Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkipuistossa tapahtunutta:(

Vierailija
17.05.2006 |

Olin lasten kanssa leikkipuistossa ja vahdin juuri liukumäessä olevaa poikaani, tyttö 5v touhusi omiaan. Leikkipuiston vieressä menee lenkkipolku ja sitä pitkin tuli koiranulkoiluttaja. Tyttö meni lähemmäksi aikeenaan katsoa tai silittää koiraa joka haisteli pensaita, mutta koiranulkoiluttaja tiuskaisi tosi vihaisesti tytölle että ei saa tulla lähelle koiraa:(

Tytölle tuli tosi paha mieli kun vieras aikuinen noin tiuskii syyttä ja tyttökin oli hyvällä asialla ja pitää koirista. Vieläkin on tosi apeana vaikka aikaa tästä on jo muutama tunti. Olisi voinut olla koiranulkoiluttaja ystävällisempi, jos on huonotapainen koira niin vaikka selittää nätisti tytölle miksi nyt ei sovi silittää:(

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä olet oikeassa että asian voi ilmoittaa tiuskimatta mutta opeta viimeistään nyt lapsellesi ettei hän/lapsesi lähesty mitään koiraa enää KOSKAAN ilman että kysytään omistajalta lupaa. kai ymmärrät?? vaikutata näet todella herkkänahkaiselta vaikka sinun lastasi on tässä suojeltu... joten sinulla ei ole syytä olla vihainen eikä tuntea oloasi loukatuksi.

Vierailija:

Ihmisen arvojärjestys on pahasti pielessä jos lapselle pitää mennä noin tiuskimaan koiran takia ja aiheuttamaan paha mieli. Tyttö on vieläkin pahoillaan vaikka ollaan juteltu tapahtuneesta ja olen sanonut ettei kiukkuisesta tädistä kannata välittää:(

ap

Vierailija
22/56 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonutkaan sitä kilttiä kieltoa ja koira ehtii käydä päälle.

OPETTAKAA NIILLE LAPSILLENNE ETTEI VIERAITA KOIRIA NOIN VAIN MENNÄ KOSKEMAAN JA SILITTELEMÄÄN!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli pentuna lapsiperheessä, jossa kiltit lapset tekivät kiusaa. Siitä tuli arka ja säikky pienten poikien rajujen leikkien myötä. Perhe tajusi antaa koiran parempaan kotiin. Nyt se on metsän keskellä asuvan mummon seurana ja elää onnellisena. Pystyisin kuvittelemaan, että jos mummo ulkoiluttaisi sitä ja lapsi tulisi kovalla innolla käsi ojossa sitä silittelemään, se pelästyisi niin, että lähtisi karkuun.

Vieraita koiria ei saa silittää ilman ulkoiluttajan/omistajan lupaa.

Vierailija
24/56 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne tulee äkkiä, niin ei siinä paljon hempeitä sanoja ehdi käyttää. Silloin on nimittäin koiranomistaja liemessä ja pahassa, jos koira ehtii puraisemaan (vaikka niitä vieraita koiria ei saisikaan mennä sorkkimaan).

Kaikki koirat eivät todellakaan ole kilttejä,ole ap hyvä vain tyytyväinen, että tytölläsi on kaikki sormet tallessa.

Vierailija
25/56 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olin lasten kanssa leikkipuistossa ja vahdin juuri liukumäessä olevaa poikaani, tyttö 5v touhusi omiaan. Leikkipuiston vieressä menee lenkkipolku ja sitä pitkin tuli koiranulkoiluttaja. Tyttö meni lähemmäksi aikeenaan katsoa tai silittää koiraa joka haisteli pensaita, mutta koiranulkoiluttaja tiuskaisi tosi vihaisesti tytölle että ei saa tulla lähelle koiraa:(

Tytölle tuli tosi paha mieli kun vieras aikuinen noin tiuskii syyttä ja tyttökin oli hyvällä asialla ja pitää koirista. Vieläkin on tosi apeana vaikka aikaa tästä on jo muutama tunti. Olisi voinut olla koiranulkoiluttaja ystävällisempi, jos on huonotapainen koira niin vaikka selittää nätisti tytölle miksi nyt ei sovi silittää:(

Ihanko todella sinun pikku kulatnuppujesi pitää päästä lääppimään kaikki koirat???? Katsohan sinne peiliinkin, vaikka koiran omistaja olikin hiukan töykeä.

Vierailija
26/56 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä ja ison koiran omistajana sanon vaan, että koiran ulkoiluttaja toimi täysin oikein. Varsinkin, jos huomasin lapsen yllättäen olevan jo lähellä koiraa tms. Siinä ei tarvitse/ehdi alkaa selitellä nätisti, pääasia on, että tulee ymmärretyksi, ettei koiraan saa syystä tai toisesta koskea. Kuten moni onkin jo todennut, niin ole vain tyytyväinen, ettet nyt valita täällä vieraan koiran purreen lastasi, joka vaan halusi silittää...

Itsekään en anna vieraiden lasten tulla silittämään koiraamme. Ei varmasti pure ketään, mutta saattaa innostuessaan hyppiä ja haukkua, 35-kiloisesta koirasta lähtee ääntä eikä 5-vuotiaasi varmaan haluaisi myöskään jäädä sellaisen alle.

Vierailija
27/56 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sun tyttäres on? Entä sinä, ap?

Vierailija
28/56 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on esimerkiksi sen verran vanha että ei kuule kunnolla, säikähtää sun kakaraasi ja sen takia puree (mitä koira ei siis tietenkään saa tehdä, mutta niinkin voi käydä).

Vierailija:

ja käy jopa itse joskus naapurissa kysymässä saako tulla katsomaan koiraa. Nyt sitten on niin paha mieli että saa nähdä uskaltaako enäään silittää yhtään koiraa:(

Aion kyllä edelleenkin ottaa asian puheeksi tiukasti koiranulkoiluttajan kanssa jos tulee vastaan, muistan miltä näytti

ap

Vierailija
29/56 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin pitäisin huolen että joku vieras räkänokka ei mun koiraan koske. Just sen takia että koira on eläin, eikä eläimen tekemisistä voi mennä 100% sanomaan että " meidän koira ei pure" .

Mä pidän koirani mieluiten hengissä

Vierailija
30/56 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties ei ollut edes lapsiin tottunut hauva....Sinun se on iskostettava lapselle, ettei vieraita eikä tuttujakaan koiria voi mennä tervehtimään ilman lupaa...

Vierailija
31/56 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sais mammat kimpaantumaan.

Vierailija
32/56 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä lapsesi saa lääppiä päivät pitkät...meidän koiraa ei vieraat lapset silitä ilman lupaa. Eikä myöskään vieraat koirat saa tulla siihen nuuhkimaan. Hyviin tapoihin kuuluu pyytää lupa, niin lapsille kuin koirille. Ja jos kuitenkin koira tulee yllättäen, niin se on viimistaan potkasemalla häädettävä. Ole onnellinen ettei lapsesi ole juossut minun koirani luo....

Vierailija
33/56 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki koirat ole kilttejä ja antaa lasten lääppiä!!!! Voi vittu, tuollaiselle kakaralle olisi ihan oikein, että sitä joskus näykkäistäisi, oppisi ainakin, ettei vieraita koiria saa mennä lääppimään ilman omistajan lupaa. Kyllä sen tajuaa urpokin.

Vierailija
34/56 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan äiti joka antaa lapselle kaiken periksi ja kasvattaa pumpulissa ettei vaan tule paha mieli toiselle.

Mitä tuohon koira asiaan tulee, koiranulkoiluttaja toimi oikein ja sinä ja tyttäresi väärin.

Vierailija
35/56 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin viestit läpi ja pöyristyin varsinkin nro 13 viestistä. Haloo!! 5 vuotias on lapsi. Ei hän aina välttämättä muista kieltoja ja koirathan kiinnostaa lapsia, niin myös oma 2 vee on aina ravaamassa koirien perään. Toki kiellän koska en halua että hän edes koskee likaisiin rakkeihin saatika niillä on useasti niin omituisen näköinen taluttaja että saattavat jopa purra koska ovat huonosti koulutettuja.

EIKÖ IHMISILLÄ OLE KÄYTÖSTAPOJA JA VARSINKIN LASTA KOHTAA? nro 13, OLETKO JOSTAIN JAKOMÄESTÄ KOTOISIN kun huudat painu vittuun jos joku tulee rakkisi lähelle? Ei hyvää päivää mitä jengii täällä av:lla.

ap, potkase seuraavaksi sitä rakkia. Mä inhoan koiria ja tästä lähtien jos yksikin rakki tulee lapseni lähelle (tullut monta kertaa) niin potkasen. Niin alkoi tämä ketju veetuttaan.

Vierailija
36/56 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti todellakin ulkoiluttaja piti itse tilannetta vaarallisena ja sanoi tämän vuoksi noin tiukkaan sävyyn.

Toinen vaihtoehto tietysti voi olla se, että ulkoiluttaja on lopen kyllästynyt siihen, että joka toinen vastaantulija haluaa ruveta tekemään koiran kanssa tuttavuutta.

Vierailija
37/56 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ihmisen arvojärjestys on pahasti pielessä jos lapselle pitää mennä noin tiuskimaan koiran takia ja aiheuttamaan paha mieli."

Toteathan itsekin, että kyseessä on vain koira, eikä sen vuoksi pidä toisen mieltä pahoittaa. Mites jos kääntäisit asian toisinpäin? Kyseessä on VAIN koira, ei siitä pidä mieltään pahoittaa!

Tuntuu omituiselta, että lapseltasi kun kielletään jotain, hän pahoittaa mielensä. Ehkä olisi syytä tarkistaa omaa kasvatusasennettaan... tulee vielä pahoja ongelmia, jos tyttösi ei opi, ettei kaikkea haluamaansa voi saada!!!

Ja sinulle hyvä koiranvihaaja: tulepa sinä potkaisemaan minun koiriani, niin katsotaan mitä sen jälkeen tapahtuu. Sinun logiikallasi minä saan potkaista lasta, kuka tulee esim. räkä poskella koskettelemaan minun vauvaani vain siksi etten pidä vieraista lapsista?

Meitä on moneen junaan mutta silti valitettavan moni jää vielä laiturille...

Vierailija
38/56 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin tiuskaisen koiranomistajalle, jos päästää piskinsä nuuhkimaan mua tai lapsia, koirat on inhottavia. Tässä tapauksessa omistaja saattoi myös haluta lapsen parasta. Meidän kulttuurissamme kaiketi on hyvä antaa tilaa muille eikä tunkea liian lähelle, ei koiria eikä lapsia :)

Vierailija
39/56 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin!! Saatana kaikenkarvaiset paskantaja pesäkkeet ravaa lasten leikkipaikkojen lähistöillä. Vie helvetti piikille se piskis tai kauemmas ihmisistä..

Vierailija
40/56 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kaksi koiraa jotka eivät ole tottuneet pieniin lapsiin ja vanhempi koira varsinkin melkein pelkää pieniä.....lähtee karkuun jos kohti tulevat. Joten kyllä itse ainakin suhtaudun AINA varauksella tilanteisiin joissa lapset haluavat tulla silittämään koiria ja aina sanonkin että silittävät nuorempaa koiraa joka tykkää siitä touhusta.

Itse kyllä pyrin aina lapsille selittämään sievästi miksi näin täytyy toimia mutta kaikki koiranomistajat eivät ehkä osaa eivätkä ehkä haluakkaan osata sitä taitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä