Miksi niin monet penkkarijulisteiden ihmispiirrokset näyttävät enemmän tarhalaisen kuin lukiolaisen tekemiltä?
Olen itsekin huono piirtämään, enkä sitä ole harrastanutkaan peruskoulun kuvistuntien jälkeen. Herättää vain ajatuksia, kun piirrustushommiin on valittu piirrustaidoton lukiolainen, vaikka jokaisesta lukiosta varmasti löytyy myös tuon taidon hallitsevia. Miksi?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että osaa piirtää jotain nättiä A3 paperille, ei tarkoita että osasi piirtää jotain nättiä isolle lakanalle. Pikku vesiväri pensselillä ja 100 mm leveällä pensselillä on hieman eri fiilis sutimisessa. Käyppä itse vetäisemässä kokeeksi, ja me muut tullaan ilkkumaan tuotoksellesi. Ja se tuotos pitäisi ehtiä lukea ja tajuta sen n. 10 sekunnin aikana, kun auto kulkee ohi.
Johan avauksessa ilmaisin olevani kyvytön piirrustushommissa, joten miksi "pakotat" minut toistamaan itseäni?
Kuvissa näkyi kylläkin myös taitavasti tehtyjä julisteita, joten ei oikein uppoa nuo selityksesi. Oliko omat tarhalaistyösi edustettuina vai mistä moinen loukkaantuminen?
Ap
Omista penkkareista on jo vuosia aikaa, ja olin silloin mukana ideoimassa sekä auton lakanoita, että koulussa olleita julisteita. Taiteellinen työ jäi paremmille. Ihmettelen avaustasi, jos kerran et itsekään osaa maalata mitään, niin miksi tulit haukkumaan nuorisoa?
Ei elokuvakriitikotkaan osaa tehdä elokuvia.
Mikä siinä oli loistavaa?