Posti lähetti paketin takaisin lähettäjälle - en noutanut sitä koska en saanut postista mitään viestiä .. kenen syy?
Postin mukaan se on minun syy, jos olisin vaan tullut noutamaan sitä.
Mun mielestä tää Postin syy.
Kommentit (59)
Posti on surkein ja kallein lahetusten toimittja.
Kolme osainen paketti Puolasta. Lahti yhdella kertaa
1. paketti kotiin
2. paketti naapurikaupunkin postikonttoriin
3. paketti omaan postiin
Pyora englannista
TNT luovutti postille
Postilla ei loytynyt tietoa vastaan otosta.
Lupasivat maksaa 50€ arvo(4000€)
Lahettaja lahetti uuden pyoran ja lopetti toimitukset Suomeen
jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan ladannut tietysti Postin sovelluksen älypuhelimeen? Sieltä näet kaikki sinulle tulevat lähetykset.
Ai nykyään pitäisi olla älypuhelin, jos haluaa saada pakettinsa perille??
No ei ole pakko olla, mutta tuosta Postin sovelluksesta on paljon hyötyä. Pakettia noutaessakin se on kätevä, koska se antaa sellaisen kuvakoodin, joka on erittäin helppoa virkailijan lukea siellä tiskillä. Toisin kuin ne tavalliset viivakoodit. Nopeuttaa asiointia.
Sovellukseen tulee tieto heti kun lähetys lähtee liikkeelle eli sieltä näkee jo etukäteen että on lähetys tulossa.
Tarvittaessa voi ostaa myös pidennetyn säilytysajan paketeille, jos on tällaiseen joskus tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
1. paketti kotiin
3. paketti omaan postiinPyora englannista
TNT luovutti postille
Lahettaja lahetti uuden pyoran ja lopetti toimitukset Suomeenjne
Sama suomeksi?
Ulkomailta tulevissa lähetyksissä pitää olla tarkkana itse ja seurata tuota lähetystä lähetysnumeron avulla. Mulla olis monet lähetykset lähtenyt takaisin, jos en itse olisi ollut tarkkana. Siihen en ota kantaa kenen syy, onko lähettäjän vai Postin, tai heidän yhteistyö.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta tulevissa lähetyksissä pitää olla tarkkana itse ja seurata tuota lähetystä lähetysnumeron avulla. Mulla olis monet lähetykset lähtenyt takaisin, jos en itse olisi ollut tarkkana. Siihen en ota kantaa kenen syy, onko lähettäjän vai Postin, tai heidän yhteistyö.
Toi on totta. Varsinkin silloin jos Suomen päässä lähetyksen toimittaa joku muu kuin Posti. Yleensä Postin kanssa toimitus sujuu kuitenkin parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. paketti kotiin
3. paketti omaan postiinPyora englannista
TNT luovutti postille
Sama suomeksi?
Luetun ymmartaminen ei ole vahvaa, tassa yksilossa.
Ystävä lähetti paketin maksettuna kotiinkantona luokseni.
Aamusta saakka odotin ovikellon pirahdusta.
Lopuksi postilaatikko kolahti ja siellä ilmoitus "voitte noutaa"
Juoksi perään että heiiiiii!!!! Mun paketti!!!!!!
Postipoika kaasutti jo kaukana.
Soitin postiin ja olin ihmeissäni.
Saivat kiinni ko postipojan joka oli vielä kierrolla.
Mielenosoituksellisen vihaisena palasi tuomaan pakettiani länkyttämällä : -ttu ku ei kuulla kun soitetaan ovikelloa, kyllä mä SOITIN sitä OVIKELLOA!!!!
Ei soittanut . Mutta sain pakettini niin olin hiljaa.
Seuraavan kerran pakettini lähetettiin suoraan takaisin vastaanottajalle siihen oli merkitty että osoite tuntematon tai jotain vastaavaa, mutta takaisin lähetettiin kaverille, joka soitti ja ihmetteli olinko muuttanut.
Enää en valittanut. Miksi olisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne turhan takia lähettele niitä seurantakoodeja ihmisille, vaan siksi, että ihmiset käyttäisivät niitä.
Entäs jos ei saa seurantakoodeja?
Kuulostaa huijarifirmoilta tuollaiset, jotka eivät sitä anna automaattisesti. Multa huijattiin rahaa, just tohon tyyliin. Tuli ihan muuta kuin mitä olin tilannut. (Kiinalainen firma). Ole tarkkana mistä tilaat.
Vierailija kirjoitti:
Kun paketti tulee postiin. On se postin syy jos ei pysty toimittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä soitin postiin kun sain kirjallisen ilmoituksen paketin saapumisesta mulle 3vkoa hakuajan umpeutumisen jälkeen. Paketti oli palautettu lähettäjälle. Paketin saapuminen perille on kuulemma lähettäjän vastuulla.
Törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on totta. Varsinkin silloin jos Suomen päässä lähetyksen toimittaa joku muu kuin Posti. Yleensä Postin kanssa toimitus sujuu kuitenkin parhaiten.
Suomen päässä juurikin tuo Posti on toimittanut lähetyksen toimipisteeseen.
Mulle tuli yhdestä tilatusta paketista vain ja ainoastaan postitse saapumisilmoitus. Järjettömintä oli se, että noutamiseen oli aikaa 2 vuorokautta. Ilmoitus tuli siis keskiviikon postissa ja viimeinen noutopäivä oli perjantai. Tuo oli aivan älyttömän lyhyt aika, koska yleensä ilmoitukset tulevat sähköpostilla ja/tai tekstiviestillä, ja noutoaikaa on viikko tai kaksi. Osasin pakettia odottaa, koska olin sen itse tilannut jo pari viikkoa aiemmin, mutta tuo noutoaika oli aivan käsittämättömän lyhyt...
Posti on läppä. Työskentelen Suomessa ulkomaalaisten parissa, ja he aina ihmettelevät, että missä posti ja paketit viipyvät. Sanon, että ei kannata luottaa Postiin. Kerran autoin yhtä tuttavaa, jonka seurantakoodilla selvitettiin, että paketti on saapunut läheiseen Postiin. Tuttava meni hakemaan. Ei ollut pakettia. Soitimme Postiin. Joo on paketti siellä. Tuttava meni hakemaan. Ei ollut pakettia. Soitimme Postiin. Selvittävät asiaa. Ottavat yhteyttä kun tietävät. Joka päivä tuttava kävi kysymässä Postista pakettia. Kahden viikon päästä ottivat yhteyttä, että paketti on palautettu lähettäjälle, kun pakettia ei oltu noudettu... että vmp vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kannattaa valita kotiin asti se lähetys varmuuden vuoksi.
Mulla on aina tullut ajoissa suomesta tilattavat tuotteet ja myös se ilmoituskin. Esim. pe tilasin puhelimen ja ma oli jo haettavissa postista.
On surullista että Suomen Postin maine alkaa olla pilattu.
Suomi alkaa olla ns "harmaata aluetta" josta ei voi olla varma lähetysten perille saapumisesta ja se on todella paha asia?
Posti tarvitsee kasvojen kohotusta, on mietittävä käytännön sujuvuutta ja luotettavuutta -- eikä mitään raflaavia nimenvaihtoja ees taas.
Palkattava hyviä työntekijöitä takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Pyora englannista
TNT luovutti postille
Traagista, mutta repesin. Joku on Postissa vetänyt vähän välistä :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kannattaa valita kotiin asti se lähetys varmuuden vuoksi.
Ja sitten sattuu tyyliin vetelä postinkantaja joka heittää lapun postiluukusta ja kaasuttaa tiehensä.
Ei kato tavoitettu, prkl.
Ai nykyään pitäisi olla älypuhelin, jos haluaa saada pakettinsa perille??