Luin fb:n yhdestä ryhmästä kuinka jonkun lapsi jouhtuu vaihtamaan koulua kiusaamisen takia kun lasta kiusataan. Kuitenkin viestistä välittyi että lapsi olisi itse kiusaaja
Äiti avautui siis facessa siitä kun lapsi joutuisi vaihtamaan koulua koska hänen kullannuppua kiusataan. Kuulemman muut kiusaaja vanhemmat ja koulu ei suostu keskustelemaan asiasta eikä tekemään mitään kiusaamisen lopettamiseksi. Väittävät vielä tämän lapsek olevan se itse kiusaaja joka kiusaa muita ja siksi kieltäytyvät yhteistyöstä.
Kommentit (10)
Jos asiaa ajattelee kokonaisvaltaisesti antaa mamman märmättää. Pääasia, että kiusaaja heivataan helkkariin koulusta. Se on niin niin nolo juttu mammalle, ettei kykene sitä itselleen myöntämään. Ja heivaamisen suurin syy on mamma itse, koska todennäköisesti hänen kanssaan on koetettu puhua monet kerrat sekä antaa lapselle mahdollisuus.
Facen puolella äiti on saanut vaan sympatiaa kiusattua tyttöä kohtaan, eikä kukaan huomaa edes lausetta jossa mainitsee että tyttö olisi se itse kiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Facen puolella äiti on saanut vaan sympatiaa kiusattua tyttöä kohtaan, eikä kukaan huomaa edes lausetta jossa mainitsee että tyttö olisi se itse kiusaaja.
Nämä samaiset sympatian jakajat tulevat sitten tänne kertomaan mitä ovat todellisuudessa asiasta mieltä.#kaksinaismoralismi
Vierailija kirjoitti:
No mitäs siinä lauseessa sanotaan?
" kiusaajien vanhemmat eivät suostu yhteispalaveriin eivätkä yhtään mihinkään muuhunkaan. Ovat kääntäneet asian toisinpäin eli tyttöni on kaikenpahan alku - tätä ovat puhuneet myös muille lapsille :( "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä samaiset sympatian jakajat tulevat sitten tänne kertomaan mitä ovat todellisuudessa asiasta mieltä.#kaksinaismoralismi
Itse en kommentoinut sinne mitään, mutta mieli olisi kyllä tehnyt.
Joo, nää on vaikeita. Oman lapseni luokalla on myös yksi ”kiusattu”, joka todellisuudessa on itse se hankala. Ei kykene leikkimään porukalla ollenkaan, vaan haluaa olla vain yhden kanssa, ja tuon yhdenkin pitäisi aina alistua hänen tahtoonsa. Ja jos niin ei tapahdu, hän kostaa ja yrittää saada toisen tuntemaan itsensä tosi huonoksi ja kiusaajaksi.
Harvoin nämä asiat ovat niin mustavalkoisia. Kiusaamiseen on myös aina joku syy, mikä pitäisi selvittää, eikä vaan laittaa lapsia vaihtamaan koulua. Viaton heittäköön ensimmäisen kiven.
Aikuiset voisivat myös katsoa peiliin ja miettiä omaa käytöstään naapureitaan, työkavereitaan, puolisoitaan yms kohtaan. Taitaisi aika moni päästä itsekin kaiken maailman keskusteluihin, jos olisi olemassa joku "rehtori", joka ottaisi nämä ongelma-aikuiset toimistoonsa. Ihminen nyt vaan on aika vajaavainen olento, ei kukaan ole aina kiva kaikkia kohtaan. On uskalleta katsoa myös oman lapsen osuutta asioihin.
Veikkaan että kiusaajan äiti vaan hakee huomiota sokeana kokonaiskuvalle
Nämä asiat yleensä on monimutkaisempia asioita eivätkä asiat ole niin mustavalkoisia kun ne on yhden osapuolen lasien läpi katsottuna on ja totta hitossa jokainen kirjoittaa näissä tarinoissa itsestään sen sankari ja kaikista muista syypään kaikkiin ongelmiin.