Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdoin täkin vilttiin, suosittelen <3

Vierailija
17.02.2019 |

Kävi niin, että koira oksensi pariin otteeseen peitolle ja peitto päätyi roskikseen. No, väliaikaisesti laitoin pussilakanan sisälle islantilaisen ison viltin ja huomasin, että hitto, nukun sen kanssa paljon paremmin!!! Aina on sopiva lämpötila ja on kevyt päällä, ihan super. Vähän hassua, että olen aina täkkiin panostanut ja tietty tyynyihin, mutta sitten joku villaviltti onkin se paras. Mitähän tyynyn suhteen keksisi seuraavaksi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilttiketju

Vierailija
22/29 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villa on hyvä, se lämmittää kylmällä ja -uskokaa tai älkää- viilentää kuumalla. Vielä kun hommaat oikean höyhentyynyn niin a vot.

Untuvat tunkee tyynyn ja täkin läpi ja pistelee ihoa.

Joutsenen tuotteissa ei todellakaan tunge. Jossain halpiksissa kyllä. Ja ne ovat höyheniä, jotka tunkevat ja pistävät. Kannattaa katsoa untuva/höyhensuhde tuotteesta. Ja allergiatunnus. Ja eettisyys. 

Joutsenen tuotteet ovat tuon asian suhteen kaikkein pahimpia. Ei kannata tuhlata rahoja joutsenen tuotteisiin, jos ei pidä untuvien ahdistelusta. Vinkkinä tämä, ottakaa koppi.

Meillä on kaikilla perheenjäsenillä (4 kpl) Joutsenen peitot, peittojen lisäksi on ollut myös yksi vauvan makuupussi. Miehellä on höyhen-untuvatyyny. Höyheniä tai untuvia ei ole tullut noista, mutta jonkin muun merkin vauvanpeitosta (joka on nykyään koiralla) on tullut. Myös mun vanhemmillani ja veljeni perheellä on Joutsenen peitot ja tyynyt, eikä ole tullut höyheniä tai untuvia läpi, paitsi siinä vaiheessa, kun peitot ovat kuluneet käytössä rikki.

Sama. Eikä myöskään Hoie ole pistellyt. Ikean joku halpishöyhentyyny piti laittaa kierrätyskeskukseen viikon jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peiton pitää nimenomaan olla painava eikä kevyt.

Höpö höpö.

Sä tarvitset varmasti jotain painoa rauhoittuaksesi, kuten esim. erityislapset.

"Painopeittoa käytetään rauhoittamaan lasta kotioloissa erityisesti iltaisin ja päiväuniaikaan."

http://www.erityisetlapset.fi/tuotteet/

Vierailija
24/29 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on peittona ikean nypyliäinen neulottu torkkupeitto, niitä hapsupäisiä. Se on täkin kokoinen eli juuri sopiva pussilakanaan ja suht painavakin. Tykkään.

Vierailija
25/29 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi niin, että koira oksensi pariin otteeseen peitolle ja peitto päätyi roskikseen. No, väliaikaisesti laitoin pussilakanan sisälle islantilaisen ison viltin ja huomasin, että hitto, nukun sen kanssa paljon paremmin!!! Aina on sopiva lämpötila ja on kevyt päällä, ihan super. Vähän hassua, että olen aina täkkiin panostanut ja tietty tyynyihin, mutta sitten joku villaviltti onkin se paras. Mitähän tyynyn suhteen keksisi seuraavaksi?

Sopisiko pari heliumpalloa ( jos olet mies)

Vierailija
26/29 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän höyhen-/untuvakeskusteluun sen verran, etten olisi ikinä uskonut, millainen ero on nukkua (laadukkaalla) untuvapeitteellä vs. tavallisella synteettisellä täkillä ennen kuin kokeilin. 

Untuvapeite on paksu ja pehmoinen, mutta hyvin kevyt ja mikä tärkeintä, se ei "nuole" kehoa samalla tavalla kuin tavallinen peitto. Se jää vähän kuin pehmeäksi hattaraksi vartalon päälle, jolloin ihon ja peiton väliin jää ilmaa. Laadukas untuvapeite myös hengittää, eikä hikoiluta kuten synteettinen peitto voi tehdä. Nukun sen kanssa kaikkina muina vuodenaikoina paitsi kesällä, jolloin nukun pelkällä pussilakanalla.

Jotkut eivät näytä tykkäävän untuvapeitteistä mutta uskallan väittää, että ihan kaikkien tieto ja kokemukset eivät ole päivittyneet tähän päivään. Moni ei myöskään näytä ymmärtävän, mitä eroa on untuvalla ja höyhenillä. Niillä vanhoilla, painavilla ja "höyhentävillä" höyhenpeitteillä (tai niillä Ikean halvoilla höyhentyynyillä, joiden kovat höyhenenvarret pistelevät kuin nuppineulat ja jotka tunkevat kankaasta läpi) ei ole mitään tekemistä näiden uudempien untuvapeitteiden kanssa. Omastani ei ole lähtenyt untuvaakaan, vaikka olen nukkunut sen kanssa kohta kolme vuotta. Peiton läpi ei myöskään tunnu mitään kovaa, vaan pelkkää pehmoista untuvaa. Yksi parhaimmista sijoituksista omaan hyvinvointiini, ehdottomasti. 

Vierailija
27/29 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän höyhen-/untuvakeskusteluun sen verran, etten olisi ikinä uskonut, millainen ero on nukkua (laadukkaalla) untuvapeitteellä vs. tavallisella synteettisellä täkillä ennen kuin kokeilin. 

Untuvapeite on paksu ja pehmoinen, mutta hyvin kevyt ja mikä tärkeintä, se ei "nuole" kehoa samalla tavalla kuin tavallinen peitto. Se jää vähän kuin pehmeäksi hattaraksi vartalon päälle, jolloin ihon ja peiton väliin jää ilmaa. Laadukas untuvapeite myös hengittää, eikä hikoiluta kuten synteettinen peitto voi tehdä. Nukun sen kanssa kaikkina muina vuodenaikoina paitsi kesällä, jolloin nukun pelkällä pussilakanalla.

Jotkut eivät näytä tykkäävän untuvapeitteistä mutta uskallan väittää, että ihan kaikkien tieto ja kokemukset eivät ole päivittyneet tähän päivään. Moni ei myöskään näytä ymmärtävän, mitä eroa on untuvalla ja höyhenillä. Niillä vanhoilla, painavilla ja "höyhentävillä" höyhenpeitteillä (tai niillä Ikean halvoilla höyhentyynyillä, joiden kovat höyhenenvarret pistelevät kuin nuppineulat ja jotka tunkevat kankaasta läpi) ei ole mitään tekemistä näiden uudempien untuvapeitteiden kanssa. Omastani ei ole lähtenyt untuvaakaan, vaikka olen nukkunut sen kanssa kohta kolme vuotta. Peiton läpi ei myöskään tunnu mitään kovaa, vaan pelkkää pehmoista untuvaa. Yksi parhaimmista sijoituksista omaan hyvinvointiini, ehdottomasti. 

Untuvatäkit on aluksi ihanan tuntuisia, mutta tunnin sisällä alan hikoilemaan kuin sika, ohuenkin untuvatäkin alla. Kaikista paras peitto minulle on hemtexin halpa vanutäytteinen peitto, ei hikoiluta ja lämmittää tarpeeksi.

Vierailija
28/29 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Untuvatäkit on aluksi ihanan tuntuisia, mutta tunnin sisällä alan hikoilemaan kuin sika, ohuenkin untuvatäkin alla. Kaikista paras peitto minulle on hemtexin halpa vanutäytteinen peitto, ei hikoiluta ja lämmittää tarpeeksi.

En nyt sano, että tämä pätisi sinuun, mutta voi olla, että untuvatäkkiin tottuu. Meillä on kylmä makkari (siis ihan oikeasti kylmä eikä viileä), mutta aluksi kävi niin, että mun mies hikoili ihan hirveästi untuvapeiton (vain 200 g) kanssa. Hän piti alkuun kahta peittoa, vaihtoi untuvapeiton kesken yötä "tavalliseen". Muutaman viikon, korkeintaan kuukauden kuluttua hänen kehonsa tottui untuvapeittoon. Mäkin olen huomannut, että nykyään tulee nukuttua untuvapeitolla lämpimälläkin säällä siinä missä ennen tuli vaihdettua aikaisemmin paksu peitto ohueeseen.

Vierailija
29/29 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotaan, ettei koira yrjöä viltillesi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi