Mikä siinä on ettei aikuiset miehet osaa pitää itsestään ja kodistaan huolta?
En sitten tiedä elänkö jossain kuplassa, mutta kaikki sinkkumiehet, jotka tunnen, nuoret ja vanhat, elävät kuin siat. Eivät siivoa, eivät pidä hygieniastaan huolta. Heitä ei kiinnosta siisteys ja järjestys.
Sitten huomaavat sen sotkun keskellä, ettei kukaan nainenkaan taida kiinnostua heistä, joten masentuvat ja alkavat iltaisin juomaan kaljaa. Kärvistelevät itsesäälissä ja odottavat lähinnä kuolemaa. Ajattelevat mielessään, että "pitäs ryhdistäytyä, siivota, kuntoilla" mutta päättävät mieluummin korkata kaljan ja haistattaa widud kaikelle.
Miksi. Oi miksi?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Ja asia kuuluu sinulle vähimmässäkään määrin syystä, että?
Koska kiinnostaa ja kova huoli muutamasta lähimmäisensä, jotka ovat tällaisia. Olen yrittänyt auttaa, mutta lopulta saa vain todeta, että parempi antaa olla mitä ovat.
En ymmärrä, joten täältä sitten tulin hakemaan ymmärrystä tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistä vähän lisää. Niin väsynyttä.
Se on yleistä.
Kaikki varmaan tajuaa, että poikkeuksiakin löytyy. Puhutaan nyt näistä reppanoista tällä kertaa.Se on yleistä vain palstamammojen typerissä yleistyksissä.
Ja mistähän se johtuu. Koska olipa mikä tahansa ketju ,jossa siivoamisesta ja järjestyksestä keskustellaan, niin miehiä ilmestyy selittämään miten siivoaminen on turhaa ja ajanhukkaa ja hän ei ainakaan alistu siivoamaan ja pitämään itsestään huolta. Normaali elämä ja järjestys kun on näille alistumista nalkutavan akan tahtoon.
Älä valehtele, en ole itse ensimmäistäkään tuollaista kommenttia nähnyt.
Jokaisessa siivouskeskustelussa sen sijaan näkee naisten länkytyksiä siitä kuin mies imuroi vain keskilattian ja kuinka naiset kuvittelevat olevansa jotain siivoojaguruja.
Minun luona on sotkuista juuri sen takia, kun olen tunnollinen. On hirveästi painoja ja kotitreeni sotkee; painot ovat sikinsokin ja raskaita liikutella joka päivä yhteen nurkkaan.
Hamsteri sotkee myös paljon varsinkin, kun sillä on öisin lupa käydä kaikissa huoneissa paitsi kylpyhuoneessa ja siivotessa purut leviävät myös lattialle ainakin vähän.
Lisäksi omistan paljon vaatteita ja ne helposti leviävät, kun kaapeissa ei ole tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko nyt olla vähän tarkempi. Onko ongelma siinä, että vaatteet eivät uudenkankeat ja sohvatyynyn hapsut ovat epäjärjestyksessä, vai siitä, vaatteet ovat rikki ja aivan ilmeisesti olleet pesemättä jo pitkään ensimmäisten tahrojen jälkeen ja kotona on yököttävä haju, pitsalaatikkoröykkiöt tavoittelevat kattoa ja puoliksi juotuja kaljatölkkejä lojuu ulko-ovelle asti?
Ensimmäiseen sorrun kyllä. Jälkimmäinen tapaus etoisi minuakin. Monet (naiset) ovat täysin kyvyttömiä kyseenalaistamaan täysin holtitonta siivousvimmaansa. Jatkuva siivous ja siitä koituva uhriutuminen ovat heille pyhiä oikeuksia. Mitään välimuotoa raivoisan siisteyden ja täyden läävän välillä ei kyetä ajattelemaan tai ainakaan hyväksymään.
Olen onnenpoika. Minulla on vaimoni kanssa aika yhteneväinen näkemys kodin siisteydestä ja henkilökohtaisesta puhtaudesta. Tilapäistä kaaosta siedetään, aina ei jaksa siivota, mutta jos jalat alkavat tarttua lattiaan tai kirjapinoihin kompastella, niin sitten viimeistään siivotaan. Sama koskee henkilökohtaista siisteyttä: suihkussa ei ole mikään tarvis rampata kahta kertaa päivässä, mutta haisemaan ei ruveta. Vaatteita vaihdetaan mielummin jo ennen kuin ne haisevat hieltä, eikä samoissa vaatteissa venytä päiväkausia. Tahriintuneet vaatteet vaihdetaan, kun seuraava tilaisuus tulee. Jos tahra tulee jossakin asioilla, maailma ei kaadu.
No juurikin tuo jälkimmäinen tapaus. En ole itsekään mikään matonhapsujensuoristelija ja siedän kyllä sotkuakin, mutta en totaalista kaaosta.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Minun luona on sotkuista juuri sen takia, kun olen tunnollinen. On hirveästi painoja ja kotitreeni sotkee; painot ovat sikinsokin ja raskaita liikutella joka päivä yhteen nurkkaan.
Hamsteri sotkee myös paljon varsinkin, kun sillä on öisin lupa käydä kaikissa huoneissa paitsi kylpyhuoneessa ja siivotessa purut leviävät myös lattialle ainakin vähän.
Lisäksi omistan paljon vaatteita ja ne helposti leviävät, kun kaapeissa ei ole tilaa.
Hamsteri? :D
Ne on nähnyt mut ja ovat masentuneet, kun ovat tajunneet, etteivät ole lähellekään sellainen åelimies niin kuin minä.
Jos tunnet ylemmyydentunnetta siitä, että jaksat siivota... niin onneksi olkoon olet varmasti saavuttanut elämässä paljon.
Yllättävän yleistä se on, ja sellaisillakin jotka ei mitenkään ole muuten renttuja. Esim. veljeni on matemaattis-luonnontieteellisen alan tohtori, töissä yliopistolla tutkijana, on rivitaloasunto hyvällä alueella, hieno auto, hyvinhoidettu koira, pukeutuu siististi - mutta.... kun menen sinne yökylään, täytyy minun ottaa allergialääke alle, koska se valtava pölyn määrä aiheuttaa oireita. Kaikki pöytäpinnat on täynnä sekalaista roinaa, esim. olkkarin sohvapöydällä vo olla koiran kakkapusseja ja hihnoja, pikaruokakääreitä, pinoja lehtiä, karkki- tai sipsipusseja, tölkkejä. Kylppärit on kamalia: vessanpytyt pinttyneet keltaruskeiksi, lavuaarissa partakarvanpätkiä ja pinttymiä. Makuuhuoneessa vaatekaapeist atulee ummehtunutta, pölyistä hajua ja sängyn alla on suoranainen matto pölyvillakoiria.
Eikä ole edes ainoa tällainen tapaus, jokunen vuosi sitten kun deittailin niin pari tällaista kammoyllätystä tuli että fiksun oloinen, siisti mies, mutta koti kauhujen kammio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen törmännyt vain siisteihin sinkkumiehiin. Paras vuokralaiseni on ollut vajaa 30-vuotias sinkkumies. Pari tuttua ovat palkanneet siivoojan. Molemmat ovat hyväpalkkaisessa työssä, joten varaa on.
Molemmilla oikein siistit kodin ja paikat järjestyksessä.
Entäs ne, joilla ei ole varaa siivoojiin?
Jos ei voi palkata siivoojaa pitää siivota itse.
Niin... Eli miten heillä siis mahtaa olla siivous hallinnassa?
Toinen tutuistani on muuten ollut hotellisiivooja opiskeluaikana, joten siivousasiat ovat hyvin hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole siihen käytetyn ajan ja vaivan arvoista. Kiitos kysymästä.
Entäs sitten tuo kumppanin valinta: haluatko itsellesi kumppanin, joka on myös sotkuinen vai kumppanin joka siivoaa sinunkin edestä?
Vierailija kirjoitti:
En sitten tiedä elänkö jossain kuplassa, mutta kaikki sinkkumiehet, jotka tunnen, nuoret ja vanhat, elävät kuin siat. Eivät siivoa, eivät pidä hygieniastaan huolta. Heitä ei kiinnosta siisteys ja järjestys.
Sitten huomaavat sen sotkun keskellä, ettei kukaan nainenkaan taida kiinnostua heistä, joten masentuvat ja alkavat iltaisin juomaan kaljaa. Kärvistelevät itsesäälissä ja odottavat lähinnä kuolemaa. Ajattelevat mielessään, että "pitäs ryhdistäytyä, siivota, kuntoilla" mutta päättävät mieluummin korkata kaljan ja haistattaa widud kaikelle.Miksi. Oi miksi?
Olut on mainio juoma. Itse juon sitä ainakin varsin onnellisena enkä laisinkaan masentuneena.
Jatkuva siivominen on akkojen hommaa, miksi pitäisi siivota jatkuvasti jos itse on tyytyväinen vähempäänkin siivoamiseen?
Itse nautin elämästä enkä pingota siivoilun suhteen tai sen että juonko kaljan vaiko en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen törmännyt vain siisteihin sinkkumiehiin. Paras vuokralaiseni on ollut vajaa 30-vuotias sinkkumies. Pari tuttua ovat palkanneet siivoojan. Molemmat ovat hyväpalkkaisessa työssä, joten varaa on.
Molemmilla oikein siistit kodin ja paikat järjestyksessä.
Entäs ne, joilla ei ole varaa siivoojiin?
Jos ei voi palkata siivoojaa pitää siivota itse.
Niin... Eli miten heillä siis mahtaa olla siivous hallinnassa?
Toinen tutuistani on muuten ollut hotellisiivooja opiskeluaikana, joten siivousasiat ovat hyvin hallinnassa.
Hieno homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten tuo kumppanin valinta: haluatko itsellesi kumppanin, joka on myös sotkuinen vai kumppanin joka siivoaa sinunkin edestä?
Hei aasi. Se ettei ole jatkuvasti siivoamassa ei tarkoita sitä että henkilö olisi sotkuinen tai että koti olisi sotkuinen.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän yleistä se on, ja sellaisillakin jotka ei mitenkään ole muuten renttuja. Esim. veljeni on matemaattis-luonnontieteellisen alan tohtori, töissä yliopistolla tutkijana, on rivitaloasunto hyvällä alueella, hieno auto, hyvinhoidettu koira, pukeutuu siististi - mutta.... kun menen sinne yökylään, täytyy minun ottaa allergialääke alle, koska se valtava pölyn määrä aiheuttaa oireita. Kaikki pöytäpinnat on täynnä sekalaista roinaa, esim. olkkarin sohvapöydällä vo olla koiran kakkapusseja ja hihnoja, pikaruokakääreitä, pinoja lehtiä, karkki- tai sipsipusseja, tölkkejä. Kylppärit on kamalia: vessanpytyt pinttyneet keltaruskeiksi, lavuaarissa partakarvanpätkiä ja pinttymiä. Makuuhuoneessa vaatekaapeist atulee ummehtunutta, pölyistä hajua ja sängyn alla on suoranainen matto pölyvillakoiria.
Eikä ole edes ainoa tällainen tapaus, jokunen vuosi sitten kun deittailin niin pari tällaista kammoyllätystä tuli että fiksun oloinen, siisti mies, mutta koti kauhujen kammio.
Jos olet tohtori maapallolla on miljoonia kiinnostavampia asioita kuin pölyjen pyyhkimen ja on kyllä muutenkin vaikka ei tohtori olekaan. Liika on aina liika, mutta töissä käyvällä ihmisille on erittäin rajallinen aika tehdä yhtään mitään arkena. Jos ei halua tätä pientä aikaansa käyttää siivoamiseen se on viisasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten huomaavat sen sotkun keskellä, ettei kukaan nainenkaan taida kiinnostua heistä, joten masentuvat ja alkavat iltaisin juomaan kaljaa. Kärvistelevät itsesäälissä ja odottavat lähinnä kuolemaa. Ajattelevat mielessään, että "pitäs ryhdistäytyä, siivota, kuntoilla" mutta päättävät mieluummin korkata kaljan ja haistattaa widud kaikelle.Miksi. Oi miksi?
Olut on mainio juoma. Itse juon sitä ainakin varsin onnellisena enkä laisinkaan masentuneena.
Jatkuva siivominen on akkojen hommaa, miksi pitäisi siivota jatkuvasti jos itse on tyytyväinen vähempäänkin siivoamiseen?
Itse nautin elämästä enkä pingota siivoilun suhteen tai sen että juonko kaljan vaiko en.
Hyvä juttu, ettet kuulu tähän masennusporukkaan.
Jokainen elää kuinka elää ja sitä pitää kunnioittaa.
Samaa olen miettinyt. Liian monta tällaista tapausta tunnen. Exäni myös kuuluu samaan kategoriaan. No nyt saa taas asuttaa omaa lääväänsä ja odottaa alkoholisoituneena kuolemaa yksin. Olisihan se kamalaa ollut, jos olisi perheen perustanut ja hoitanut vähän kotia edes pyydettäessä. Aika monella taitaa olla alkoholi- tai muu päihdeongelma sekä mt-ongelmia. Pääsevät töihin mutta ei sitten paljon muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei aasi. Se ettei ole jatkuvasti siivoamassa ei tarkoita sitä että henkilö olisi sotkuinen tai että koti olisi sotkuinen.
Hei vaan ja kiitos lempinimestä. Kyse oli nimenomaan sotkuisista kodeista. Miksi täällä puhutaan siisteistä kodeista?
Lika ja epäjärjestys on kaksi eri asiaa.
Ei ole kiva, jos orgaaniset aineet muhii. Eli ei pese vessanpönttöä, ei tiskaa, vaihda petivaatteita useinkaan, pyyhkii
ruπkkauxen jälkeen käden petariin ym.
Ja sitten on epäjärjestys, joka ei haittaa, jos ei ole likaa. Henkilökohtaiseen hygieniaan kuuluu että pesee itsensä ja vaatteensa.
Paljon vaikuttaa lapsuudenkodin malli.
Akateemisen kaupunkilaiskodin poika ei välttämättä ole koskaan joutunut siivoamaan kotonaan.
Se mikä on kenenkin sisustusmaku, on asia erikseen. Monet ei välttämättä mieti sopiiko kaikki sävy sävyyn, mutta se ei merkitse mitään.
Jos sä ne muutamat tunnet ja ovat tuollaisia. Ei voi silti yleistää.
On niitä naisiakin joilla on kaikki seinät ja kaappien päälliset jotain entisen Tiimarin tilpehööriä täynnä, ei näytä kivalta.