Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistakaa tämä AINA kun harrastatte seksiä!!!

Vierailija
17.02.2019 |

Minulla oli muutaman kuukauden suhde mieheen, joka sanoi monta kertaa, ettei hänellä ole ollut mitään sukupuolitauteja ja kumppaneitakin meillä molemmilla oli ollut vain muutama. Uskoin. Harrastimme seksiä, yhdyntä aina kondomin kanssa. Mutta suuseksiä ilman kondomiakin.

2kk jälkeen vasta mies sai sanottua että hänen eksällään on ollut kondylooma, mutta hänellä itsellään ei ole ollut mitään oireita eikä ole käynyt ikinä edes testeissä. Olin pettynyt ja vihainen. Luottamus meni. Suhde päättyi.

Ja nyt minulle tuli isoja näppyjä alapäähän, ei epäilystäkään, etteikö ois se kondylooma minkä juuri tuolta mieheltä sain.

Älkää uskoko, vaikka kumppani sanoisi ettei ole mitään tauteja ollut ikinä!

Muistakaa käyttää A I N A suuseksissäkin kondomia, vaikka kumppani olisi sanonut mitä.

Tällä hetkellä tunnen oloni ihan pilatuksi, saastuneeksi. Joudun koko loppuelämäni kertomaan kantavani tuota virusta, vaikka oireet varmasti paranevatkin. Ahdistaa ajatellakaan seksiä kenenkään uuden kumppanin kanssa, jolle joudun ennen seksiä kertomaan sairastaneeni sukupuolitaudin. Olkoonkin yleisin kaikista sukupuolitaudeista, niin ei kyllä lohduta yhtään. :(

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarttuuko kondylooma, joka esiintyy vain alapäässä, suuseksissä? Eikö todennäköisempää ole että olet saanut sen yhdynnässä, koska kondomi ei peitä kaikkia ihoalueita joilla ko. tautia esiintyy?

En osaa sanoa. Tätä tietysti itsekin mietin.

Oksettaa ajatellakin, miten otin tältä mieheltä suihin. Tietämättömänä riskistä saada kondylooma.

Ainakin käsien välityksellä kondylooma voi tarttua.

Miehen sanojen mukaan hänen entisen kumppaninsa kondyloomasta (tai sen oireilusta) oli aikaa yli 10 vuotta.

No miksi se ei sitten kertonut heti? Kyllä sillä oli jokin samanaikainen uusi pano, jolla oli tauti.

Minustakin hänen olisi pitänyt heti kertoa, ennen seksiä. Ei ollut muita panoja yhtä aikaa, siitä olen varma.

-ap-

Vierailija
22/35 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut testeissä aina puhdas ja seksikumppaneitakin oli vain 2 kokematonta tätä ennen. En tosiaan oo ollut mikään kyläpyörä.

-ap-

Tähän asti oli sympatiat Ap:n puolella, mutta meni maku tuohon naisen aktiivista seksuaalisuutta halventavan nimityksen käyttöön.

Moni "kyläpyörä" on elänyt elämänsä täysin tauti- ja vahinkoraskausvapaasti. Voisiko siis olettaa, että he ovat aloittajaa fiksumpia ja vastuullisempia?

Sorry, eipä ollut tarkoitus loukata. Kieltämättä käytin vähän rumaa termiä. Nuo helposti tarttuu, kun vähän jotain jodelia lukee. Ja tässä sukupuolitautitartuntaa surressa tuli ntr valittua noinkin provosoiva sana tuohon. :/

En kyllä tuomitse seksuaalista aktiivisuutta mitenkään. Mutta en oo myöskään itse koskaan voinut oikein ymmärtää yhden yön juttuja. Itsellä takana 2 pitkää suhdetta ja tämä yksi lyhyt.

-ap-

Kyllä kannattaisi tuomita. Olisi edes jonkinlainen yleinen paine käyttäytyä kunnolla ja vähenisi se joka paikassa ilmenevä seksin tuputus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarttuuko kondylooma, joka esiintyy vain alapäässä, suuseksissä? Eikö todennäköisempää ole että olet saanut sen yhdynnässä, koska kondomi ei peitä kaikkia ihoalueita joilla ko. tautia esiintyy?

Oksettaa ajatellakin, miten otin tältä mieheltä suihin. Tietämättömänä riskistä saada kondylooma.

Miehen sanojen mukaan hänen entisen kumppaninsa kondyloomasta (tai sen oireilusta) oli aikaa yli 10 vuotta.

No miksi se ei sitten kertonut heti? Kyllä sillä oli jokin samanaikainen uusi pano, jolla oli tauti.

Minustakin hänen olisi pitänyt heti kertoa, ennen seksiä. Ei ollut muita panoja yhtä aikaa, siitä olen varma.

-ap-

Et voi olla varma. Ei ihmekkään, että noin käy kun on lapsellisen herkkäuskoinrn.

Vierailija
24/35 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos panee vain peppuun niin sukupuolitaudit ei tartu.

Vierailija
25/35 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämäkään ei pidä paikkaansa. Kondylooma voi oireilla myös peräaukon ympärillä. Vaikka turhaa sinänsä vastata trollille.

Itse en oo anaaliseksiä ikinä harrastanut.

-ap-

Vierailija
26/35 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondyloomaa ei voi testata. Naisilla voidaan ottaa papa koe, jossa voi olla nähtävillä solumuutoksia jos tauti on. Muutoin jos ei ole näkyviä kukkakaalimaisia näppyjä, niin tautia ei voida 100% varmuudella testata mitenkään. Kondomin käyttö ei ole myöskään 100% varmaa, joten tartunta on siitä huolimatta mahdollinen.

Sairastin itse ko. taudin nuorena eli reilusti yli 10v sitten. Sen jälkeen olen seurustellut kahdesti. 2v suhde ja nykyinen 5v suhde. Emme ole käyttäneet kondomia nykyisen mieheni kanssa eikä miehelleni ole tullut oireita. Mies kyllä tietää taudista.

Vierailija
27/35 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämäkään ei pidä paikkaansa. Kondylooma voi oireilla myös peräaukon ympärillä. Vaikka turhaa sinänsä vastata trollille.

Itse en oo anaaliseksiä ikinä harrastanut.

-ap-

Mikset?

Vierailija
28/35 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondylooma tarttuu kondomista huolimatta. Se on niin yleinen että tyyliin joka toisella se virus on. Parempi pidättäytyä seksistä kokonaan jos sitä ei halua. Siitä on muuten mahdotonta suojautua.

Vierailija
29/35 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että heti seksiä suhteen alusta lähtien.

Että semmoista.

Vierailija
30/35 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kannattaako tällaista täällä tunnustaa, mutta onnistuisinkohan ap:tä yhtään lohduttamaan. Itse olen saanut kondylooman joskus -96 vuonna, eikä niitä näppyjä ole sen jälkeen kertaakaan tullut uudelleen. Ne myös paranivat itsestään. Minulla oli aika jäädytykseen, gyne totesi sitten, ettei täällä ole yhtäkään visvasyylää minkä hän voisi poistaa. Lapsia olen saanut, enkä ole kumppaneitanikaan tartuttanut.

Olen myös lukenut tuota ihan samaa, kuin joku aikaisemmin kertoi, että tätä virusta kantaa todella suuri osa ihmisistä, jotka eivät edes tiedä sitä.

Väestöliitto:

”Suurimmalla osalla ihmisistä HPV paranee elimistöstä omia aikojaan. Uusimman tiedon mukaan papilloomavirus poistuu elimistöstä maksimissaan neljän-viiden vuoden kuluttua tartunnasta. Tupakoimattomilla virus yleensä poistuu paremmin.”

”Miehille ei ole käytössä papa-näytettä vastaavaa testiä solutason muutosten toteamiseksi.”

https://www.vaestoliitto.fi/nuoret/ehkaisy/seksitaudit/hpv-ja-kondyloom…

Vierailija
31/35 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[--] Ei ollut muita panoja yhtä aikaa, siitä olen varma.

-ap-

Petetyt ovat usein 100% varmoja että kumppanilla ei ole mitään säätöä yhtään kenenkään kanssa, pahimmillaan vielä silloinkin kun todisteet lävähtää päin näköä. Toisinsanoen naiveja ja sinisilmäisiä.

Vierailija
32/35 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tampio uskoo kun toinen SANOO, ettei ole tauteja?

Kun aletaan tosissaan seurusteleen, molemmat käy testeissä ennen kuin jätetään kumi pois.

Ties mitä muuta miehellä oli.

Oma kaverini sai kauhean vaivan kondyloomasta. Käy polttamassa tai penslauttamassa niitä. Kohdunkaulan syövän riski on. Kerran otettiin isompi pala. En tiedä tarkemmin mutta hän on asiasta onneton. Aiheestakin.

Vierailija
33/35 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondyloomaa ei voi testata. Naisilla voidaan ottaa papa koe, jossa voi olla nähtävillä solumuutoksia jos tauti on. Muutoin jos ei ole näkyviä kukkakaalimaisia näppyjä, niin tautia ei voida 100% varmuudella testata mitenkään. Kondomin käyttö ei ole myöskään 100% varmaa, joten tartunta on siitä huolimatta mahdollinen.

Sairastin itse ko. taudin nuorena eli reilusti yli 10v sitten. Sen jälkeen olen seurustellut kahdesti. 2v suhde ja nykyinen 5v suhde. Emme ole käyttäneet kondomia nykyisen mieheni kanssa eikä miehelleni ole tullut oireita. Mies kyllä tietää taudista.

Mulla sama. Sain kondylooman exältä joku 15 vuotta sitten, oireili tasan kerran ja se oli siinä. Kukaan seuraavista seksikumppaneista ei ole saanut oireita. En nykyään aina edes muista saaneeni kyseisen taudin.

Vierailija
34/35 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yli 2 vuotta miehen kanssa ihan vakavasti. Kun oltiin oltu yhdessä 4 kuukautta sain oireita alapäähän. Häpyhuulten iho meni rikki tms. Mitään ei löytynyt testeissä, ei tautia, ei syöpää, ei hiivaa, ei jäkälää eikä muuta. Käytettiin kondomia, mutta suuseksiä harrastettiin. Mies oli kertonut, ettei ole ollut muita kuin ex 30 vuotta ja uskollinen oli ollut. Vähitellen paljastui että oli ollut vuoden sisällä 5 satunnaista panoa. Oireet hävisivä. Kun oli oltu 2 vuotta yhdessä, tuli mulle uusia oireita, kirvelyä, pahanhajuista vuotoa ja miehen henki alkoi haista mädäntyneelle juustolle. Mies paljasti että oli tässä ollut vakipanoja 3 ja muitakin 3. Testeissä käytiin. Bakteerit lehdistötiedotteet mulla ja sain antibiootit. Mies panee paljaalla, mutta sanoo valitsevsnsa naisia, joilla ei ole ollut miestä ainakaan vuoteen ja vähän suhteita. En ole miehen kanssa enää. Onneksi häät peruuntui. Miehellä on nyt 2 vakipanoa ja pahanhajuinen hengitys. Onnea vaan heille.

Vierailija
35/35 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

..."mieheen, joka sanoi monta kertaa, ettei hänellä ole ollut mitään sukupuolitauteja"

1. Mies voi valehdella

2. Klamydia on oireeton yli 30 %:lla, ihminen ei välttämättä tiedä kantavansa tauteja

3.  Jos eksän kondyloomasta oli 10 v ja se poistuu elimistöstä 3 - 4 vuodessa, joltain toiselta oli tämä "tauditon" mies tautinsa saanut.

Vastuuton mies, tyhmä ap kun uskoo ettei tauteja ole kun toinen sanoo, ettei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi