Käytetystä lukiokirjasta voidaan nyt pyytää hyvinkin yli 200 euroa
Kysynnän ja tarjonnan laki. Ei ole tyhmä joka pyytää vaan tyhmä joka maksaa. Nuoret ovat alkaneet kysellä voiko käytetyt kirjatkin maksaa osissa, hintapyynti on monelle liikaa.
Kommentit (38)
Meillä olivat kaikille ilmaiset lukion kirjat. Ihan parasta ikinä.
Tuossa jutussa ostettiin lukiokirjoja, ei lukiokirjaa.
Ap opiskeli aikoinaan lukioissa vai sittenkin lukiossa.
? Miksi maksaa. Senhän saa halvemmalla jo uutena?
(En siis klikannut, enkä klikkaa, mutta jos siinä on kyse esim koko vuoden kirjoista niin ei se välttämättä paha summa ole - minä tosin suosisin sitä, että etsii edullisimmat kirjat aina sen mukaan kun niitä tarvitaan. Kavereiden kansssa voi usein vaihtaa ’päittäinkin’ niitä kun suorittavat saman kurssin eri jaksoissa)
Vierailija kirjoitti:
7 kpl 202 euroa.
Eli vajaa 30€ / kirja. Kova on pyyntihinta. En maksaisi.
Max 20€/kirja ja silloinkin pitää pitää niin hyvässä kunnossa että saa myytyä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
ja saanko kysyä kuka tätä alapeukutti ja miksi?
Onko Herran Vuonna 2019 lukiokirjat vielä paperisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En alapeukuttanut.
Alapeukuttaneet tekivät sen ehkä kateellisuuttaan tai eivät uskoneet tai kokivat viestisi olevan otsikon aihealueen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Onko Herran Vuonna 2019 lukiokirjat vielä paperisia?
Tyttäreni haluaa ostaa kaikki paperisina ja kun oli tutustumispäivä lukiolla, niin vain yhdellä oli pelkästään sähköinen kirja luokkahuoneessa ja muilla paperinen.
Paperinen on silmille parempi, voi tehdä helposti merkintöjä, helpompi selata ja on käytettävissä ikuisesti, jos aikoo esim korottaa tai tarvitsee kerrata joku asia myöhemmissä opinnoissa. Paperisen voi myös myydä, jollei koe enää tarvitsevansa.
En myynyt lukion kirjoja jotka ostettiin uutena. Sanoin pojalle että myy. Tuolla ne lojuu Vaatehuoneessa.
Seitsemästä käytetystä kirjasta 202 euroa on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
En myynyt lukion kirjoja jotka ostettiin uutena. Sanoin pojalle että myy. Tuolla ne lojuu Vaatehuoneessa.
Meillä on myyty liukkaasti kun sanoin että niitä mitä et kirjoituksiin tarvitse voit myydä ja saat pitää rahat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä alapeukutin ja ainoastaan siksi, että näytät olevan ääliö jolla menee alapeukut tunteisiin niin pahasti että pitää tulla niistä vinkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ilmaista ei olekaan. Se on AINA jostain muusta pois. - ja toisaalta olen sitä mieltä, että jos lukio on jossain takahikiällä mihin ei muuten saada opiskelijoita, se voitaisiinkin sulkea.
Vierailija kirjoitti:
(En siis klikannut, enkä klikkaa, mutta jos siinä on kyse esim koko vuoden kirjoista niin ei se välttämättä paha summa ole - minä tosin suosisin sitä, että etsii edullisimmat kirjat aina sen mukaan kun niitä tarvitaan. Kavereiden kansssa voi usein vaihtaa ’päittäinkin’ niitä kun suorittavat saman kurssin eri jaksoissa)
Suomessa on teettetty kysely jonka mukaan ihmiset ovat valmiita maksamaan siitä enemmän jos tuote on kierrätetty. Ekologisuus ajaa hinnan edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on teettetty kysely jonka mukaan ihmiset ovat valmiita maksamaan siitä enemmän jos tuote on kierrätetty. Ekologisuus ajaa hinnan edelle.
No näitten kirjojen kohdalla - järjen köyhyyttä. Kyllä se myyjä hintaansa korjaa kun kukaan ei osta.
Ja sitten on turha valittaa lukion kalleudesta jos on valmis maksamaan ennemmin enemmän kuin vähemmän kirjoista (joita siis käytettynä saa 5-20€ kpl)
Vierailija kirjoitti:
Jos ette itse saa myytyä ja ne on tarpeettomia niin ne voi viedä vaikka lukion opolle (voi antaa jollekin vähävaraiselle) tai vaikkapa Hopeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä alapeukutin ja ainoastaan siksi, että näytät olevan ääliö jolla menee alapeukut tunteisiin niin pahasti että pitää tulla niistä vinkumaan.
Ja kenellekähän mahdat purkaa pahaa oloasi noin rumasti? Kaikilleko joiden arvelet sopivan kohteiksi?
Höpsistä. Itse selvisin aikoinaan lukiokirjoista tasan 50 eurolla. Sillä sain hankittua kaikki pakolliset kirjat.