Te joilla on huomattavasti nuorempia siskoja tai veljiä
Onko teillä heihin ihan tavalliset sisarusvälit vai oletteko enemmän vain "joitakin vanhempia sukulaisia" kuten vaikka tädit tai sedät?
Kommentit (9)
Olen kakkosäiti 15-vuotta nuoremmalle siskolleni.
17 vuotta nuorempi veli on. Ollaan käyty yhdessä radalla muutaman kerran kun hänelle tuli 18v täyteen. Ikinä ei kyllä ennen sitä kysynyt hakisinko kaljaa kaupasta tms. Ehkä olisi pari vuotta vanhemmalta kysynyt.
Suhtaudun 8 vuotta nuorempaan siskooni kuin poikaani
Ehkä siksi, että jouduin hoitamaan häntä paljon, kun hän oli pieni.
Hän täyttää elokuussa 60, mutta edelleen olen suojeleva ja annan vaikka toisen käteni hänelle.
16 vuotta nuorempi sisko. Hyvät välit, mutta ei mitenkään läheiset. Kyllä 20-vuotiaat tuntuu ihan eri sukupolvelta kuin me lähes 4-kymppiset.
14v nuorempi sisko. Ihan on kunnon sisko ja toivon, että hän pitää minua hyvänä esikuvana. Toki, koska ikäeroa on paljon, niin otan myös äidin roolia, jos tarvetta on. Osaan myös "alentua" hänen tasolle ja pelleillään paljon.
9.5 vuotta nuorempi sisko, etäiset välit lapsuudessa ja on edelleen. Koko lapsudenperheen dynamiikka on outo. Olen monta kertaa miettinyt, että minulla saattaa olla eri isä kuin sisaruksillani ja vielä niin ettei isäni tiedä asiasta. Perheessämme ei ole koskaan puhuttu mitään, ei kyselty kuulumisia, olemme toisillemme vieraita vaikka asuimme samassa kodissa. Isän alkoholismi ja despootttisuus varmasti vaikuttaneet kaikkeen, myös sisaruusväleihin.
Minulla on 14 vuotta nuorempi sisarus. Emme ole koskaan asuneet samassa kodissa ja välit ovat jääneet (ainakin minun mielestäni) etäisiksi, ei olla koskaan puhuttu mitään moikkausta enempää. Molemmat varmaan jännittää ja vierastaa toista, siltä tuntuu. Olisi pitänyt tutustua heti alussa.
17 vuotta nuorempi veli, ihan hyvät ja läheiset välit on. Hän oli 9-vuotias kun esikoiseni syntyi, joten he ovat kuin sisarukset, koska esikoinen oli paljon mummolassa hoidossa pienenä.
Samoin mulla on 9 vuotta nuorempi sisko, jonka kanssa viestitellään myös jatkuvasti ja vietetään aikaa yhdessä. Kuten veljenkin.
12v nuorempi sisko, ollaan läheisiä samoin kuin 2v nuoremman siskon kanssa. Monia hämmästyttää, kaikki olettaa että ikäero tarkoittaa ettei voida olla läheisiä