Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sähköhoito aiheuttaa muistinmenetyksiä?

Vierailija
16.02.2019 |

Mulle todettiin ekana masennus, se ei parantunut lääkkeillä joten hoidettiin sähköllä. Sitä annettiin kaksi vuotta viikon välein vaikkei ollut huomattavaa apua. Sitten ne löysi oikean diagnoosin ja sähkö loppui.
Oikea diagnoosi on neuropuolen juttuja.

No nyt olen huomannut että muisti on tosi huono, en muista oikeita asioita lapsuudesta. Mutta nyt huomasin että lähimuistikin on mennyttä. Olen seurustellut vuoden, välillä en muista mieheni nimeä. Äsken kysyin mukamas mun muistamaa asiaa, ja mies selitti sen ihan erilailla kuin minä asian muistan.

Tämä on oikeasti pelottavaa, en tiiä uskallanko kohta puhua mitään jos se kaikki on valhetta, koska muistan väärin..

Lääkäri sanoi että sähkön aiheuttamat muistiongelmat paranevat ajan kuluessa, mutta musta tuntuu että nää on vaan pahentunut!!

Mua pelottaa. Mitä tää on?

-N24

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos muuntaja ei ole välissä!

Vierailija
2/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla heikkeni lähimuisti sähköhoitojakson jälkeen

Raimo, Espoo

(Työtön)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti. Tuollaista kannattaisi kokeilla vain kaikista vakavimpiin tapauksiin, vaihtoehdoksi sen itsemurhan rinnalle.

Vierailija
4/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilapäistä ja lyhytaikaista. Ap, mikset ota yhteyttä lääkäriisi, jos koet muistiongelmia? Vauva.fi ei voi sua neurologille lähettää!

Vierailija
5/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköhoidon tulisi olla pakollista kaikille masentuneille

Vierailija
6/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhoito, antipsykootit injektiona jne...älkää suostuko.

Vierailija
7/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle todettiin ekana masennus, se ei parantunut lääkkeillä joten hoidettiin sähköllä. Sitä annettiin kaksi vuotta viikon välein vaikkei ollut huomattavaa apua. Sitten ne löysi oikean diagnoosin ja sähkö loppui.

Oikea diagnoosi on neuropuolen juttuja.

No nyt olen huomannut että muisti on tosi huono, en muista oikeita asioita lapsuudesta. Mutta nyt huomasin että lähimuistikin on mennyttä. Olen seurustellut vuoden, välillä en muista mieheni nimeä. Äsken kysyin mukamas mun muistamaa asiaa, ja mies selitti sen ihan erilailla kuin minä asian muistan.

Tämä on oikeasti pelottavaa, en tiiä uskallanko kohta puhua mitään jos se kaikki on valhetta, koska muistan väärin..

Lääkäri sanoi että sähkön aiheuttamat muistiongelmat paranevat ajan kuluessa, mutta musta tuntuu että nää on vaan pahentunut!!

Mua pelottaa. Mitä tää on?

-N24

Kyllä mäkin uskon et muistis toipuu ja paranee. Nyt ikäänkuin hakee uomiaan :)

Vierailija
8/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköhoito, antipsykootit injektiona jne...älkää suostuko.

voidaan antaa väkiselläkin jos ei ota hyvällä

Vierailija
9/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-keskuksiin tulisi rakentaa huone jossa sähköhoitoa voitaisiin antaa jo paikan päällä

Vierailija
10/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän eugeniikkaa, älkää suostuko

Vierailija
11/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Oulussa ainakin yliopistollisessa sairaalassa on saatavilla magneettista TMS hoitoa. Laitteen valmistaja suomalainen Nexstim. Hoitoa kehutaan kovasti, en tiedä onko laitteen kalleus syy siihen että hoitoa ei ole saatavilla kaikkialla. Selvitteleppä asiaa, magneettisen hoidon tehokkuudesta hyvää näyttöä (mutta miksi siitä ei juuri tiedetä?).

Vierailija
12/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se oikea diagnoosi on? Ei voi liittyä siihen? Joka tapauksessa menisin neurologin juttusille ensi viikolla.

Vierailija
13/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miä olen saanut magneettihoitoa, siitä ei ollut mitään apua.

Vierailija
14/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilleni annettiin kanssa sähköä ja lähimuisti petti. Puolen vuoden asiat jäivät aivan hämärän peittoon. Joitain vanhoja asioita kuitenkin muisti paremmin.

Vierailija
15/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miä olen saanut magneettihoitoa, siitä ei ollut mitään apua.

Montako hoitokertaa sait TMSmagneettihoitoa? Ja miten pääsit siihen? Kokeiltiinko ensin sähköä jne ja pääsitkö sitten magneettihoitoon? Ilmeisesti muutamasta yliopistollisesta sairaalasta sitävsaa.

Vierailija
16/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällähetkellä neuropuolen tutkimuksissa joten no worries, mutta ois kiva tietää itsekin. Saan tietää tulokset kun kokeet on ohi. . Eli pitkän ajan kuluttua. Olisi mukavampi olo jos saisi tietää paraneeko muisti vai olenko dementikko jo parikymppisenä.

Ap

Vierailija
17/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pikku hiljaa palautuu. Olet vielä nuori, aivot palautuu - aivot käyttöön vaan!

Vierailija
18/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettihoidolla on ikäviä sivuvaikutuksia: pikku tavarat rupeaa tarttuilemaan kupeisiin!

Vierailija
19/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pikku hiljaa palautuu. Olet vielä nuori, aivot palautuu - aivot käyttöön vaan!

Kyllähän ne on päässä koko ajan, ei niitä kukaan palauta!

Vierailija
20/21 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yleinen sivuoire on juurikin tuo lähimuistin heikkeneminen, ei siihen mitään neurologia tarvita sitä sanomaan.