Miksi nuoret kuvaavat julkisissa heti jos vahingossakaan katsot heitä?
Näin kävi taas. Vastakkain kun istuin eikä ole muuta kateltavaa kuin ulos tai ihmisiä niin aina välillä osui katse johonkin nuoreen mieheen. En katsonut tarkoituksella, ei ollut mitään syytä, vaan väkisinhän sitä johonkin aina katsoo. En jäänyt tuijottamaan häntä vaan käänsin aina katseen pois jos hän katsoi samaan aikaan.
Ei mennyt kauaakaan kun poikanen jo kaivoi puhelimen taskustaan ja näin kun snapchat ilmestyi ruutuun.. Kovin oli peukalo valmiina painamaan kuvanottopainiketta mutta silloin jäin seuraamaan tekemisiään ja puhelintaan, joten ei sitten loppujen lopuksi kehdannut kohottaa puhelintaan sen verran että olisi saanut kuvan otettua.
Mielestäni aivan käsittämätöntä käytöstä, eikä ole ainoa. Tuntuu että pitää henkensä edestä varoa katsahtamasta näitä nuoria opiskelijoita sillä heidän herkkä sielunsa ei kestä jos heihin vilkaistaan.
Onko täällä jotain parikymppistä nuorta joka osaisi selittää ilmiön syyn? Mitä helvettiä niillä kuvilla tekee? Jakaa johonkin rinkiin että kato miten ruma akka mua tuijotti, ruvetaan stalkkaamaan sitä? Kuvataan aina kun nähdään?
Kommentit (282)
Psykoosin ensioireita? "Mua kuvataan" 😰
Kyllä ne kuvaa itseään pääosin. Tietty se näyttää susta siltä, että sua kuvataan, mut tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kuvaa itseään pääosin. Tietty se näyttää susta siltä, että sua kuvataan, mut tuskin.
No kyllä tää oli ihan selkeä tilanne, ei epäilystäkään. Eikä ole ainoa kerta. Jostain syystä mun katseeseen "tartutaan". Vähän jos katse "hipaiseekin", niin saan osakseni vastatuijotusta vaikka käännän katseen pois, siis nimenomaan nuorilta. Ja ei, en todellakaan ole hyvännäköinen, vaan kaukana siitä. Ehkä se onkin juuri se syy.
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat lapsia eli alle 18 v.
Ei ole kyse niin nuorista vaan parikymppisistä korkeakouluopiskelijoista. Se on toinen asia, joka tässä yllättää.
Mä olen nähnyt kaupassa kun siskostani on otettu kuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse niin nuorista vaan parikymppisistä korkeakouluopiskelijoista. Se on toinen asia, joka tässä yllättää.
Vaikea kuvitella että parikymppiset tekisi noin. 15-veet ehkä..
T: 27v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella että parikymppiset tekisi noin. 15-veet ehkä..
T: 27v
Sanopa muuta. Siksi olenkin ollut todella yllättynyt.
Mulla nuoret työkaverit napsivat kuvia kesken ruokailunkin itsestään.Yhtä äkkiä muikistellaan ankkahuulet ja napsautetaan.Tietty vois kuvitella että nappaa vastakkain istujasta ,mutta itsestään ne ottaa.
Nenät kiinni puhelimissa,ei niillä ole mitään aikaa käpyziä tuijotella tai kuvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain tuontyyppistä olen kyllä ollut huomaavinani, tosin en ole kiinnittänyt huomiota että josko on kuvattu tai ei. Ehkä asenteet ovat muuttumassa, nuoremmat eivät salli edes puhuteltavan tai eivät vastaa mitään, jos jotain kysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä sen opiskelupaikan tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tää oli ihan selkeä tilanne, ei epäilystäkään. Eikä ole ainoa kerta. Jostain syystä mun katseeseen "tartutaan". Vähän jos katse "hipaiseekin", niin saan osakseni vastatuijotusta vaikka käännän katseen pois, siis nimenomaan nuorilta. Ja ei, en todellakaan ole hyvännäköinen, vaan kaukana siitä. Ehkä se onkin juuri se syy.
En tiedä oletko mies tai nainen.Onko sulla tuijottava katse? Tuntuuko näistä nuorista että sinä tuijotat, olet vamppaamassa heitä?
Tyyliin tää ukko tuijotti mua koko kotimatkan. Jos katoon niin tän näkönen oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oletko mies tai nainen.Onko sulla tuijottava katse? Tuntuuko näistä nuorista että sinä tuijotat, olet vamppaamassa heitä?
Tyyliin tää ukko tuijotti mua koko kotimatkan. Jos katoon niin tän näkönen oli.
En tiedä onko tuijottava katse vai ei, mutta ilmeettömästi katselen eteenpäin ja käännän kyllä katseen pois kohteliaasti. En tiedä miten muuten sitä voisi olla, laittaa silmät kiinni? En sitten tiedä onko ne todella niin tyhmiä että luulevat jonkun katselevan eteensä vamppausmielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyliin tää ukko tuijotti mua koko kotimatkan. Jos katoon niin tän näkönen oli.En tiedä onko tuijottava katse vai ei, mutta ilmeettömästi katselen eteenpäin ja käännän kyllä katseen pois kohteliaasti. En tiedä miten muuten sitä voisi olla, laittaa silmät kiinni? En sitten tiedä onko ne todella niin tyhmiä että luulevat jonkun katselevan eteensä vamppausmielessä.
Kyllä niitä löytyy, valitettavasti. Ei tarvitse kuin katsoa seinäkelloa ja jos sen alapuolella on joku niin heti kuvittellee, että heitä tuijotetaan. Tai jos kävelee vastaan ja katsoo suoraan. Musta jotenkin tuntuu, että nykyajan nuoret teinit ja aikuiset on jotenkin vainoharhaisempia, kuin ennen. Tai sitten mä olen käynyt koulua vainoharhaisten suosimassa koulussa, koska siellä niitä vasta oli.
Et ole ikinä käyttänyt snapchattia, jos tuosta tulee mieleen se että sinua kuvattaisiin.
Hän vain avasi snäpin ja katsoi viestinsä jne. Ei sillä ollut mitään tarkoitusta kuvata sua.
Vähän rotia noille psykooseille, Porvoon jamppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyliin tää ukko tuijotti mua koko kotimatkan. Jos katoon niin tän näkönen oli.En tiedä onko tuijottava katse vai ei, mutta ilmeettömästi katselen eteenpäin ja käännän kyllä katseen pois kohteliaasti. En tiedä miten muuten sitä voisi olla, laittaa silmät kiinni? En sitten tiedä onko ne todella niin tyhmiä että luulevat jonkun katselevan eteensä vamppausmielessä.
Kyllä niitä löytyy, valitettavasti. Ei tarvitse kuin katsoa seinäkelloa ja jos sen alapuolella on joku niin heti kuvittellee, että heitä tuijotetaan. Tai jos kävelee vastaan ja katsoo suoraan. Musta jotenkin tuntuu, että nykyajan nuoret teinit ja aikuiset on jotenkin vainoharhaisempia, kuin ennen. Tai sitten mä olen käynyt koulua vainoharhaisten suosimassa koulussa, koska siellä niitä vasta oli.
No hyvä että löytyi edes joku joka tietää mistä on kyse. On kyllä hämmentävä ilmiö. En muista että omassa nuoruudessa olisi ollut samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ikinä käyttänyt snapchattia, jos tuosta tulee mieleen se että sinua kuvattaisiin.
Hän vain avasi snäpin ja katsoi viestinsä jne. Ei sillä ollut mitään tarkoitusta kuvata sua.
Kuten jo sanoin, oli niin selkeä juttu kuin olla ja voi. Kamera auki odotti että olis kehdannut nostaa puhelinta sen verran että saisi kuvan mutta siinä kohtaa seurasin tekemisiä sen verran ettei sitten lopulta kehdannut. Ja tämä ei siis ole ensimmäinen kerta omalla kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo sanoin, oli niin selkeä juttu kuin olla ja voi. Kamera auki odotti että olis kehdannut nostaa puhelinta sen verran että saisi kuvan mutta siinä kohtaa seurasin tekemisiä sen verran ettei sitten lopulta kehdannut. Ja tämä ei siis ole ensimmäinen kerta omalla kohdallani.
Täyttä pas kaa. Sinä et ole niin tärkeä ihminen, että randomit kuvaisi sinua. Vähän rajoitusta siihen narsismiisi.
Miksi joku teinipoika snäpillä alkaisi kuvata sinua? Aivan naurettava provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyttä pas kaa. Sinä et ole niin tärkeä ihminen, että randomit kuvaisi sinua. Vähän rajoitusta siihen narsismiisi.
Miksi joku teinipoika snäpillä alkaisi kuvata sinua? Aivan naurettava provo.
ei 20+ vee oo teini enää vaan nuori aikuinen
Eikö kukaan tunne ilmiötä? Olenko ainoa, jota salakuvataan?