Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paracetamol + alkoholi?!!!

Vierailija
16.02.2019 |

Tosiaan, eilen otin joskus 17.40 panadol 1g, ja huomaamattani alkoholia 1-2dl joskus 19.45. Alkoi hieman sattumaan maksaan, mutta saattaa olla luulotautiakin

Auttakaa nyt ja kertokaa että eikai noin vähästä määrästä alkoholia vielä mitään maksavauriota?!!! :(((( KUOLEN PANIIKKIIN!!!!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lääkkeiden geneeriset nimet kirjoitetaan suomalaistetussa kieliasussa. Eli ei paracetamol vaan parasetamoli.

Vierailija
22/30 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3g panadolia ja päätyy maksansiirtoon.

Vedäppä siihen sit viel viinaa päälle...hienoa.

No, omapa on kuolemas.

No tietääkseni 3g panadolia viinan kanssa en vetänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo lääkkeiden geneeriset nimet kirjoitetaan suomalaistetussa kieliasussa. Eli ei paracetamol vaan parasetamoli.

Tämä tuli jo selväksi, ei pysty nyt tollasta miettiä

Vierailija
24/30 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole hätää. Minä joskus join isonkin määrän alkoholia, sitten tulin todella kipeäksi ja otin särkylääkettä. Elossa olen edelleen. Jos käyttäisit yhdistelmää säännöllisesti, voisi huolelle olla aihetta. Mutta ei sinulla hätää ole. Ihmisen kroppa kestää kyllä tietyissä määrin aika rajujakin asioita. 

Vierailija
25/30 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla mieluummin Buranaa, se sopii paremmin alkoholin kanssa.

Vierailija
26/30 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi kerralla mieluummin Buranaa, se sopii paremmin alkoholin kanssa.

Buranaa tietty olisin ottanutkin, mutta astman takia en voi sitä lainkaan käyttää.

Vierailija
27/30 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valtaosa vastaajista vain kettuilee. 

Mä olen syönyt parasetamolia melkein säännöllisesti toistakymmentä vuotta, ja lisäksi juon alkoholia. Edelleen olen hyvässä kunnossa, maksa-arvot kunnossa ja muutenkin kaikki ok.

Ei tuollaisella ole yhtään mitään merkitystä.

Ja maksa ei kipuile.

Vierailija
28/30 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, eilen otin joskus 17.40 panadol 1g, ja huomaamattani alkoholia 1-2dl joskus 19.45. Alkoi hieman sattumaan maksaan, mutta saattaa olla luulotautiakin

Auttakaa nyt ja kertokaa että eikai noin vähästä määrästä alkoholia vielä mitään maksavauriota?!!! :(((( KUOLEN PANIIKKIIN!!!!

Sama kai se on, kuoleeko paniikkin vai maksavaurioon.

Vierailija
29/30 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me joskus kuollaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kai se on, kuoleeko paniikkin vai maksavaurioon.

Ei se ole ihan sama. Paniikki voi saada aikaan nopean sydämen pysähtymisen. Maksasairaus aiheuttaa kutinaa, pahoinvointia ja pitkää kitumista.

Vierailija
30/30 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No valtaosa vastaajista vain kettuilee. 

Mä olen syönyt parasetamolia melkein säännöllisesti toistakymmentä vuotta, ja lisäksi juon alkoholia. Edelleen olen hyvässä kunnossa, maksa-arvot kunnossa ja muutenkin kaikki ok.

Ei tuollaisella ole yhtään mitään merkitystä.

Ja maksa ei kipuile.

Huh, tämä on kiva kuulla!