Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri vessassa ja kun vilkaisin alas, koko pytty oli punaisena. Minulla ei ole kuukautisia enkä ymmärrä, miten minusta voisi tulla muka verta

Vierailija
13.02.2019 |

En ole kaatanutkaan mitään pyttyyn !

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crohnin tauti? Mulla ilmeni se juuri tuollain.

Vierailija
2/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhjennut peräpukama? Siis sellainen sisällä oleva, niin et välttämättä ole edes havainnut sitä. Mulle kävi kerran samoin ja tajusin että se oli syynä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukama

Vierailija
4/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuurta söit?

Vierailija
5/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söitkö punajuurta?

Vierailija
6/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamat mulla tekee tuota harva se päivä.

Vierailija
7/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt punajuurta eikä minulla ole pukamia. Outoa, etteivät pikkarit ole veressä! Vai oliko sitä pissassa?  

Ap

Vierailija
8/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko kanssasi muita? Jos peräpukamainen miehesi tai tyttäresi, jolla on menkat unohti vetää vessan?

Vierailija
9/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta, peräpukama se vaan siellä puhkesi! Niitä voi olla muuten myös siellä sisällä, minne et oletettavasti näe.

Vierailija
10/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Crohnin tauti? Mulla ilmeni se juuri tuollain.

Mitä muita oireita sinulla oli?

Ap

Vierailija
11/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIrkas vai tumma veri? Peräpukamista tulee tummaa.

Vierailija
12/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis silkkaa verta? Vai oliko pissa punertavaa? Jälkimmäinen voi johtua ruuasta. Jos taas tulee kirkasta verta, se ei yleensä ole syövän oire vaan johtuu haavasta tai pukamasta. IBD-sairauksissa luulisi olevan muitakin oireita.

Vierailija
13/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pytty oli reunoja myöten punainen enkä tuntenut pissatessa mitään outoa. Asun miehen ja tyttären kanssa, mutta mies on töissä ja tytär vielä kaukana teini-iästä.

Ap

Vierailija
14/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KIrkas vai tumma veri? Peräpukamista tulee tummaa.

Eikä tule. Tumma veri on peräisin ruuansulatusjärjestelmän alkupäästä.

Vierailija
15/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini kuoli munasarjasyöpään ja äitini toipuu juuri rintasyövästä, joten olen kai vähän paranoidi.

Pitää rauhoittua, ainakaan minulla ei valu veret jalkoja pitkin täällä! Eikä koske mihinkään.

Ehkä oireeton pissatulehdus, tietääkö kukaan voisiko se ilmetä juuri näin?

Ap

Vierailija
16/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pytty oli reunoja myöten punainen enkä tuntenut pissatessa mitään outoa. Asun miehen ja tyttären kanssa, mutta mies on töissä ja tytär vielä kaukana teini-iästä.

Ap

Ei sitä pissatessa välttämättä huomaakaan. Sit kuitenkin voi olla pytyssä tai paperissa verta.

Vierailija
17/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätini kuoli munasarjasyöpään ja äitini toipuu juuri rintasyövästä, joten olen kai vähän paranoidi.

Pitää rauhoittua, ainakaan minulla ei valu veret jalkoja pitkin täällä! Eikä koske mihinkään.

Ehkä oireeton pissatulehdus, tietääkö kukaan voisiko se ilmetä juuri näin?

Ap

Kyllä verenvuoto virtsateissä aiheuttaa kirvelyä.

Vierailija
18/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile varovasti paperilla alapäätäsi  vuotaako pyllystä vai pimpasta. Päivystykseen ei nyt ainakaan kannata rynnätä, ellei iske kova selkäkipu ja nouse kuume sillä silloin se on virtsis.

Soitat huomenna tk:hon ja sanot että haluat tulla tarkistukseen koska illalla kävi noin.

Vierailija
19/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai pyyhkiessä huomasit, että mistä se veri tuli? Pissa voi olla veristä jos on VTI, mutta kyllä varmaan olisit tuntenut kipua. Emättimestä tuskin tuli jos pikkareissa ei ollut tuhrua ennen tai jälkeen.

Verihän värjää veden tosi tehokkaasti, eli voi näyttää pahemmalta kuin on. Mutta voithan soittaa lääkäriin ja kysyä, että onko tällaisilla havainnoilla syytä tulla tarkempaan syyniin vai seuraatko vielä tilannetta.

Vierailija
20/31 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et todellakaan ole syönyt punajuurta niin suoraan lekurille, ja nopeasti ihan vaan varmuudeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän