Olen opettajien työttömyyskassassa, mutta teen myös ravintola-alan töitä. Kerryttääkö nämä ravintola-alan työt myös työssäoloehdossa vaadittuja työssäolopäiviä?
Olipas melkoisen vaikeasti muotoiltu kysymys.
Minulla siis täyttyy työssäoloehto. Olen ollut yli 28 viikkoa töissä vähintään sen 18 tuntia viikossa. Kuitenkin osa noista töistä on ravintola-alan töitä, suurin osa toki opettajan töitä. Olenko oikeutettu ansiopäivärahaan kun jään työttömäksi?
Kommentit (9)
Mielestäni kyllä. Ei niissä säännöissä sanota että sen työn pitää olla juuri tietyltä alalta. Toimitat vaan tarvittavat todistukset molemmista hommista, ain kädessä varmista soittamalla maanantaina kassaan.
Tietenkin olet oikeutettu, koska kuulut työttömyyskassaan. Sama se mihin niistä.
Ei sillä ole mitään väliä, missä olet töissä, kunhan saat oikeaa palkkaa. Minä puolestani en ole koskaan ollut OAJ:n jäsen enkä tule koskaan olemaan monestakin syystä, vaikka olen opetusalalla ollut töissä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole mitään väliä, missä olet töissä, kunhan saat oikeaa palkkaa. Minä puolestani en ole koskaan ollut OAJ:n jäsen enkä tule koskaan olemaan monestakin syystä, vaikka olen opetusalalla ollut töissä pitkään.
Eihän aloittaja ammattiliitosta puhunutkaan/kysynytkään vaan Opettajien työttömyyskassasta...
Kyllä kerryttää. Itse sain hyväksiluetuksi työt kenkäkaupassa, kun olin ensin tehnyt muutaman opesijaisuuden.
Kyllä ne lasketaan alasta riippumatta, jos niistä on maksettu alansa tessin mukaista palkkaa. Olen itse akateeminen pätkätyötön ja kuulun koulutukseni mukaiseen ammattiliittoon ja työttömyyskassaan, mutta iso osa työpätkistäni on muulta alalta kuin koulutukseni. Ilmoitan ne työttömyyskassalle, eikä työn alaa ole koskaan kysytty, ainoastaan palkkaa ja tuntimääriä. Ansiosidonnaisen määrä toki määräytyy sen mukaan, kuinka paljon on tienannut, eli se on pienempi jos työ on ollut matalapalkkaisempaa. Tulee siitä silti enemmän kuin peruspäiväraha olisi.
Tottakai. Minkälainen sä kuvittelet lainsäädännön olevan jos ei kerryttäus?? Hyväksytään VAIN työ ,joka on xxx ja xxx, kaikki muu työ ei hyväksytä. Eihän semmoinen vois ikinä mennä missään läpi. Jeesus.
Ja jos joku kassa alkais siitä urputtamaan niin asia katsotaan toki viranomaisten kanssa heti.
Kaikkea sitä lukeekin täältä.
Edellinen viestin kirjoittaja kommentoi, että kaikkea sitä lukeekin täältä.
Juuri näin.... Miksi ihmeessä kysyä asiaa vauvapalstalta?!
onko kellään tietoa?