Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SK tutki: Puolueiden ilmastopolitiikassa isot erot. Persut säälittävästi aivan häntäpäässä

Vierailija
13.02.2019 |

Vaikea ymmärtää että joku puolue voi olla noin lapsellisen umpimielinen ja näköalaton.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on SK? Ja miksi PS on häntäpäässä?

Vierailija
2/41 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen Suomen vaikutus ilmastoon on yksi hyttysen pieru, kun USA, Kiina ja Intia luistavat velvoitteistaan. Korkeintaan onnistutaan romuttamaan kilpailukykymme.

Vierailija
4/41 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkeviltä näytti PS:n toiminta. Suomi on jo tehnyt asiansa hyvin. Ei meidän muiden työtä kuulu tehdä. Vihreillä ovat aivan kujalla ja tuhlaavat Suomen rahat.

Vierailija
5/41 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kumma tuo "muu" -puolueet ovat? Oudosti jakaantunut, ei taida olla suuri otanta.

Vierailija
6/41 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vihreiden politiikka? Kansa maksaa ja he ajavat taksin takapenkillä, jos eivät ole lentokoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kumma tuo "muu" -puolueet ovat? Oudosti jakaantunut, ei taida olla suuri otanta.

Ne on kai jotain pienpuolueita jotka eivät ole eduskunnassa.

Vierailija
8/41 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ovat kaukana yksin kärjessä mitä tulee ilmastopolitiikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/41 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vihreiden politiikka? Kansa maksaa ja he ajavat taksin takapenkillä, jos eivät ole lentokoneessa.

Säästävät kuitenkin ottamalla seisomapaikan.

Vierailija
10/41 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin suomen tai euroopan näpertelyllä olisi edes mitään vaikutusta mihinkään. Sitä paitsi on utopistista luulotella, että ihmiset olisivat yleensäkään valmiita uhraamaan tyhjän pantiksi niin suuren osan mukavuuksistaan. Aivan älytöntä, ja sen tietävät kaikki paitsi nämä mukahuolestuneet populistit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/41 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastoasioissa PS on mielestäni oikeammilla linjoilla kuin muut puolueet. Julkinen liikenne toimii vain suurten kaupunkien keskusta-alueilla niin hyvin että siellä pärjää ilman autoa, mutta me muut jotka emme asu Helsingin, Tampereen tai Turun keskustoissa tarvitsemme kulkemiseemme auton eikä sen käyttöä pidä rajoittaa tai muuttaa kalliimmaksi.

Vierailija
12/41 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mikä on se hyvän ilmastopoliitikan määre? Mähän voin sanoa, että naapurini on sivistys on tämän kadun heikoin, kun ensin määrittelen sivistyksen sopivasti. Ap:n täytyy ymmärtää, että joku ensin asettaa omien mielipiteidensä tai jonkun sopivan muun asettamien mukaan määreen ja sitten saadaan siitä lopputulos tekemällä vertailu. Nämä asiat ei ole absoluuttisia totuuksia, ei edes ilmastoasiat.

En ole perehtynyt PS:n ilmastopolitiikkaan. Ainoa asia, jonka olen kuullut, on tullimaksut, hiilimaksut ja ylipäätään lähituotannon suosiminen. Se kuulostaa paljon järkevämmältä kuin moni muu idea. Elintaso saisikin laskea tuotteiden hinnannousun myötä. Ei koko ajan tarvi ostaa uutta, vanhaakin voi korjata. Hyvä esimerkki siitä on, että kannattaa ostaa uusi sohva Kiinasta ennen kuin verhoilla vanha uusiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastoasioissa PS on mielestäni oikeammilla linjoilla kuin muut puolueet. Julkinen liikenne toimii vain suurten kaupunkien keskusta-alueilla niin hyvin että siellä pärjää ilman autoa, mutta me muut jotka emme asu Helsingin, Tampereen tai Turun keskustoissa tarvitsemme kulkemiseemme auton eikä sen käyttöä pidä rajoittaa tai muuttaa kalliimmaksi.

Ei se toimi edes isoimmissa kaupungeissa: liian moneen paikkaan ei pääse vaihtamatta bussia välissä, ruuhka-aikaan sietämätöntä ja öisin saa katsella tähtiä sekä odotella aamubussia. 

Vierailija
14/41 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää että millä yksityisautoilun vastustajat meinaavat korvata yksityisautoilun.

Sähköautoilla? Ne ovat keskivertoihmisille liian kalliita.

Polkupyörillä? Suomen ilmasto ja välimatkat huomioonottaen tämä ei ole realistinen vaihtoehto.

Julkisella liikenteellä? Mistä löytyy se määrä busseja, ratikoita ja junia että kuka tahansa pääsee minne tahansa, milloin tahansa yhtä nopeasti ja helposti kuin omalla autolla? Ja millä taataan se, että julkinen liikenne olisi naisille yhtä turvallinen kuin oma auto myös ilta -ja yöaikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/41 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmastoasioissa PS on mielestäni oikeammilla linjoilla kuin muut puolueet. Julkinen liikenne toimii vain suurten kaupunkien keskusta-alueilla niin hyvin että siellä pärjää ilman autoa, mutta me muut jotka emme asu Helsingin, Tampereen tai Turun keskustoissa tarvitsemme kulkemiseemme auton eikä sen käyttöä pidä rajoittaa tai muuttaa kalliimmaksi.

Ei se toimi edes isoimmissa kaupungeissa: liian moneen paikkaan ei pääse vaihtamatta bussia välissä, ruuhka-aikaan sietämätöntä ja öisin saa katsella tähtiä sekä odotella aamubussia. 

Tähtien katselun lisäksi saa pelätä, että milloin joku baarista kotiutuva humalainen setä tulee tekemään tuttavuutta. Omassa autossa on turvassa sellaisilta, kuten myös viereen istuvilta hipelöijiltä.

Vierailija
16/41 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmastoasioissa PS on mielestäni oikeammilla linjoilla kuin muut puolueet. Julkinen liikenne toimii vain suurten kaupunkien keskusta-alueilla niin hyvin että siellä pärjää ilman autoa, mutta me muut jotka emme asu Helsingin, Tampereen tai Turun keskustoissa tarvitsemme kulkemiseemme auton eikä sen käyttöä pidä rajoittaa tai muuttaa kalliimmaksi.

Ei se toimi edes isoimmissa kaupungeissa: liian moneen paikkaan ei pääse vaihtamatta bussia välissä, ruuhka-aikaan sietämätöntä ja öisin saa katsella tähtiä sekä odotella aamubussia. 

Tähtien katselun lisäksi saa pelätä, että milloin joku baarista kotiutuva humalainen setä tulee tekemään tuttavuutta. Omassa autossa on turvassa sellaisilta, kuten myös viereen istuvilta hipelöijiltä.

Tämäkin on liian totta. Saavat mies sekä nainen varoa sekopäitä, hämyjä ja kaikki-tietävät-keitä, ja vähän riskimpikin mies saa taas väkivalloin itseään puolustaessaan varautua sanktioihin.

Vierailija
17/41 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin ympäristöasioiden ajamiseen voisi laittaa sellaisen säännön, että kenenkään elinkustannukset eivät saa nousta eikä kenenkään arki saa muuttua hankalammaksi. Eli toisin sanoen julkista liikennettä voidaan kyllä kehittää ja houkutella matkustajia edullisilla hinnoilla, mutta yksityisautoilua ei saa hankaloittaa eikä rajoittaa millään tavalla.

Päinvastoin, esim. Helsingin keskustaan pitäisi saada lisää parkkipaikkoja jotta sinne olisi helppo mennä autolla. Joku maksuton parkkihalli vaikka Rautatientorin tai Kampin alle olisi hyvä.

Vierailija
18/41 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa äänestää ps muuten tulee kylmää kyytiä

Vierailija
19/41 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmastoasioissa PS on mielestäni oikeammilla linjoilla kuin muut puolueet. Julkinen liikenne toimii vain suurten kaupunkien keskusta-alueilla niin hyvin että siellä pärjää ilman autoa, mutta me muut jotka emme asu Helsingin, Tampereen tai Turun keskustoissa tarvitsemme kulkemiseemme auton eikä sen käyttöä pidä rajoittaa tai muuttaa kalliimmaksi.

Ei se toimi edes isoimmissa kaupungeissa: liian moneen paikkaan ei pääse vaihtamatta bussia välissä, ruuhka-aikaan sietämätöntä ja öisin saa katsella tähtiä sekä odotella aamubussia. 

Tähtien katselun lisäksi saa pelätä, että milloin joku baarista kotiutuva humalainen setä tulee tekemään tuttavuutta. Omassa autossa on turvassa sellaisilta, kuten myös viereen istuvilta hipelöijiltä.

Tämäkin on liian totta. Saavat mies sekä nainen varoa sekopäitä, hämyjä ja kaikki-tietävät-keitä, ja vähän riskimpikin mies saa taas väkivalloin itseään puolustaessaan varautua sanktioihin.

Teinitytöistä ja nuorista naisista puhumattakaan, yksityisautoilu on näille ryhmille ainoa turvallinen tapa matkustaa iltaisin ja öisin.

Vaikka mieskin voi joutua julkisilla matkustaessaan vaarallisiin tilanteisiin, niin todennäköisyys on kuitenkin paljon pienempi. Harva seksuaalirikollinen on kiinnostunut hyökkäämään miesten kimppuun, varsinkaan julkisilla paikoilla.

Vierailija
20/41 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kyllä miesten todennäköisyys joutua väkivallan uhriksi yöaikaan on suurempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi