Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä söisit viikon, jos rahaa olisi 10e?

Vierailija
13.02.2019 |

Sinulla olisi rahaa tasan 10e viikon ajan. Mihin ruokaan käyttäisit?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kananmunia, itse tehtyä hernekeittoa ilman lihaa, kaurapuuroa, itse leivottua sämpylää...

Ostaisin kaupasta munia, halpaa margariinia, puurohiutaleita, herneitä, hiivaa, sokeria ja vaikka perunaa ja halpaa makkaraa. Näin pystyisin esim. leipomaan jotain pientä herkkuakin, kun alkaisi epätoivo iskeä. Margariinia ja sokeria laittaisin varmaan puuroonkin täyttävyyttä antamaan. Perunoita voisi paistaa munien kanssa pannulla tai tehdä lohkoperunoita uunissa. Uunimakkara toisi viikkoon suolaista vaihtelua hernekeiton lisäksi. Perunoista ja makkarasta tekaisee pyttipannunkin.

Turha tulla kertomaan, miten olisi epäterveellistä, koska tuolla rahalla tavoite olisi säilyä hengissä ja järjissään. Silloin kannattaa vaikka hakea ruoka-avustuspakkaukset ja leipoa jauhoilla ja maitojauheella vaikka pannaria tai lettuja :)

Jep, oikeassa hätätilanteessa niitä vihoviimeisiä roposia ei ehkä kannata tuhlata kauramaitoon, ruusukaaliin ja tomaatteihin. Halpaa ja energiapitoista vaan.

Vierailija
82/84 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 Pussia täysjyvämakaroneja : 0,79e/kpl = 1,58e

7 kpl Herkkusienipurkkeja (115g): 0,69e/kpl = 4,83 e

Kananmunapaketti 10kpl = 1,39e

Pakastekasvispussi = 1,15 e

yhteensä 8,95e, euro jää vielä käyttämättä, joten joskus voi ostaa vaikka vähän kalliimpia pakastekasviksia. 

Lähes puolet budjetista säilöttyihin herkkusieniin? 

Yks purkki per päivä, hyvää täytettä kun tekee pakastekasviksista, kananmunasta, makaroonista ja niistä mössön. Herkkusienissä ei juuri ole kaloreita ja kunhan ne huuhtelee kunnolla saa osan suolastakin pois.

Tuoreet toki olis terveellisempiä, mutta ei voi mitään. Näin olen nyt syönyt puoli vuotta, tosin välillä saatan ostaa nuudeleita tai riisiä makaronin sijaan ja joskus jätän kananmunan pois. Joskus saatan syödä päivällä yhden tai kaksi hapankorppua. Tosin luksuksena mulla on poppamiehen scorpion kastike, joka kestää yllättävän pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin pakasteesta sapuskat pois ja sillä kympillä ostaisin pullon Marabelloa!

Vierailija
84/84 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa

Makaronia

Jauhelihaa

Kaurapuuroa

Maitoa

Munia

Noilla elää jo ihan ok ellei ahmi ku possu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi