Missä vaiheessa talopaketin tilaamsiesta on tullut rakentamista?
Minua ärsyttää, kun ihmiset kertovat kuinka rakentavat taloa, ja tuleekin ilmi, että tilaavat talopaketin tai sitten jopa ' avaimet käteen' -systeemillä. Eihän sillä ole mitään tekemistä oman talon rakentamisen kanssa?? Eihän ne sitä taloa rakenna, vaan talotehdas! Nykyään talon rakentaminen on sitä, että laitetaan itse tapetit seinään ja tilataan keittiökalusteet.
Kommentit (7)
että pitää pönkittää itsetuntoaan leuhkimalla jollain, mitä ei edes itse tee. Tämä oli erittäin hyvä esimerkki. Ja kakkonen eka itse hehkutti kuinka tekee vaikka mitä ja sitten viimeisessä lausessa ilmeneekin, että muuthan sen sittenkin tekeekin..
Me todellakin RAKENNAMME, vaikka emme runkoa itse kasanneetkaan.
t.2
Miksi meidän pitäisi taloprojektiamme kutsua? Meille ei tule avaimet käteen talo? Ei talotehtaan koko paketti? Ja kovin paljon kyllä itse rakennamme, mutta valitettavasti (tai emme sitä edes valittele!) meidän taloudesta puuttuu sähkö - ja lvi luvat emmekä muuraustaitoisiakaan ole, joten pakko sellaisiin on ammattimiehet ottaa!
Ehkä rakennuttaminen on oikeampi sana, mutta mielestäni se vasta snoppailua on; on tässä rahaa rakennuttaa talo!
raivaa tontin jne.
Meille tulee pelkkä sateelta suojaan pystytys talotehtaalta eli punkotolpat, ikkunat ja aluskate asennettuna, loput tehdään itse. Että kyllä siinä tekemistä on vaikka talopaketti tulee meillekin.
Me rakennamme talopakettia. Pystytysporukka laittoi rungon pystyyn, muuten tehdään itse.
raivamme tontin, teemme pohjatyöt (perustukset kaikkineen), jonka jälkeen talotehdas toimittaa ja pystyttää ulkoseinat. Tämän jälkeen me rakennamme sisäseinät, valamme lattian, muuraamme takan, vedämme vesi- ja viemäri- sekä sähkö- ja ilmastointisysteemit...
Tai emme mekään sitä kaikkea itse tee, vaan palkkaamme siihen ammatti-ihmiset, mutta hyvällä omallatunnolla kerron, että me rakennamme!