Voiko netin äö-testien tuloksiin luottaa?
Näyttään järjestään tulokseksi 130 kieppeillä. Mensan nettitesti puolestaan antoi tulokseksi "noin 115".
Kommentit (27)
Ei, sun tapauksessa tuo ÄÖ kertoo tarpeeksi.
Mitä korkeamman tuloksen saat, sitä luotettavampi testi.
Voit tarkastella asiaa valitsemalla esimerkiksi vaihtoehdon A jokaiseen kysymykseen. Minä olen saanut tälläkin menetelmällä oikein hyvän tuloksen. Nettitestien tarkoitus on viihdyttää, joten niistä saa tosi hyvän tuloksen, jotta voi sitten tehdä lisää kivoja testejä katsella mainoksia siinä sivussa.
Mensan testikin on suuntaa antava, joten en hihkuisi senkään tuloksella. Oikeassa testissä käymällä saa oikean tuloksen.
Ei voi luottaa. Ne testit ovat rikki.
Otsikon klassinen väärinkirjoitus korreloi nettitestien luotettavuuteen.
Ensiksi kannattaa opetella kirjoittamaan älykkyysosamäärän lyhenne oikein.
Psykologin testaus luotettavin. Nettitestit näyttää kaikille huippuälykästä.
Tämmöisten kysely av:llä kertoo kaiken tarvittavan.
Oon saanut aina 125-135 testeistä. Mensan kotitesti antoi 130,6 tosin arvasin 2 viimeistä kuviota, intuitiolla...
Teidän Mensan sivuilta löytyvän testin suunnilleen puoleen väliin tosissaan keskittyen, sitten hermo meni koko testiin ja loput klikkailin ihan vaan umpimähkään. Tulokseksi sain 115
Sain mensan testissä 167 ja netissä 81 joten en luottaisi
Lovebotti kirjoitti:
Teidän Mensan sivuilta löytyvän testin suunnilleen puoleen väliin tosissaan keskittyen, sitten hermo meni koko testiin ja loput klikkailin ihan vaan umpimähkään. Tulokseksi sain 115
Ne loppuosan tehtävät on vaikeampia. Olisiko tuloksella eroa, jos vaikeammat olisi aluksi?
Mensan ovat nettitesteistä ehdottomasti luotettavimpia!
Minkälaisia ihmisiä on alle 100? Tunteeko kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä minkä ikäinen olet, 20-kymppinen vai jo vanhempi vaikka 50-kymppinen.
Olen 50v..miten niin?
Tiedän sen ilman testaamattakin että meikämandoliinin äö osamäärä on täysi kymppi!
No ei todellakaan! Ne ovat periaatteessa vain satunnaislukugeneraattoreita, tai sitten antavat jokaiselle saman luvun. Oikea ÄÖ (siis oletetaan nyt, että koko käsite on ylipäätään 'oikea', josta ollaan kyllä varsin montaa mieltä) mitataan kokeilla, joiden kesto muistaakseni on luokkaa pari tuntia. Joku viiden minuutin pikakoe netissä on ihan clickbait-huuhaata.
Vierailija kirjoitti:
Lovebotti kirjoitti:
Ne loppuosan tehtävät on vaikeampia. Olisiko tuloksella eroa, jos vaikeammat olisi aluksi?
tyhmä lopettaisi testin heti
että semmoinen lopputulos
Riippuu siitä minkä ikäinen olet, 20-kymppinen vai jo vanhempi vaikka 50-kymppinen.