Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapset haluaa meikata 7-vuotiaana

Telaketju
14.02.2019 |

En tiedä mitä mieltä muissa perheissä ollaan, mutta en vaan voi antaa 7-vuotiaan meikata.

Nykyajan vanhemmilta puuttuu arvot ja asenteellisuus. Mä olen ihan valmis siihen että lapsesta saa kasvaa minkälainen ihminen tahansa mutta kyllä vanhemmat saa arvomaailmaltaan lapsia myös ohjata.

Meidän 7-vuotias halusi laittaa meikkiä ja sanoin että ei se käy. Katsotaan parin vuoden päästä uudestaan. Parin vuoden päästä voin sitten antaa hänelle pidemmän selityksen miksi ei käy.. kysyn meikkaako pojatkin jne ja pidän puheen sukupuolesta, ulkonäkökeskeisyydestä, naisten esineellistämisestä..

On niin surullista, miten tämä meidän sairas kulttuuri vaikuttaa lapsiin vaikka itse yrittää kasvattaa lapsia muuhun. Suurin osa ihmisistä ei näe miten omat laiskat kasvatusvalinnat nimenomaan jatkaa epätasa-arvoa, naisten kohtelemista esineenä jne. Suurin syy naisiin kohdistuvan väkivallan taustallakin on se että niin naiset kuin miehet ovat tottuneet käsittämään naisen objektina, ei aktiivisena toimijana.

Ja lapsi vapaaehtoisesti haluaa aloittaa tämän objektina toimimisen 7-vuotiaana. Mun omatunto ei anna periksi antaa lapsen meikata. Mutta sehän ei haittaa kun mies hankkii sille sitten omat meikit kuulema kun ei saa mun meikkejä lainata. Miehen mielestä asia ei ole mikään ongelma..

Ei ole lapsen vika että se haluaa toimia vinoutuneen kulttuurin mukaisesti. Vanhemman tehtävä on ohjata kyseenalaistamaan tämä kulttuuri.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pyörtyä, kun jonotin sovituskoppiin ja yhdestä kopista tuli ehkä 9-vuotias tyttö lyhyt farkkuhame päällä alkaen hetkuttaa peppuaan kaverilleen.. flossauskohan sen nimi on ja molempia nauratti. Kaveri huuteli että uu sexyy ja höpötti jotain tikitokin tekemisestä,varmaan joku snpachat tyylinen homma.

MOLEMMILLA  huulikiillot ja ripsarit naamassa, toisella lisäksi niin musta tukka että kovasti epäilen värin aitoutta. Tulin kovin surulliseksi, tuon ikäisten pitäis jos ei nyt leikkiä barbeilla niin ainakin tehdä jotain muuta kuin shoppailla täydessä tällingissä !

Missä näiden tyttöjen äidit olivat ? Tietvätkö, että jälkikasvu kuvaa pyllyn hetkutusta sosiaaliseen mediaan ja meikkaa?

Vierailija
22/23 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11v saa laittaa hillityn väristä huulikiiltoa, ripsiväriä ja kynsilakkaa. Ei meikkivoidetta tai puuteria vielä, kun lapsen sileä virheetön iho eikä mitään eyelinereitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin nuorilla lapsilla kyse on yleensä samasta asiasta kuin kiinnostuksessa esim. kasvomaalaukseen, ulkonäön muuttaminen on leikkiä eikä siinä todella ajatella mitään itsensä objektiksi tyrkkäämistä, tuo ajatus on voinut tulla vain kyyniseltä aikuiselta. Tuon ikäiset pojatkin voivat samoista syistä olla kiinnostuneita meikeillä leikkimisestä, jos eivät ole saaneet niistä jo voimakkaasti sukupuolittunutta kuvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä