A.Wiskari - Suomen muotoisen pilven alla & Leavings - Pohjoisen Taivaan Alla. Kumpi parempi?
Leevi And The Leavings - Pohjoisen Taivaan Alla
Arttu Wiskari - Suomen muotoisen pilven alla
Jos siis huomioidaan melodia sekä sanoitus. Molemmat kertoo omalla tavallaan suomalaisuudesta.
Kommentit (25)
Wiskarin biisi on parempi, vaikka Leeviä ei kyllä juuri muuten voita kukaan :)
Turha vertailla. Molempia on kiva kuunnella.
Leevi on omalla tasollaan. Wiskari ei yllä edes uransa parhaimpan päivänä Levareiden tasolle. Vertailut näiden kahden kesken on loukkaus levareita kohtaan. Ei millään pahalla Wiskari.
Voiko näitä edes verrata....🤣🤣🤣 Rintamaitomiehen biisien taso on kovin kehno nykyisin....
Wiskari on hyvä mutta Leevi on paras. Nyt ja aina.
Alkuosan teksti on nerokas, mutta lopun tissuttelu keittössä ja naapurin viinojen juonti tuhoaa koko biisin idean suomalaisten sitkeydestä. Siinäkö on suomalaisuuden ydin tänä päivänä? Juopottelussa?
Itse pidän Leevi And The Leavingsin Pohjoisen Taivaan Alla kappaleesta enemmän mutta se johtuu paljossa vain siitä, että olen enempi sen ikäluokkaa eli sitä kuunnellessa käy mielessä joiain oman elämäni varrella koettuja hetkiä ja ohikiitäneitä tapahumia. Ehkä 10 vuoden päästä tilanne on mielessäni toisin mutta tuskin.
Molemmat samaa sarjaa eli radiosta kuunneltavia mutta eivät erityisen säväyttäviä. Jos olisin nuorempi niin määrittelisin vanhemman väen musiikiksi. Ei niin rock että itsellä nappaisi erikseen kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat samaa sarjaa eli radiosta kuunneltavia mutta eivät erityisen säväyttäviä. Jos olisin nuorempi niin määrittelisin vanhemman väen musiikiksi. Ei niin rock että itsellä nappaisi erikseen kuunnella.
Vanhemman väen? - En iedä minkä ikäisiä arkoia, mutta sekä Wiskarin että Leevi And The Leavingsin kappaleissa on kyllä usein niin väkevää yhteiskunnallista sanomaa, että niitä voitaisiin, kuten eräs kaverini joskus lohkaisi: käyttää oheismateriaalina yhteiskuntaopin tunneilla. (En tiedä onko tällaista oppiainetta enää olemassa)
Vierailija kirjoitti:
Wiskaria en kuuntele
"Heh" Joitain vuosikymmeniä tämän samaisen kunnian sai myös eräs Gösta. - Hänen lisäkseen moni muu liehuletti, hamppari...
Vertailu Göstaan ontuu siinä mielessä, että Gösta sävelsi ja sanoitti itse kaikki Leavingsien biisit. Arttu Wiskari ei ole säveltänyt eikä sanoittanut omia hittejään.
Tuo Wiskarin biisi on suurinta kuraa pitkään aikaan. Eipä herran muukaan tuotanto kaksista ole, mutta tämä "taideteos" on jo puistattavan huono.
Wiskarin riimittely tökkii pahasti.
Wiskari ei itse riimittele, ei tätäkään biisiä.
Vierailija kirjoitti:
Wiskarin riimittely tökkii pahasti.
Tökkii riimit, ja tökkii laulu. Jos sitä sellaiseksi voi edes sanoa. Epävireistä tarinankerrontaa musiikin päälle.
Ei ole Leevi & The Leavingsin voittanutta.