Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen töissä ja opiskelija on ottanut vauvan mukaan

14.02.2019 |

Joukko ihmisiä opiskelee ihan rahallisestikin arvokkaassa koulutuksessa ja yksi on tuonut luokkaan mukanaan vauvan.
Eikö se kuitenkin ole aika epäkohtelista muita opiskelijoita ja muuta henkilökuntaa kohtaan. Hän ei edes kysynyt sopiiko se tai mitenkään pahoitellut asiaa.

Paheksun minäkin joskus jotain.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä sulle hymiöitä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se vauva siellä muka haittaa, jos se on hiljaa?

Vauvathan on tunnetusti aika hiljaisia. :D

Niin ovat. Ilman hymiötä. Mikä sun ajatus oikein on? Että vauva huutaa enimmän aikaa vai?

:DDDDD

Eli ei ajatusta, josta voisit keskustella? Niin ajattelinkin.

Kyllä juuri näin. Itsehän jo vastasit itsellesi: "Huutaa enimmän aikaa vai".

Mistä tuo käsityksesi, että vauvat enimäkseen huutavat, on peräisin? Joo, on olemassa ns. koliikkivauvoja, mutta eivät ne niin tavallisia ole. Yleensä vauvat ovat aika hiljaisia (etenkin vieraassa paikassa) ja nukkuvat paljon. Outoa, että jonkun mielestä vauvat huutavat koko ajan...

No minä en kyllä kestä yhtään itkua jos haluan opiskella. En pysty keskittymään yhtään. Ehkä sinä pystyt mutta minä en.

Vierailija
42/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"One sees clearly only with the heart. Anything essential is invisible to the eyes"

Do you have a heart?

Minulla nimenomaan on sydäntä kaikkia muita opiskelijoita kohtaan. On kyse periaatteista ja perus kohteliaisuudesta. Sinun kommentti osoittaa lähinnä sydämettömyyttä ja käytöstapojen puutetta.

(Jospa et teeskentelisi tuntevasi minut tai mitä ajattelen.)

Kumpi on nyt enemmän häirinnyt työtäsi, se vauva vai tää palstailu?

Miksi sinä menet koko ajan henkilökohtaisuuksiin? Onko se sinusta jotenkin kivaa?

Minä? En ole kysynyt sinulta mitään ennen tuota kysymystä. En ole se, jolle äsken kommentoit. Mutta se, että et vastaa siihen, kertoo jotain. Kerrot, että ihan kauheaa, kun siellä on se vauva, ja se häiritsee työtäsi, mutta täällä palstailet iloisesti menemään työajalla. Mielestäni aika kummallista.

Sinun tarve mollata muita kertoo paljon enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"One sees clearly only with the heart. Anything essential is invisible to the eyes"

Do you have a heart?

Minulla nimenomaan on sydäntä kaikkia muita opiskelijoita kohtaan. On kyse periaatteista ja perus kohteliaisuudesta. Sinun kommentti osoittaa lähinnä sydämettömyyttä ja käytöstapojen puutetta.

(Jospa et teeskentelisi tuntevasi minut tai mitä ajattelen.)

Kumpi on nyt enemmän häirinnyt työtäsi, se vauva vai tää palstailu?

Miksi sinä menet koko ajan henkilökohtaisuuksiin? Onko se sinusta jotenkin kivaa?

Minä? En ole kysynyt sinulta mitään ennen tuota kysymystä. En ole se, jolle äsken kommentoit. Mutta se, että et vastaa siihen, kertoo jotain. Kerrot, että ihan kauheaa, kun siellä on se vauva, ja se häiritsee työtäsi, mutta täällä palstailet iloisesti menemään työajalla. Mielestäni aika kummallista.

Sinun tarve mollata muita kertoo paljon enemmän.

Missä sitä mollausta on? Mutta joo, se, että et pysty kommentoimaan mitään tähän, taitaa kertoa sen, että se vauva ei oikeasti häiritse, mutta sen sijaan käytät työaikaasi palstailemiseen. 

Vierailija
44/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä, jos vauva ei häiritse koulutusta. 

Vierailija
45/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ovat. Ilman hymiötä. Mikä sun ajatus oikein on? Että vauva huutaa enimmän aikaa vai?

Vauvat ei kyllä enimmäkseen ole ihan hiljaakaan. Yksi kurssikaverini ottaa vauvansa mukaan lähes joka tunnille ja kyllä, vauva itkee ajoittain, mutta pitää myös muutakin ääntä esim. jokeltelee aika kovaäänisestikin ja ähisee ja puhisee.

-ohis

Vierailija
46/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo käsityksesi, että vauvat enimäkseen huutavat, on peräisin? Joo, on olemassa ns. koliikkivauvoja, mutta eivät ne niin tavallisia ole. Yleensä vauvat ovat aika hiljaisia (etenkin vieraassa paikassa) ja nukkuvat paljon. Outoa, että jonkun mielestä vauvat huutavat koko ajan...

No minä en kyllä kestä yhtään itkua jos haluan opiskella. En pysty keskittymään yhtään. Ehkä sinä pystyt mutta minä en.

Puhutaanko tässä nyt siis kirjastossa lukemisesta vai luennolla olemisesta? Jos jälkimmäisestä, niin kyllähän siellä luennolla yleensä on muutakin ääntä, mm. sen luennoitsijan puhe ja luennon kuuntelijoista kuuluvat äänet. Ei siis olla äänettömässä tilassa, jossa pitää keskittyä johonkin tekstiin. 

Mä oon monta kertaa ollut luennoilla, joissa on vauvoja, ja yleensä ne vauvat ovat nukkuneet. Joskus joku on itkenyt, ja sitten vanhempi on lähtenyt sen vauvan kanssa pois. Luennoilla on myös sattunut muunlaista häiriötä, esim. puhelin on soinut, ihmiset ovat keskustelleet, joku on yskinyt, ulkoa on kuulunut meteliä. Mutta ilmeisesti nämä eivät voi haitata ketään opiskelemiseen keskittyessä?

Vierailija
47/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleehan sitä asiakkaat pankkiinkin neuvottelemaan lasten kanssa. Eikö koulutuksessa kuuntelijat ole asiakkaita siinä missä muuallakin?

Itse kyllä vertaisin opintoja enempikin töissä käyntiin kuin pankissa asiointiin. Et sinä töihinkään lastasi vie.

-ohis

Kyllä meillä on ollu töissä joskus lapsia erikoistapauksissa. Eivät he ketään häirinneet. 

Vierailija
48/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun kakka haisee ja itkua vääntää. Sepäse kun eivät häiritsisi. Tässä nyt pitäis muiden mukautua ja istua luennot pyykkipoika nenässä ja korvatulpat korvissa.

Vierailija
49/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun kakka haisee ja itkua vääntää. Sepäse kun eivät häiritsisi. Tässä nyt pitäis muiden mukautua ja istua luennot pyykkipoika nenässä ja korvatulpat korvissa.

Kakka haisee? Et ole tainnut koskaan olla vauvan lähellä. Jos vauvalla on kakka housussa, ne vaipat vaihdetaan. Vähän luulen, että et ole koskaan ollut luennollakaan.

Vierailija
50/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos lapsi rääkyy niin, miten pystyy keskittymään mihinkään. Haloo!

Juuri näin. Vauvan äiti ehkä ajattelee, että KUN vauva jossain vaiheessa vinkuu, hän lähtee vasta sitten. Todella epäkunnioittavaa muita opiskelijoita kohtaan. Saattaapa jotkut miettiä ottaako tissit esiin.

Ei töihinkään oteta lapsia mukaan.

Ja ei, ei ole tarkoitus moittia pienten lasten äitejä, teille on esim äitiysloma. Luennolle vauvoja ei kuitenkaan pidä ottaa.

Vierailija
51/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleehan sitä asiakkaat pankkiinkin neuvottelemaan lasten kanssa. Eikö koulutuksessa kuuntelijat ole asiakkaita siinä missä muuallakin?

Itse kyllä vertaisin opintoja enempikin töissä käyntiin kuin pankissa asiointiin. Et sinä töihinkään lastasi vie.

-ohis

Kyllä meillä on ollu töissä joskus lapsia erikoistapauksissa. Eivät he ketään häirinneet. 

Isommat ei ehkä haittaa. Vauvat ja taaperot kuitenkin tarvivat huomiota koko ajan.

Vierailija
52/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos lapsi rääkyy niin, miten pystyy keskittymään mihinkään. Haloo!

Juuri näin. Vauvan äiti ehkä ajattelee, että KUN vauva jossain vaiheessa vinkuu, hän lähtee vasta sitten. Todella epäkunnioittavaa muita opiskelijoita kohtaan. Saattaapa jotkut miettiä ottaako tissit esiin.

Ei töihinkään oteta lapsia mukaan.

Ja ei, ei ole tarkoitus moittia pienten lasten äitejä, teille on esim äitiysloma. Luennolle vauvoja ei kuitenkaan pidä ottaa.

Mutta joskus on pakko. Ja oon tosiaan käynyt kokonaisen kurssin niin, että luennolla oli vauva läsnä, eikä siitä ollut mitään haittaa minulle tai keskittymiselleni. Monella vaan on nykyään lapsiallergia, joka tarkoittaa sitä, että jos jossain kymmentä metriä lähempänä on lapsi, aletaan uhriutua kaikesta sen tekemisestä.

Luennoilla on usein monenlaista häiriötä: on myöhästelijöitä, aikasin lähtijöitä, supattelijoita jne. Ulkoa kuuluu meteliä. Meillä oli yhteen aikaan jatkuvia palohälytyksiä. Jotenkin vain pärjättiin.

En nyt sano, että luennoille pitää roudata jatkuvasti lapsia, vaan kerron, että lapsi voi olla mukana ilman, että kukaan siitä kärsisi.

Vierailija
53/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Isommat ei ehkä haittaa. Vauvat ja taaperot kuitenkin tarvivat huomiota koko ajan.

Joo, varsinkin nukkuessaan.

Vierailija
54/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli meilläkin opiskeluaikana joskus vauvoja luennoilla. Kerran luennoitsija otti (äidin luvalla) vauvan jopa syliin puhuessaan. Eipä meillä kukaan tajunnut asiasta loukkaantua, vauvat kun eivät häiriötä aiheuttaneet. Siinäkin tapauksessa että vauva alkaa itkeä, salista lapsen kanssa poistuva äiti ei sen enempää häiritse kuin joku jonka on ihan pakko vastata kiireelliseen puheluun - jopa vähemmän, koska äiti yleensä asettuu uloskäynnin lähelle.

Vierailija
55/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Lapset eivät kuulu työpaikalle eivätkä luennolle. Eivätkä kotieläimet. Kyllä ne häiritsevät.

Vierailija
56/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Lapset eivät kuulu työpaikalle eivätkä luennolle. Eivätkä kotieläimet. Kyllä ne häiritsevät.

Voitko kertoa kaikille ne tavat, joilla ihmisten pitää häiriintyä lapsista? ja kun nyt lemmikit mainitsit, niin kerro nyt, miten ihmisten pitää niistä häiriintyä. Mun veljen työpaikalla käy säännöllisesti yhden työntekijän koira ja kaikki tykkäävät.

Vierailija
57/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on tiukkista. Opiskeluaikanani oli monesti jollain vauva mukana luennolla. Opiskelu sopii oikein hyvin pientenkin lasten äideille ja aina ei ole hoitajaa saatavilla niin parempi tulla luennolle vauvan kanssa kuin jättää menemättä.

Vierailija
58/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on tiukkista. Opiskeluaikanani oli monesti jollain vauva mukana luennolla. Opiskelu sopii oikein hyvin pientenkin lasten äideille ja aina ei ole hoitajaa saatavilla niin parempi tulla luennolle vauvan kanssa kuin jättää menemättä.

Pitäis kaikki luennot videoida, niin vauvalliset vois jäädä kotiin kattelee niitä.

Vierailija
59/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos ne äidit ei käy luennolla, ulistaan miten naiset jää kotiin "loisimaan" ja yhteiskunta elättää. :D :D :D Jos ne hankkii sen vauvan vasta työelämään päästyään niin ovat itsekkäästi hankkineet vauvan liian vanhoina, joku ei enää ollenkaan pysty saamaan lapsia.

Vierailija
60/70 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko tässä nyt siis kirjastossa lukemisesta vai luennolla olemisesta? Jos jälkimmäisestä, niin kyllähän siellä luennolla yleensä on muutakin ääntä, mm. sen luennoitsijan puhe ja luennon kuuntelijoista kuuluvat äänet. Ei siis olla äänettömässä tilassa, jossa pitää keskittyä johonkin tekstiin. 

Mä oon monta kertaa ollut luennoilla, joissa on vauvoja, ja yleensä ne vauvat ovat nukkuneet. Joskus joku on itkenyt, ja sitten vanhempi on lähtenyt sen vauvan kanssa pois. Luennoilla on myös sattunut muunlaista häiriötä, esim. puhelin on soinut, ihmiset ovat keskustelleet, joku on yskinyt, ulkoa on kuulunut meteliä. Mutta ilmeisesti nämä eivät voi haitata ketään opiskelemiseen keskittyessä?

No tästä syystä lopetinkin koulun kesken. Keskittyminen oli niin vaikeaa. Ehkä kotona opiskelu olisi yksi vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi