Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi olla totta!!! Sain juuri kuulla että työsopimustani ei jatketa koska " sähän jäät kuitenkin kohta äitiyslomalle" !!!

Vierailija
17.05.2006 |

Työkaverin sopimusta jatkettiin kyllä, hän ei ole raskaana... Mitä voin tehdä? Eihän tämä voi olla oikein?!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa opiskelijakin ansiosidonnaista äp-rahaa!

Vierailija
22/32 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Do diih, kerrataanpas sitten hiukan opiskelijat+Kela+äippäraha oppimäärää. Faktaa on, että jos opiskelijaäidillä ei ole työtä äitiysloman alkuun asti (tai sairaslomalla siihen asti) saa hän minimipäivärahan. Oli ne 6kk työtulot tai 2v verotustulot ihan mitä tahansa. Näin se vaan menee, olen pahoillani ap, mutta näin on näreet ja voit asiasta tietenkin Kelastakin kysellä. Jos kelasta asiaa kysyt, älä luota palvelutiskiltä saamaasi tietoon vaan kysy suoraan äitiyspäivärahoista päättävältä henkilöltä.

Minulla kävi lähes samalla tavalla kuin ap:lla, eikä siinä sitten muu auttanut kuin hakea sairaslomaa loppuraskauden ajaksi. Jos sairaslomaan olisi tullut päivänkin tauko johonkin väliin, olisin saanut minimipäivärahaa. :( Kyselin asiasta sekä ihan tavalliselta asiakasneuvojalta Kelasta, että sitten lopulta myös siltä päätöksiä tekevältä henkilöltä.

Opiskelijan työtuloja katsotaan paljon tarkemmin kuin esimerkiksi työttömän, joka saa melko vapaasti ilmoittaa miltä kuukausilta ne tulot on kertyneet jne. Opiskelijalla ne 6kk on nimenomaan ne 6kk ennen äitiysloman alkua, jos siinä vaiheessa ei ole työsuhdetta JOKA JATKUISI ILMAN ÄITIYSLOMAA eli ts. voidaan tulkita myös vakituiseksi työsuhteeksi, ei tuloihin perustuvaa äitiyspäivärahaa tipu.

Että hohhoijaa vaan. Jos ap sen sijaan on saikulla äippärahan alkuun asti, lasketaan hänelle ensin se sairaspäiväraha ja äitiyspäiväraha jatkuu sitten saman suuruisena kuin se sairauspäiväraha. Samoin sitten tietenkin jos saikkua saa pidemmälle ajalle, niin kannattaa äitiysloman aloittamista mieluummin siirtää maksimiajan eteenpäin..

-se joka saikulle jäämistä täällä ehdoittelee-

Vierailija:

Saikku ei vaikuta mitenkään tulevaan äitiyspäivärahaa. Hohhoijaa...

Vierailija:

Muutoin vaikka 800¿/kk äitiyspäivärahasi tippuisi minimiin, niin kyllä minä hakisin saikkua. Luulen että sinäkin mieluummin hakisit saikkua kuin kituisit minimillä.

Vierailija:

tosi mahtava neuvo!!!

Eipä ole ihme että työt siirtyy Kiinaan... täällä haetaan heti saikkua kun ollaan asioista eri mieltä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa se sairauspäiväraha olisi todellakin se ratkaiseva pelastus. Työsuhteen päätyttyä sairauspäivärahan maksaisi Kela, eikä työnantaja. Ja jos sairauspäiväraha jatkuu äitiysloman alkuun asti, on se tulonsaantiketju ehyt, eli ap ei ole sen 6kk aikana sitten ollut päivääkään työtön tai opintotuen varassa. Hankala asia selittää, mutta toisaalta jos asia todella kiinnostaa, kannattaa paneutua aiheeseen lisää Kelan sivuilta.

Vierailija:

Kun se saikku ei vaikuta, koska se saikkuhan loppuu samalla kun työsuhde, eli tässä tapauksessa 2 viikkoa ennen äitiysloman alkua!!! Mä en tajuu kuinka tyhmä voi joku olla, kun jauhaa tosta saikusta!

Vierailija
24/32 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin, on välittäjä firma syyllistynyt syrjintään, ja laki on sinun puolellasi, ota yhteyttä alueesi työsuojelupiiriin, ei edellytetä liittoon kuulumista, niin saat avun varmasti sieltä

Vierailija
25/32 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei jatketa niin ei jatketa... ja raskaus käy oikein hyvin syyksi

Vierailija
26/32 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä työnantajalla ole mitään velvollisuuttakaan jatkaa, paitsi jos et ole vielä edes raskaana...

Vierailija
27/32 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverin sopimusta mutta eivät mun. Tehdään siis samaa projektia. Sille luvattiin kuukausi jatkoa, ja mulle ei mitään koska jään äitiyslomalle kahden viikon päästä edellisen sopimuksen loppumisesta.

Vierailija
28/32 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita neuvotella vielä.

Vierailija
29/32 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opit sen varmaan viimeistään nyt.

Vierailija
30/32 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jään ilman kahden viikon palkkaa. Ja työnantaja ei maksa äitiyslomalta palkkaa, on niin lyhyt työsuhde ollut, että siitä ei ole kiinni. En kuulu liittoon.

Vierailija
31/32 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilata minua töihin. Ja toimipaikka on ihan valtion virasto..

Vierailija
32/32 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu tosi inhottavalta tämmöinen :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme