Mitä hyötyä on reserviin kuulumisesta? Eroamista miettivä?
Tuntuu, että en enää tunnista Suomea omaksi maakseni.
Perinteisiä arvoja ei kunnioiteta, EU:n valta on liian suuri. Maskuliinisuutta haukutaan. (Joojoo Triggered little snowflake.) Yms.
Onko väärin harkita reservistä eroamista?
En koe, että olisin ns. "rintamakarkuri". Koen, että Suomi ja suomalaiset ovat pettäneet minut, mutta minä en ole pettänyt Suomea tai suomalaisia?
Ylireagoinko?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sinut koulutettiin kalliilla ja nyt et enää haluakaan hyödyntää koulutustasi. Olisit valinnut heti alussa sivarin, totaalin tai vapautuksen
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sinut koulutettiin kalliilla ja nyt et enää haluakaan hyödyntää koulutustasi. Olisit valinnut heti alussa sivarin, totaalin tai vapautuksen
Koulutus oli hyvä ja nautin armeija-ajastani. Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa Suomen puolustuvoimista. "Elämäni parasta aikaa" niin kuin sanotaan.
Jotenkin vaan tuntuu, että minua huijattiin...
Me jotka sinne rintamalle menisimme kuolemaan uhraamme elämämme, kun s!varit, rikkaat totaalikieltäytyjät, fem!nistit, |gbtq-ihmiset ja maah@nmuuttaj@t jäävät kaupunkeihin pitämään hauskaa ja julistamaan "solidaarisuuden, rakkauden ja rauhan sanomaa."
Tuntuu epäreilulta.
En tiedä..Tätyy vähän mietiskellä lisää.
(Lisäsin kommentiini jotain sensuuria kiertäviä merkkejä, kun se ei tuntunut lähtevän ilman niitä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutus oli hyvä ja nautin armeija-ajastani. Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa Suomen puolustuvoimista. "Elämäni parasta aikaa" niin kuin sanotaan.
Me jotka sinne rintamalle menisimme kuolemaan uhraamme elämämme, kun s!varit, rikkaat totaalikieltäytyjät, fem!nistit, |gbtq-ihmiset ja maah@nmuuttaj@t jäävät kaupunkeihin pitämään hauskaa ja julistamaan "solidaarisuuden, rakkauden ja rauhan sanomaa."
Tuntuu epäreilulta.
(Lisäsin kommentiini jotain sensuuria kiertäviä merkkejä, kun se ei tuntunut lähtevän ilman niitä.)
Niin ja kirurgiksi opiskelemalla voi joutua leikkaamaan. Ei kai voi tulla yllätyksenä, että sotilaskoulutuksen käymällä voi joutua sotimaan. Ei siinä ole mitään epäreilua. Se joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön
Vähän samat fiilikset, mutta eri syistä.
Mä en katso, että mun tarvii erota jostakin mihin en ole koskaan liittynytkään.
Sinccis
Jos tulisi sotatila, niin kieltäytyisin vain palveluksesta, kuten vaarinikin teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu epäreilulta.
Niin ja kirurgiksi opiskelemalla voi joutua leikkaamaan. Ei kai voi tulla yllätyksenä, että sotilaskoulutuksen käymällä voi joutua sotimaan. Ei siinä ole mitään epäreilua. Se joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön
Ethän sä nyt tajunnu ollenkaan.
Kirurgi verrauksesi toimisi, jos olisin kouluttautunut kirurgiksi aikana, jolloin kirurgit tekivät arvostettua duunia sydäneleikkausten ja aivokirurgian saralla.
Mikäli yhteiskunnan ilmapiiri muuttuisi sellaiseksi, että ainoat kirurgit, jotka saavat arvostusta ovat kosmeettisia ja sukupuolenvaihdosleikkauksia tekevät kirurgit, niin saattaisin kirurginakin vaihtaa alaa.
Kirurgille leikkaaminen ei tule yllätyksena.
Sotilaille sotiminen ei tule yllätyksenä.
Molemmille kuitenkin voi tulla yllätyksenä se, minkä takia soditaan tai minkä takia leikkauksia tehdään. (Vastaako sotiminen omaa arvomaailmaasi. Vastaako leikkaukset omaa arvomaailmaasi.)
Mielestäni olet oikeassa. Suomi ei ole enää itsenäinen. Suomi on EU liittovaltion osavaltio. Määräysvalta on muualla kuin täällä. Lisäksi tämä maa on happanemaan pökn monelöa tapaa. Itse erosin reservistä joitakin vuosia sitten. Sivarin täydennyspalvelus on oli mielenkiintoinen ja mukava viikko. En ole katunut hetkeäkään.