Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyyny lentokoneeseen?

Vierailija
13.02.2019 |

Olen menossa Finnairin lennolle, mukana on jo ruumalaukku, vetolaukku ja reppu. Mistään en löytänyt mainintaa tyynyistä, onko ihan hölmö idea?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla lapsia vai miksi noin kauheasti roinaa mukaan sisään matkustamoon? Ja jos lapsia, he saavat ottaa omat käsimatkatavarat!

Vierailija
22/30 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit ottaa vaikka sängyn mukaan, jos saat sen mahtumaan käsimatkatavaroihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että ne tavarahyllyt on nykyään aina han täynnä ennenkuin itse jaksan raahautua koneeseen. Pari laukkua, takkia, tyynyä ja ties mitä per yksi matkustaja!

Vierailija
24/30 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis et voi ottaa sekä reppua, että vetolaukkua lentokoneeseen!!

Puhallettava niskatyyny aikuisilla kätevin, eikä vie paljon tilaa. Joskus kun lapset olivat vielä päikkäri-ikäisiä, pakkasin mukaan heille omiin reppuihin sellaiset pienet pikkulasten tyynyt. Niiden avulla oli helpompi ottaa päikkärit.

Kyllä voi ottaa repun ja vetolaukun, kunhan kumpikin mahtuu kokorajoitusten sisään.

Normaalisti voi ottaa matkustamoon YHDEN laukun (reppu tai vetolaukku tms.) ja lisäksi käsilaukun. EI reppua ja vetolaukkua.

Jos jonossa on henkilö jolla on joku valtavan kokoinen shoppermallinen käsilaukku ja takana toinen henkilö jolla pieni reppu vetolaukkunsa lisäksi, otetaanko se reppu muka pois? Miksi juuri reppu on kielletty, entä jos sellaisessa on tottunut kantamaan lompakkoaan yms, eikä olkalaukussa?

Vierailija
25/30 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhallettava niskatyyny aikuisilla kätevin, eikä vie paljon tilaa. Joskus kun lapset olivat vielä päikkäri-ikäisiä, pakkasin mukaan heille omiin reppuihin sellaiset pienet pikkulasten tyynyt. Niiden avulla oli helpompi ottaa päikkärit.

Kyllä voi ottaa repun ja vetolaukun, kunhan kumpikin mahtuu kokorajoitusten sisään.

Normaalisti voi ottaa matkustamoon YHDEN laukun (reppu tai vetolaukku tms.) ja lisäksi käsilaukun. EI reppua ja vetolaukkua.

Jos jonossa on henkilö jolla on joku valtavan kokoinen shoppermallinen käsilaukku ja takana toinen henkilö jolla pieni reppu vetolaukkunsa lisäksi, otetaanko se reppu muka pois? Miksi juuri reppu on kielletty, entä jos sellaisessa on tottunut kantamaan lompakkoaan yms, eikä olkalaukussa?

Ei pieni reppu haittaa. Se tulkitaan käsilaukuksi.

Vierailija
26/30 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis suurin osa lentoyhtiöistä hyväksyy lentolaukun tai repun + käsilaukun/läppärilaukun. Lentolaukun saatetaan ottaa vielä portilla ruumaan, mikäli matkustamo on täynnä. Reppu mahtuu penkin alle.

Oletko koittanut istua 13 tuntia niin että reppu on sullottu edessä olevan penkin alle? Minä olen, eikä ole mukavaa, jalkoja ei mahdu ojentamaan yhtään. Olisi toivottavaa ettei ihmiset raahaisi niin valtavasti kamaa matkustamoon, ettei kaikkien matkatavarat mahdu ylälokeroihin.

En noin pitkää matkaa, lyhyempiä lentoja kyllä. Kerran jouduin portilla jättämään lentolaukun ruumaan, kun ei mahtunut matkustamoon. Onneksi oli tyhjä kassi pakattu mukaan, jonne tyhjensi laukusta kiireesti pakollisia lasten eväitä, lääkkeitä ja tekemisiä. Kassin sai sitten tungettua penkin alle. Eli juuri tätä minäkin yritin sanoa: Älkää raahatko sitä tavaraa liikaa mukana! Meillä kuuden hengen perheessä yhteinen lentolaukun ja lapset voivat ottaa reppuihin omia juttuja (ja ne reput siis jaloksissa, ei kaikkien tiellä ylhäällä).

Vierailija
27/30 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietysti ottaa tyynyn, jos se mahtuu laukkuun ja painon puolesta ok. Se, miten mahdut sitä käyttämään, onkin jo toinen juttu. Ikkunan puolella onnistuu hyvin mutta jos istut käytäväpaikalla ventovieraan vieressä, tuskin tavallisen kokoinen tyyny mahtuu kunnolla istuimelle, ilman että häiritsee vieressäistujaa. Niskatyyny (puhallettava tai ei) tai ihan pieni tyyny varmempi.

Vierailija
28/30 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on "virallinen" sääntö ja sille haistattaa paskat noin 90% ihmisistä jos on tarvetta pienelle lisälaukulle. Vain kaikkein maailman anaalisimmat lentoyhtiöt urputtavat jos yrittää tuoda pienen lisälaukun käsimatkatavaran päällä.

Olen lentänyt ehkä 100 kertaa elämäni aikana ja ei ikinä ole sanottu. Olen kuullut kyllä että kerran jollain tutulla Finskillä valittivat, ja sitten hän tunki sen laukun käsitavaran sisälle ja sanoi "NO KELPAAKO" ja kelpasihan se.

Vierailija
29/30 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse nukkumismukavuudesta, vaan olen muuttamassa ulkomailta takaisin Suomeen ja haluaisin ottaa täällä ostamani koristetyynyn mukaan :D tyyny on siis normaalin tyynyn kokoinen, ei vaan taida mahtua matkalaukkuun. Mielenkiinnosta kyselen josko sen saisi ottaa, mutta ehkä pitää vaan suosiolla lahjoittaa jollekin täällä. Kiitos asiallisista vastauksista :)

Vierailija
30/30 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis suurin osa lentoyhtiöistä hyväksyy lentolaukun tai repun + käsilaukun/läppärilaukun. Lentolaukun saatetaan ottaa vielä portilla ruumaan, mikäli matkustamo on täynnä. Reppu mahtuu penkin alle.

Oletko koittanut istua 13 tuntia niin että reppu on sullottu edessä olevan penkin alle? Minä olen, eikä ole mukavaa, jalkoja ei mahdu ojentamaan yhtään. Olisi toivottavaa ettei ihmiset raahaisi niin valtavasti kamaa matkustamoon, ettei kaikkien matkatavarat mahdu ylälokeroihin.

Jokin kysymys oli että miksi ne niwskatyynyt ovat aina täynnä? Roikkuvat repussa.