Se on ihan helvetistä jos työpaikalla on pariskunta.
Jostain syystä minun kohtaamat tapaukset ovat AINA sellaisia, että nainen on vähän höpsö ja epävarma, eikä tiedä aina tekeekö työnsä oikein tai hyvin. Mies on sitten sellainen tossu joka on aina samaa mieltä vaimonsa kanssa mutta ulospäin pidetään sellaista kulissia niinkuin ei oltaisi pari lainkaan, toki asia tiedetään ja siitä saatetaan tauoilla puhua, mutta työtehtävissä leikitään sitä leikkiä että ovat muka vain työkavereita, ja mies on leikisti itsenäisesti aina samaa mieltä kuin vaimonsa... No, se on vähän outoa mutta ihan ok mulle. Mutta se mikä todella häiritsee, että naisen toimintaa ei saa kritisoida! Mies vetää kunnon mulkoilut jos huomauttaa jostain ihan aiheellisesti. Esim. nainen unohti tulla sovittuun tapaamiseen, ystävällisesti kerroin hänelle siitä jälkeenpäin, ja nainen oli varsin pahoillaan. Mutta oli sitten kotona kertonut miehelleen ja mies piti minulle monen päivän mykkäkoulun. Lapsellista touhua! Ollaan muka niin itsenäisiä mutta nainen ei koskaan pärjää ilman miehen ”suojelua”. Miestä taas saa kritisoida ihan kuin ketä tahansa työntekijää, jos on aihetta, ja silloin jopa vaimo saattaa liittyä huumorilla mukaan, että voi tuota meidän Jormaa! Eikö ole kummallista? Normaali työnteko mahdotonta.
Kommentit (25)
Mä olen mieheni kanssa ollut samassa työpaikassa jo vuosia.
Sellaisen neuvon voisin antaa kaikille, että minulla ja miehelläni on erilliset aivot. Jos haluat kertoa jonkin työasian miehelleni, kerro se hänelle äläkä minulle. Äläkä ihmettele kovaan ääneen, että ”ettekö te puhu kotona keskenänne”. Ihan oikeasti emme puhu kotona työasioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä ei "sallita" pareja. Isossa työyhteisössä, jossa paljon nuoriakin töissä, pareja toisinaan muodostuu, mutta jomman kumman on lähdettävä muihin hommiin, jos suhde jatkuu.
Mutta kaikista eniten perseestä on nämä salasuhdeparit, tahoillaan parisuhteessa, mutta töissä sitten sutinaa. SE vaikuttaa jo töihin. Ikinä tiedä missä neukkarissa jotku pahimmillaan panee.
Ei taida tuo olla laillinen irtisanomisen peruste :D
Eihän sitä irtisanoa tarvi vähänkään isommassa firmassa. Siirtää toiselle osastolle, etteivät tee yhdessä töitä.
Esimerkiksi esittelijä - päätöksen tekevä viranhaltija, molemmat samassa työpaikassa.