Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten löytää kumppani jos ei halua lapsia?

Vierailija
15.02.2019 |

Olen vasta nuori nainen, mutta minulla on ollut jo pitkään ajatus etten halua koskaan lapsia. Olen vaan alkanut miettiä sitä, että löydänkö koskaan pysyvää parisuhdetta tai kumppania joka jakaa tämän saman päätöksen. Oma lähipiiri on sellaista, että monilla on jo lapsia ja loput haluavat ainakin joskus lapsia. Oikeastaan ne ainoat henkilöt, jotka ovat olleet eri mieltä ovat sukupuolivähemmistöön kuuluvia ja sitten on pari meitä ( kuten minä) joilla sama tilanne. Haluaisikin kuulla miten olette onnistuneet saamaan kumppanin jos ette halua lapsia. Uskon ettei tämä ainakaan nyt mikään plussa ole jos heti menen paljastamaan ajatukseni, vaikka tietenkin tämä on asia joka pitää kertoa jos toisella eri suunnitelmat. Muutenkaan en haluaisi miksikään äitipuoleksikaan jo olisi hyvä jos toisella ei olisi lapsia lainkaan. Onkohan mahdoton ajatus? Ja haluaisin kyllä silti pysyvän parisuhteen kaikesta huolimatta. Tähän voi vastata niin naiset kuin miehetkin. Aloin vaan miettiä jäänkö lopulta yksin. Kertokaa miten teidän on käynyt.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä jos jollakin olisi kokemuksia tästä.

Vierailija
2/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapseton mies, joka ei halua lapsia. Jos löydät minut, niin sitten sulla on ikuisesti lapseton pysyvä parisuhde etkä jää yksin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kohta oltu mieheni kanssa 6 vuotta yhdessä. Muutama kuukausi seurustelun alettua puhuttiin lapsista, minä olen aina tiennyt etten niitä halua, mutta mies oli aina ajatellut haluavansa lapsia joskus. Ahdistuin tästä keskustelusta vähän mutta ajattelin kuitenkin että jatketaan tästä huolimatta koska aihe ei kuitenkaan ole ajankohtainen. Lopulta mieskin päätyi kyseenalaistamaan ajatuksensa ja ihan itse tajusi, ettei haluakaan lapsia. Joten en välttämättä suosittele liian tiukkaa esikarsintaa.

Vierailija
4/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka paljon luet esim. tätä palstaa, mutta kyllähän vapaaehtoinen lapsettomuus on yleistynyt tosi paljon. Jos asut jollain pienellä paikkakunnalla ja/tai sun sukulaiset on tehnyt paljon lapsia, voi olla että susta tuntuu väisätämättömältä saada lapsia. Ikinä ei voi päältä päin tietää kuka haluaa tai ei halua lapsia, tämän olen todennut.

Vierailija
5/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tietysti mieli voi muuttua, mutta itselle se olisi jotenkin ikävä ajatus jos toisella olisi niitä lapsihaaveita kun itse olen päätöksen nyt jo tehnyt. 

Vierailija
6/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä kun en ole lapsia haluamatonta miestä löytänyt. N36

Vierailija
7/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan törmännyt niin moniin miehiin, joilla  ajatus  omista lapsista on tärkeä. Ja todellakin lähipiiri on sitä porukkaa joilla jo nuorena lapsia. Senkin takia välillä alkaa ahdistaa. Olen minä silti tätä palstaakin lukenut ja tiedän että lapsettomuus on yleistynyt, mutta ehkä on ole törmännyt niihin tyyppeihin.

Vierailija
8/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity johonkin vapaaehtoisesti lapsettomien keskustelupalstalle tms? Tai mitä muita harrastuksia tms voisi olla missä voisit tavata kokonaan uusia ihmisiä. Kerroit kuitenkin vain lähipiiristäsi. Jokatapauksessa pitää tietysti tutustua uusiin ihmisiin. Oletko kuitenkin seurustellut, tai tapaillut miehiä? Ovatko ne kaatuneet nimenomaan lapsiasiaan? Oma "kaareni" menee niin että lukioiästä valmistumiseen seurustelin, mutta suhde meni huonoksi parissa vuodessa (asuimme opiskeluaikaan yhdessä) eikä lapset tulleet koskaan puheksikaan (koska nuoria/opiskelijoita). Sitten olin viisi vuotta tuuliviirisuhteessa, jossa mies ei edes halunnut muuttaa yhteen, kun erosimme olimme jo kolmekymppisiä, en tiedä onko hänellä nykyisen vaimonsa kanssa lapsia. Sitten minulla oli lyhyitä tapailusuhteita kunnes tapasin nykyisen (ja toivottavasti viimeisen) mieheni. Hänellä lapset jo sen verran vanhoja etten ole edes tuntenut itseäni niinkään äitipuoleksi. Eikä halunnut lisää. Teinien kanssa on jo ihan kiva puuhastella ja kun miehen ja exänsä erostakin oli jo niin kauan niin ei tullut mitään draamoja, hyvin tullaan kaikki toimeen.

Ei tarkoitus ole toki sanoa, että odota kymmenen tai 15 vuotta, mutta tämä kuitenkin minun vapaaehtoisesti lapsettoman tarina. Toki vasta nelikymppinen tässä olen, mutta onnellinen parisuhde kuitenkin, kyllähän sitä aiemmin tuli monestikin mietittyä jääkö sitä ihan yksin.

Vierailija
9/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sulla kävi tuuri! Täällä 45v mies joka ei halua lapsia. Missä voisimme tavata?

Vierailija
10/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jäisit yksin? Tunnen monia lapsettomia ihmisiä, jotka ovat mahtavia.

Vierailija
11/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä seurustellut pari kertaa ja noista viimeinen kaatui juuri tuohon lapsiaan. Onhan se jotenkin huvittevaa kun eksällä on nyt sitten jo lapsi kun pääsi haluaansa suhteeseen. Ei meisyä oikein mitään olisi tullut :)

Vierailija
12/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai sitten olet mun exä joka jätti perheensä ja,väittää olevan lapseton!

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lapseton mies, joka ei halua lapsia. Jos löydät minut, niin sitten sulla on ikuisesti lapseton pysyvä parisuhde etkä jää yksin

Vierailija
13/13 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toive lapsettomuudesta tuomitse yksinäisyyteen. Tunnen onnellisia pariskuntia (sekä avio- että avopareja) jotka ovat yhteisesti päätyneet lapsettomuuteen. Lisäksi on ihmisiä, jotka tietävät olevansa hedelmättömiä ja kaipaavat nimenomaan puolisoa, jota varma lapsettomuus ei haittaa. Puolison etsintä on kaikille arpapeliä, mutta niin vain suuri osa väestöstä löytää sen arjen jakajan.