Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään kohtalotoveria: yli kuukauden flunssa ja jatkuu vaan...

Vierailija
17.02.2019 |

Sairastuin tammikuun puolivälissä influenssaan. Sitä kesti kaksi viikkoa, helvetillinen yskä jatkui ja vieläkin on yskää. Kerkesin olla töissä peräti puolitoista viikkoa ja sairastuin uuteen flunssaan. Tämä nyt tavallinen räkätauti, jossa parhaillaan räkää nenä ja pää täynnä.
Mitä teen? Tuijotan kattoa, olen aivan väsynyt. Ahdistaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä! Sitkeä flunssa päällä. Yskiä saa niin, että tuntuu keuhkot tulevan pihalle ja räkä lentää. Kolmatta viikkoa kestänyt. Olo hutera eikä jaksa tehdä yhtään mitään ylimääräistä, hyvä kun saa kotityöt tehtyä. Silmät rähmii, punaiset ja valonarat. Lukea ei pysty, kun alkaa ärsyttämään silmiä, saatikka olla pitkän aikaa netissä tai katsoa televisiota.  Ruoka ei maistu, väkisin pitää yrittää jotain syödä. Enimmäkseen vaan juonut kuumaa hunajaa ja mustaviinimarjamehua (alkaa sekin tökkimään, yäk).  Tökkii pahasti koko tää olotila!

Vierailija
2/10 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi flunssa lokakuussa ja loppui tammikuun puolivälissä, eli kesti 3 kuukautta. Joulukuussa oli niin kamala yskä, että meinasin tukehtua sen kanssa. Yskiminen oli niin voimakasta että mulla revähti kummatkin kylkivälilihakset. Sen jälkeen hengittäminenkin sattui. Nyt vasta ovat kyljet parantuneet, viime viikolla kyljen kääntäminenkin vielä sattui. 

Tuo on kamalaa kun tulee tautia taudin perään, ei ehdi parantua missään välissä. Mä sain nyt sen kierteen poikki kun lähdimme lomamatkalle Kanarialle. Se ilmasto rauhoitti mun tilanteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei flunssan flunssaa 15 v :een jo.

Ohjeet. 1. älä kaiva nenää ollenkaan

2. pese kädet julkisesta paikasta tullessa

3. pese kaupan paljon näpellellyt /aivastuksille alttiit ruoka-aineet varsinkin.

4. Pyyhi tiheään wc pytty nappula kahva ja hana, keittiön lattia tietokone, känny ja kaukosäädin.

Näillä loppuivat kokonaan täällä. Ja altistus on normaalia normipaikoissa.

Vierailija
4/10 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 5 viikkoa!

Vierailija
5/10 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullista, että muillakin on. On tämä ikävää. Onneksi ei hengenvaarallista, mutta kyllä vie yleiskuntoa huonoksi. Tai sillä ei hengenvaarallista nyt ole, kun on kuitenkin koko ajan lääkärissä rampattu. Antibiottikuurikin syöty, kortisonia syöty. Astmasuihkeet käytössä. Keuhkot kuvattu ,crp seurannassa jne. 

Ja kyllä olen yrittänyt välttää, enkä tämmöistä aikuisiällä muistakaan. Syön hyvin ja monipuolisesti, liikun. Otin peräti influenssarokotuksenkin syksyllä. Mutta julkisia kulkuvälineitä käytettävä työmatkoilla ja teen asiakastyötä. Kyllä siinä on melko paha viruksia vältellä, vaikka kuinka yrittäisi. Onneksi taitavat iskeä näin massiivisesti vain kerran kymmenessä vuodessa.

ap

Vierailija
6/10 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkittyneeseen yskään auttaa avaava ja hoitava astmalääke. Lyhentää yskän noin viikkoon. Itse saan aina yskän nuhan jälkeen.

Nyt kokeilin Flu Acute Sink suihketta, heti kun nuha tuntui olevan alkamassa, se auttoi, olo tuntui monena päivänä välillä täysin terveeltä, välillä nuhaiselta. 5 päivän on-off sairastelun jälkeen olin täysin terve. Ja mikä parasta ei yskää kuten yl. nuhan jälkeen. Suosittelen.

Ja itsekin luotan siihen ennaltaehkäisyyn. Ja lepoon ja hunajaan heti kun tauti alkaa.

Vierailija
7/10 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 viikkoa mennyt, nyt alkaa vähän ehkä yskä helpottaa. Hyi mikä alkuvuosi ollut.

Vierailija
8/10 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tänä talvena ollut flunssaa, mutta viime talvena oli sitäkin pahempi. Tauti alkoi silloin jo joulukuussa, ja jatkui maaliskuulle saakka. Lääkärissäkin kävin, mutta kun tulehdusarvot olivat normaalit, niin en saanut mitään antibiottia. Piti vain kärsiä.

Vierailija
9/10 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sairastettu flunssa ja perään kauhea räkätauti. Alkoi kurkkukivulla, sitten kauhea repivä yskä ja nuha.

Vierailija
10/10 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei flunssan flunssaa 15 v :een jo.

Ohjeet. 1. älä kaiva nenää ollenkaan

2. pese kädet julkisesta paikasta tullessa

3. pese kaupan paljon näpellellyt /aivastuksille alttiit ruoka-aineet varsinkin.

4. Pyyhi tiheään wc pytty nappula kahva ja hana, keittiön lattia tietokone, känny ja kaukosäädin.

Näillä loppuivat kokonaan täällä. Ja altistus on normaalia normipaikoissa.

Kuulostaa hyvältä, mutta miten toteutetaan useamman lapsen kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän