Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä järki mennä naimisiin ja erota vuoden päästä

Vierailija
13.02.2019 |

Mulla lähipiirissä muutamakin pariskunta, jotka ovat menneet naimisiin ja eronneet vuoden päästä vihkimisestä. Eräskin tuore morsian jätti eropaperit noin neljä kuukautta vihkimisen jälkeen, vaikka oli ollut puolisonsa kanssa yhdessä seitsemän vuotta ennen avioon astumista. Mikä homma? En vain ymmärrä. Itse olen vannoutunut etten naimisiin mene, koska en usko liiton kestävän kuolemaan saakka. Mutta en myöskään ymmärrä sitä, että mennään naimisiin ja erotaan tyyliin heti...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi mennä ylipäätään uudestaan avioon kun on jo kerran eronnut ja on lapsia. Helvetinmoiset perintösotkut tiedossa.

Minä haluan mennä jossain vaiheessa uudelleen naimisiin. Olen nyt seurustellut 5 vuotta uuden kumppanin kanssa, mikään kiire ei ole, mutta joskus. Minulla on lapsia edellisestä liitosta, hänellä ei. Luonnollisesti teemme avioehdon. Mitään perintösotkuja ei siis tule. Miksi tulisi?

Vierailija
22/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki on mennä naimisiin ylipäätään, kestää se sitten vuoden tai sata vuotta.

En voi käsittää miksi nykyaikana kukaan NAINEN haluaa naimisiin, eihän avioliitosta hyödy kuin mies (saa lapsia), nainen saa jälkeläisiä ilman naimisiin menoakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saipahan leikkiä sen naurettavan prinsessaleikin ja viisi leivänpaahdinta.

Vierailija
24/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on järkevämpää kuin jäädä huonoon suhteeseen.

Vierailija
25/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi mennä ylipäätään uudestaan avioon kun on jo kerran eronnut ja on lapsia. Helvetinmoiset perintösotkut tiedossa.

Ei itseasiassa ole, sillä lesket eivät peri mitään, ellei ole testamenttia. Vain lapset perivät.

Leski voi saada tasinkoa.

Kaikki omaisuus ei kuulu avio-oikeuden piiriin eikä sitä näinollen huomioida tasinkona osituksessa. Esimerkiksi ensin leskeksi jääneen yhdessä kuolleen puolisonsa kanssa hankkima asunto on tällaista omaisuutta, joka ei hyppää sukuhaarasta toiseen. Kts. perintökaari.

Vierailija
26/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut paljastavat todelliset kasvonsa vasta häiden jälkeen. Ehkä morsiamen sulhanen näytti ne hänelle.

Vierailija
27/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se v*ttu vihkimällä kummene. Kuvittelevat, että penkin alle mennyt suhde korjautuu mystisesti sillä, että mennään naimisiin. Samalla tavalla epätoivoinen korjausliike kuin lapsen tekokin.

Sulle suhde silkkaa seksiä?

No miehillä on tavallisesti kavereita ja sosiaalisia verkostoja ihan riittämiin jo ilman naissuhteitakin, joten kyllä.

Mikä vitsi. Miehet kärsivät yksinäisyydestä paljon naisia enemmän.

Ennen parisuhdetta (+avioliittoa) oli todella laaja ystävä porukka ja monin kerroin laajempi kuin ex-vaimolla. Noh. eron jälkeen lopputulos oli että ainoastaan yksi ystävä jäljellä ja muutamista tuli nyt hyvänpäivän tuttu minun suunnalta. En enää kykene pitämään yhteyttä kun minun tiedot liikkuvat sieltä exän suuntaan. Että näin parinkymmenen vuoden jälkeen, eli aika lähellä ollaan että pääseen syrjäytymistilastoihin.

Vierailija
28/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on mennä naimisiin ylipäätään, kestää se sitten vuoden tai sata vuotta.

En voi käsittää miksi nykyaikana kukaan NAINEN haluaa naimisiin, eihän avioliitosta hyödy kuin mies (saa lapsia), nainen saa jälkeläisiä ilman naimisiin menoakin.

jos naiset saa lapsia menemättä naimisiin niin luonnollisesti samalla myös mies saa lapsia menemättä naimisiin.

Vierailija
29/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se v*ttu vihkimällä kummene. Kuvittelevat, että penkin alle mennyt suhde korjautuu mystisesti sillä, että mennään naimisiin. Samalla tavalla epätoivoinen korjausliike kuin lapsen tekokin.

Sulle suhde silkkaa seksiä?

No miehillä on tavallisesti kavereita ja sosiaalisia verkostoja ihan riittämiin jo ilman naissuhteitakin, joten kyllä.

Mikä vitsi. Miehet kärsivät yksinäisyydestä paljon naisia enemmän.

Ennen parisuhdetta (+avioliittoa) oli todella laaja ystävä porukka ja monin kerroin laajempi kuin ex-vaimolla. Noh. eron jälkeen lopputulos oli että ainoastaan yksi ystävä jäljellä ja muutamista tuli nyt hyvänpäivän tuttu minun suunnalta. En enää kykene pitämään yhteyttä kun minun tiedot liikkuvat sieltä exän suuntaan. Että näin parinkymmenen vuoden jälkeen, eli aika lähellä ollaan että pääseen syrjäytymistilastoihin.

Miksi ryssit sosiaaliset suhteesi?

Vierailija
30/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiwanissa oli joku pariskunta kolme minuuttia naimisissa. Menivät maistraatissa naimisiin ja poistuessaan virastotalolta morsian kaatui ja sulhanen alkoi nauraa pilkallisesti sillä seurauksella, että morsian rupesi itkemään ja vaati avioliiton välitöntä mitätöimistä.

Vierailija
31/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun anteeksi Kuwaitissa.

Vierailija
32/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan mennä jossain vaiheessa uudelleen naimisiin. Olen nyt seurustellut 5 vuotta uuden kumppanin kanssa, mikään kiire ei ole, mutta joskus. Minulla on lapsia edellisestä liitosta, hänellä ei. Luonnollisesti teemme avioehdon. Mitään perintösotkuja ei siis tule. Miksi tulisi?

Kuinka pitkä koeaika sulla oli ekalla kerralla? Kauanko nyt ajattelit pitää koeaikaa nyt tällä kertaa? 

Vierailija
33/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos naiset saa lapsia menemättä naimisiin niin luonnollisesti samalla myös mies saa lapsia menemättä naimisiin.

Missäs sellainen ihme on tapahtunut että sinkkumies synnytti lapsen?

Varmaan Intiassa, ja asiasta uutisoi seiska?

Vierailija
34/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki on tehdä virheitä? 

Eiköhän näillä ihmisillä ole motiivinsa sille, miksi tekevät mitä tekevät. Miksi tuomita muiden ratkaisuja, kun et elä heidän elämäänsä? 

Vierailija
35/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron syistä ei ulkopuoliset voi ikinä tietää. 

Minä olen tuollaisen "pikaeron" parin vuoden avioliiton jälkeen kokenut. Vuosia oltiin yhdessä ennen naimisiinmenoa. Miehellä oli sivusuhde, halusi erota ja lähteä toisen matkaan. Mitä tuossa tilanteessa olisi pitänyt tehdä, jos ei erota?

On eroja, jotka olisivat vältettävissä ja eroja, jotka eivät. Ei siis kannata tuomita liian jyrkästi. Koskaan ei voi tietää, mitä eron taustalla lopulta onkaan.

Vierailija
36/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei itseasiassa ole, sillä lesket eivät peri mitään, ellei ole testamenttia. Vain lapset perivät.

Leski voi saada tasinkoa.

Kaikki omaisuus ei kuulu avio-oikeuden piiriin eikä sitä näinollen huomioida tasinkona osituksessa. Esimerkiksi ensin leskeksi jääneen yhdessä kuolleen puolisonsa kanssa hankkima asunto on tällaista omaisuutta, joka ei hyppää sukuhaarasta toiseen. Kts. perintökaari.

Tarkoitatko hallintaoikeutta? Sitten on ensin kuolleen jälkeläiset ongelmissa verojen kanssa kun asuntoa ei voi realisoida.

Vierailija
37/38 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panen paremmaksi, itse laitoin eropaperit vetämään n puolen vuoden naimisissaolon jälkeen. Ei siinä järkeä ollutkaan, oltiin nopean tuntemisen jälkeen menty naimisiinkin. En osaa selittää mitä siinä tapahtui, johonkin rakkauspsykoosiin jouduin. Aiemmin ei ole tuollaista käynyt, ja muuten olen elämässäni ollut aika järkevä. Mutta sellaista ihmisen elämä taitaa olla, joskus toisinaan tulee joku virhe tehtyä.

Vierailija
38/38 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taiwanissa oli joku pariskunta kolme minuuttia naimisissa. Menivät maistraatissa naimisiin ja poistuessaan virastotalolta morsian kaatui ja sulhanen alkoi nauraa pilkallisesti sillä seurauksella, että morsian rupesi itkemään ja vaati avioliiton välitöntä mitätöimistä.

Et voi olla tosissasi :D Ei ehkä sais nauraa, mutta kuulostaa niin koomiselta.