Pystyisitkö elämään hajusteetonta elämää (pyykinpesu- ja huuhteluaineet ym. hajusteettomiksi)?
Pystyisitkö elämään hajusteetonta elämää (pyykinpesu- ja huuhteluaineet ym. hajusteettomiksi)? Entä huolisitko treffiseuraksi tai puolisoksesi ihmistä jonka seurassa et voisi käyttää hajustettuja tuotteita?
Kommentit (39)
Yksi kaverini käytti 20 vuotta niitä hajustettuja pesuaineita ja niillä löyhkäsi aina ne hajut. Nyt ei sitten kestä edes deodoranttia minun kainalossa, jota en edes paljon laita, ja kehtaa vaahdota miten jotkut hänen tutit käyttää niitä hajustettuja pesuaineita ja hän kärsii mennessään kylään.. kovin on lyhyt muisti sillä, itse oli ihan yhtä tyhmä.
Minä en käytä hajustettuja tuotteita.
Pystyn ja elän. Huuhteluainetta en ole käyttänyt vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi, koska mitä enemmän hajuja välttelee, sitä enemmän niille herkistyy.
Hah, hajusteet ovat keinotekoisia yhdisteitä joille ei ole mitään syytä siedättää itseään. Itse en käytä, koska en pidä niistä.
Fakta on, että tässä maailmassa et hajusteita pääse karkuun. Niitä on käytetty tuhansia vuosia, eikä niistä luovuta, joten kannattaa totuttautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi, koska mitä enemmän hajuja välttelee, sitä enemmän niille herkistyy.
Ei pidä paikkaansa. Hajusteille nimenomaan herkistyy jatkuvassa käytössä, ihan perusterve ihminenkin. Se on toki totta, että kun hajuaisti ei ole enää turtunut kaiken maailman OMOihin ym. haistaakin kaiken selvemmin. Ja se haju ei kyllä ole enää siinä vaiheessa ihana tuoksukokemus, voin näin entisenä tuoksuaddiktina sanoa. Vanhat huuhteluaineilla pestyt vaatteet kun tuli kaapin perältä vastaan niin oli kyllä aikamoinen tyrmäys kun nykyisin pyykinpesuaineet on hajuttomia ja huuhteluainetta en käytä.
Ei pidä paikkansa. Kukaan normaalisti hajusteita käyttävä ei herkisty. Todennäköisesti herkistyneet ovat käyttäneet voimakkaita esim klooria sisältäviä pesuaineita, mistä herkistyminen johtuu. Turha väittää, että parit pesut omolla tekivät ongelman.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hajuusteeton vuodesta 1991.
Samoin, valitsin hajuttomia aineita silloin kun lapseni olivat pieniä.
En ymmärrä, mikä hajusteettomassa elämässä muka on niin vaikeaa. Jos pitää jostakin tietystä tuoksusta, on parempi pitää kaikki muut hajuttomina, jotta jäljellä on vain se yksi tuoksu eikä se kilpaile kaikkein pyykinpesuaineitten hajusteitten kanssa.
Meillä kaikki pesuaineet ovat mahdollisimman hajuttomia, mutta hiuksille on shampoo ja hoitoaine valittu muulla perusteella ja niissä on häivähdys jotain tuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, hajusteet ovat keinotekoisia yhdisteitä joille ei ole mitään syytä siedättää itseään. Itse en käytä, koska en pidä niistä.
Fakta on, että tässä maailmassa et hajusteita pääse karkuun. Niitä on käytetty tuhansia vuosia, eikä niistä luovuta, joten kannattaa totuttautua.
Ei nykyisiä teollisia kemikaaleja ole ollut tuhansia vuosia vaan on käytetty luonnollisia hajusteita. Vähän sama homma kuin syötävissä on "luontaisenkaltaisia aromeja", mikä on aivan eri asia kuin luontainen aromi. Esimerkiksi vanilja on luonnollinen mauste, mutta vanilliini puuteollisuuden jäteliemestä tehtyä kemikaalia.
Pidän puhtaista ja raikkaista tuoksuista. Mikä suomalaisia oikein vaivaa? Milloin maailmastamme tuli hajuton ja väritön?
Miksi ihmiset pukeutuvat Suomessa mustiin vaatteisiin?
Kyllä osaattekin olla masentavia.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan hajusteita!
Et missään nimessä rakasta. Ihmisiä ja lemmikkejä rakastetaan. Muista asioista tykätään tai ei tykätä.
Vierailija kirjoitti:
Pidän puhtaista ja raikkaista tuoksuista. Mikä suomalaisia oikein vaivaa? Milloin maailmastamme tuli hajuton ja väritön?
Huuhteluaineen haju ei kyllä ole mikään ”puhdas ja raikas tuoksu”.
Pystyisin jos olisi pakko. Mutta kun ei ole, niin nautin hyväntuoksuisten tuotteiden käytöstä.
Tänne vege-maailmanpelastaja-hajusteyliherkkä-hajukammoisille on turha tulla puhumaan mistään hajusteiden tykkäämisestä. Lytätään heti!
Vierailija kirjoitti:
Todella harva keinotekoinen hajuste haisee puhtaalta ja raikkaalta. Mä tykkään tosi paljon hajuista, siis vaikkapa erilaisten puiden, kasvien ja kukkien hajuista. Mulle hajumuistot ovat tosi tärkeitä. Järven haju, eukalyptysmetsän haju, juhannusruusu, meri, syreeni, hevosen kesäkarva... Tykkään myös eteerisistä öljyistä. (Ja jos nyt vielä väreistäkin puhutaan, niin rakastan värejä, vaikka pukeudun paljolti mustaan. Kotona mulla juuri mitään mustaa, sohvatkin ovat keltainen ja turkoosi.) Mutta esim. pesuaineiden hajut ovat mun mielestä pahoja, eivätkä todellakaan raikasta yhtään mitään.
En pystyisi itse luopumaan. Huuhteluainetta en käytä. Tykkään pesuaineen tuoksusta. Ei sen kanssa tarvitse lotrata niin että pyykit tuoksuisi vielä kuivumisenkin jälkeen.
Sen kyllä haistaa täällä suomessa, että harva niitä hajusteita enää käyttää. Miten olettekaan niin kamalan tunkkasen ja likasen hajuisia nykyään? Joku muoti-ilmiö tämä ”hajusteyliherkkyys”. Pitää näköjään siirtyä vielä voimakkaampiin hajusteisiin ihan teidän hönöjen kiusaksenne.
Vierailija kirjoitti:
Koska suurin osa ihmisistä on lampaita ilman omaa persoonallisuutta. Vain älykkäimmät uskaltaa erottua joukosta.
Hyi kuka juntti käyttää huuhteluainetta??
Sama juttu ja ihan kaikki piti pestä uudelleen ennen kuin pystyi edes käyttämään.