Ahdistaa lapsen tulevat kaverisynttärit
Tytön 7v synttärit on parin viikon päästä. Ei olla ennen järjestetty minkäänlaisia lasten kutsuja.. kotikin on melko pieni. Pitääkö kutsuilla olla ohjelmaa ja miten paljon? Meillä olisi kakku ja pinjata. Jippii.
Ahdistaa etteivät vieraat tule tai viihdy. Mulla on vastaava trauma omasta lapsuudesta.
Kommentit (25)
Kerostalloissa oli vuokra talot tai oskake talot.Voi ilmasiksi varata kerhohuoneen.Jos kulut irkon sama asia olen ymärtänyt. Kysy 7v.mitä haluaa.Parhaiten tietä itse. Emme me. Jokainen lapsi on erinlainen. Toinen haluaa elämyksiä. Toiselle riittä mitä kirjoititkin aloituksesi.
Vierailija kirjoitti:
Kerostalloissa oli vuokra talot tai oskake talot.Voi ilmasiksi varata kerhohuoneen.Jos kulut irkon sama asia olen ymärtänyt. Kysy 7v.mitä haluaa.Parhaiten tietä itse. Emme me. Jokainen lapsi on erinlainen. Toinen haluaa elämyksiä. Toiselle riittä mitä kirjoititkin aloituksesi.
Mä oon asunut kuudessa eri kerrostalossa eikä yhdessäkään ole ollut mitään kerhotiloja.
Meillä tytön synttäreillä pyydettiin aina varaamaan ulkovaatteet mukaan. Aina mentiin viimeinen 30-60 min ulos ja oltiin poliisia ja rosvoa. Lasten mielestä aivan huippua kun me vanhemmat ja tytön isoveljetkin juostiin heidän kanssa. Meno oli aivan hurjaa ja lasten mielestä parhaat synttärit. Eräskin 12 v tyttö joka oli muuttanut juuri naapuriin tuumasi että aivan parhaat synttärit missä oli ikinä ollut. Itsellä kävi kyllä kunnon päälle kun yritti saada lapsia kiinni. Tietty silloin kun olivat jotain 7v niin se vielä onnistui (ja silloin joutui tahallaan hidastelemaan välillä ettei muka pärjännyt) mutta kun halusivat meidät poliiseiksi vielä kun olivat 13-14 v iässä niin ei vanha enää saanut nuoria kiinni ja juoksemisen jälkeen oli aika naatti olo.
En tuedä ketäön joka ei olisi järjestänyt kaverisynttäreitä kolmevuotiaasta eteenpäin.
Meillä pidettiin kotona, sovittiin että 6 kaveria max. Musiikkia, hämyinen huone ja valotikut oli kova sana. Sekä oli aarteenetsintää ja lapset leikki keskenään vettä kengässä., muuten oli vapaata. Tarjottavia oli pikku nakkeja, kakkua, karkkia, sipsejä, limua ja mehua. Lähtiessä annettiin kinder suklaamunat ja saippuakupla juttu mukaan. Tyttö sanoi että parhaat synttärit ikinä! Muutama vieras oisi halunut jatkaa vielä synttäreitä... 😄