naisen sielulla varustettu supersankari, joka ymmärtää sinua täysin. Hän on epävarma niin kuin sinäkin monista elämän asioista. Kun oikein nyt sörkkäsit hänen epävarmaa puoltaan joudut miettimään, miten saat hänet ymmärtämään miten hän on kuitenkin elämäsi paras mies.
Anteeksi voi pyytää sitä, ettet osannut kertoa asiaa niin että hän tajuaa sinun olevan sinulle tärkein ja luotettavin ihminen.
Loukkaantuisin syvästi jos mies kertoisi tuollaisia baari-illan jälkeen. Mustasukkaisuuden sijaan tulisi inhottava ja ällöttävä olo, ja katsoisin miestä ihan eri silmin kuin ennen.
Kertoohan tuo, että vartti lisää aikaa, niin olisit vähintäänkin suudellut hänen kanssaan, ja siitähän se on yks luikaus yhdyntään. Surullista, että päästit vieraan miehen noin lähelle itseäsi. Jostainhan tuo kertoo.
Sinä loukkasit miestä. Kuulostat ap tunteettomalta hirviöltä. Toivottavasti miehesi jättää sinut.
Minustakaan et pettänyt sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta petit kyllä miehesi luottamuksen ja loukkasit häntä. Mikäli et oikeasti halua erota niin olisi kyllä anteeksipyynnön paikka.
Jos sinulle olisi on ok,että mies omilla reissuillaan lyöttäytyy jonkun tuntemattoman naisen kanssa samaan pöytään. Pitää naisia kädestä ja naiset voivat silitellä jalkaa. Silloin ei tarvitse mielestäni pyytää anteeksi vaan keskustella parisuhteen rajoista. Muussa tapauksessa voisi olla paikallaan vähän pohtia sitä asiaa myös miehesi näkökulmasta. Ja asettua hetkeksi hänen asemaansa.