Olen töissä ja opiskelija on ottanut vauvan mukaan
Joukko ihmisiä opiskelee ihan rahallisestikin arvokkaassa koulutuksessa ja yksi on tuonut luokkaan mukanaan vauvan.
Eikö se kuitenkin ole aika epäkohtelista muita opiskelijoita ja muuta henkilökuntaa kohtaan. Hän ei edes kysynyt sopiiko se tai mitenkään pahoitellut asiaa.
Paheksun minäkin joskus jotain.
Kommentit (70)
Itekin olen ollut luennolla jossa joku taapero ölisi puhujan päälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se vauva siellä muka haittaa, jos se on hiljaa?
Vauvathan on tunnetusti aika hiljaisia. :D
Niin ovat. Ilman hymiötä. Mikä sun ajatus oikein on? Että vauva huutaa enimmän aikaa vai?
"One sees clearly only with the heart. Anything essential is invisible to the eyes"
Do you have a heart?
Sama kun raahais rumpusetin luennolle ja alkais välissä paukuttaa. Yhtä lailla se kitisevä vauva on häiriötekijä.
Olen ollut luennoilla jossa on vauva. Hiljaahan eivät vauvat pysy. On häirinnyt todellakin opiskeluani. Mutta toisaalta, niin häiritsee moni muukin mölyapina. Vauva nyt ei itse mahda asialle mitään. Mutta on kyllä jotenkin outoa mielestäni ottaa vauva luennolle. Miten se vauvan äiti voi itsekään keskittyä siihen luentoon?
Hannibal Lecturer kirjoitti:
Sama kun raahais rumpusetin luennolle ja alkais välissä paukuttaa. Yhtä lailla se kitisevä vauva on häiriötekijä.
No onpa typerä vertaus. Kun mä opiskelin, opiskelukaveri kävi yhtä kurssia vauvan kanssa. Vauva yleensä nukkui luennon ajan. Jos vauva itketti (mitä ei montaa kertaa tapahtunut), kaveri sitten nousi vähän heijaamaan vauvaa ja jos ei loppunut, lähti pois. Pieni laitos, joten oltiin kaikki tuttuja. Ei ollut mitään ongelmaa tai häiriötä vauvasta, toisaalta ehkei ihmisillä ollut myöskään tarvetta loukkaantua sydänjuuriaan myöten siitä, jos vauva vähän jotain äännähti.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut luennoilla jossa on vauva. Hiljaahan eivät vauvat pysy. On häirinnyt todellakin opiskeluani. Mutta toisaalta, niin häiritsee moni muukin mölyapina. Vauva nyt ei itse mahda asialle mitään. Mutta on kyllä jotenkin outoa mielestäni ottaa vauva luennolle. Miten se vauvan äiti voi itsekään keskittyä siihen luentoon?
Erikoista. Mulla aivan toinen kokemus vauvoista noin keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ovat. Ilman hymiötä. Mikä sun ajatus oikein on? Että vauva huutaa enimmän aikaa vai?
:DDDDD
Jos tämä vaikuttaa jotenkin sinun töihisi, kannattaisi puhua siitä vaikka omalle esimiehelle. Tai mikset lähetä sähköpostia ja linkitä tämä keskustelu viestiisi.
Vierailija kirjoitti:
"One sees clearly only with the heart. Anything essential is invisible to the eyes"
Do you have a heart?
Minulla nimenomaan on sydäntä kaikkia muita opiskelijoita kohtaan. On kyse periaatteista ja perus kohteliaisuudesta. Sinun kommentti osoittaa lähinnä sydämettömyyttä ja käytöstapojen puutetta.
(Jospa et teeskentelisi tuntevasi minut tai mitä ajattelen.)
Siinä sulle hymiöitä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei ajatusta, josta voisit keskustella? Niin ajattelinkin.
Hei, täällä aikuisopiskelija, joka ei ole koskaan ajatellut, että lapset voisivat häiritä luennolla. Meidänkin luennoilla on vauvoja ja taaperoita näkynyt ties kuinka paljon, eikä koskaan ole ongelmia ollut. Nostan hattua niille opiskelijoille, jotka lähtevät lapsen kanssa luennoille.
Hallanvaara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Do you have a heart?
Minulla nimenomaan on sydäntä kaikkia muita opiskelijoita kohtaan. On kyse periaatteista ja perus kohteliaisuudesta. Sinun kommentti osoittaa lähinnä sydämettömyyttä ja käytöstapojen puutetta.
Kumpi on nyt enemmän häirinnyt työtäsi, se vauva vai tää palstailu?
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Do you have a heart?
Miksi sinä menet koko ajan henkilökohtaisuuksiin? Onko se sinusta jotenkin kivaa?
Opiskelen vaapa-ajalla ja kyseisille tunneille yksi mamma tuo aina kouluikäisen muksunsa. On jo sen verran iso, että kuuluisi pärjätä yksin kotona. Mammansa on aina ostanut sille kasan herkkuja, että muksu viihtyisi. Sipsejä, karkkia, mehua, limsaa. Noita se sitten rapistelee ja ryystää. Välillä haittaa keskittymistä. Tekisi mieli sanoa, että ostaisi mukulalleen mielummin pussillisen porkkanoita. Muksulla on jo isompi kaksoisleuka kuin monella aikuisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä juuri näin. Itsehän jo vastasit itsellesi: "Huutaa enimmän aikaa vai".
Hallanvaara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Do you have a heart?
Miksi sinä menet koko ajan henkilökohtaisuuksiin? Onko se sinusta jotenkin kivaa?
Minä? En ole kysynyt sinulta mitään ennen tuota kysymystä. En ole se, jolle äsken kommentoit. Mutta se, että et vastaa siihen, kertoo jotain. Kerrot, että ihan kauheaa, kun siellä on se vauva, ja se häiritsee työtäsi, mutta täällä palstailet iloisesti menemään työajalla. Mielestäni aika kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä juuri näin. Itsehän jo vastasit itsellesi: "Huutaa enimmän aikaa vai".
Mistä tuo käsityksesi, että vauvat enimäkseen huutavat, on peräisin? Joo, on olemassa ns. koliikkivauvoja, mutta eivät ne niin tavallisia ole. Yleensä vauvat ovat aika hiljaisia (etenkin vieraassa paikassa) ja nukkuvat paljon. Outoa, että jonkun mielestä vauvat huutavat koko ajan...
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen vaapa-ajalla ja kyseisille tunneille yksi mamma tuo aina kouluikäisen muksunsa. On jo sen verran iso, että kuuluisi pärjätä yksin kotona. Mammansa on aina ostanut sille kasan herkkuja, että muksu viihtyisi. Sipsejä, karkkia, mehua, limsaa. Noita se sitten rapistelee ja ryystää. Välillä haittaa keskittymistä. Tekisi mieli sanoa, että ostaisi mukulalleen mielummin pussillisen porkkanoita. Muksulla on jo isompi kaksoisleuka kuin monella aikuisella.
Eli porkkanoiden rouskuttaminen ei sitten häiritsisi keskittymistäsi ollenkaan?