Onko asuntoni siivottu huonosti ja olen aiheesta tuohtunut, vai olenko vain dramaattinen? (KUVIA!)
Muutin juuri eilen illalla uuteen vuokra-asuntoon. Kävin tutustumassa taloon aiemmin, ja silloin kaikki näytti erinomaiselta. Talossa oltiin juuri remontoitu vesivahingon jäljiltä (mutta kaikkea ei uusittu) joten pölyä ja sotkua riitti. Tämä on tietenkin odotettavissa, remontissa tulee sotkua ja ymmärrän tämän. Asunnon esittelijä vakuutti minulle ettei kannata huolestua, sillä remontin jäljiltä jääneeseen sotkuun oltiin tilattu ammattisiivous. Tämän tiedon johdosta asia ei vaivannut minua ja allekirjoitin sopimuksen, olettaen että pääsen hyvillä mielin muuttamaan uuteen siistiin kotiin.
Muutin eilen... Ja paikalta löytynyt sotku on kohtuuton. Tai no se jääköön teidän arvioitavaksenne mammat, kertokaa minulle olenko vain dramaattinen.
Huomattavaa kellertävää remonttipölyä on mm. hyllyissä, kaapeissa, pattereiden päällä, valokatkaisijoissa, tiskipöydällä.. Tiskipöytä ja allas olivat molemmat sen valtaamia, mutta ne oli pakko pyyhkäistä heti. Kaikenlaisia tahroja on mm. ikkunoissa.. Uuni on rasvan, pölyn ja inhottavan hajun valtaama, ei tulisi mieleenkään laittaa siinä ruokaa. Patterin päältä löytyi kuollut ötökkä pölyn keskeltä.. Laatikoissa on paksuja mustia karvoja, vanhaa sokeria ja remonttipölyä. En koe turvalliseksi säilyttää elintarvikkeitani noin epähygiensessä ympäristössä. Vessan seinässä oli karvoja ja paksua, huomattavaa valkoista pölyä joka tarttui sormiin. Sekin tuli huuhdeltua suihkussa käydessä. Valokatkaisijoissa ja jopa pistorasioissa on runsaasti paksua pölyä ja roskaa. Siis selkeää sormiin tarttuvaa keltaista pölyä huomattava kerros. Talossa on jälkeen jätettyjä esineitä, kuten kuparikannu täynnä nauloja. Kaiken kukkuraksi yhdestä pölyisestä kaapista löytyi muoviroskia, ja toisesta pystyyn sojottavia nauloja. Takaoven tiivisteet repsottaa. Tiedän toki etteivät nämä kolme viimeistä mene siivoojan piikkiin lainkaan. Kunhan mainitsin kun pisti silmään.
En odottanut muuttavani palatsiin. Takaovi on mm. kulunut maalipinnastaan lähes täysin ja tämä ei minua häiritse. Hellassa on pinttymää ja keittiön kaapit kellertävät luonnostaan sisältä. Sellaista se on, asiat kuluvat vuosien mittaan. Mutta lika..? Täällä on pyyhitty lattiat ja hutaisten kaappien pinnat, mutta en sanoisi että täällä on kauhean tarkkaan siivottu kun pinnoiltakin lötyi noin paljon pölyä. Liitteenä ihan vain pari kuvaa.
Soitin asiasta, ja minulle sanottiin että ihmisillä on eri käsitys perussiisteydestä ja että uuden asukkaan siivottavaksi jää aina jotain. Kertokaa minulle, olenko tosiaan vain dramaattinen ja vaadinko liikaa?
Kommentit (92)
Remppojen jälkeen tehdään teollisuussiivous, jonka taso on alhaisempi kuin kotisiivous.
Muutin tuliterään asuntoon ja kyllä, jouduin itse tekemään vielä perusteellisen siivouksen.
Vierailija kirjoitti:
Teen ammatikseni muutto- ja remonttisiivouksia.
Jos tuo asunto olisi minun jäljiltäni, niin saisin potkut.
Remonttisiivouksissa pinnat pestään lattiasta kattoon, niin ettei pölyä ja likaa jää mihinkään. Myös kaikki kaapit ja muut pyyhitään.
Kiitos tästä! Täällä tosiaan näyttää lähinnä siltä miten minä siivosin huoneeni laiskasti 8-vuotiaana.. rätillä vähän tosta ja tuosta niin ei se äiti huomaa etten oo siivonnu kaikkea.. 😆
AP
Vierailija kirjoitti:
Ei. En hyväksyisi ja valittaisin niin kauan, että loppusiivous hoidetaan. Kerran olen joutunut ilmoittamaan, että uusi vuokra-asunto on törkeässä kunnossa, siivous paikalle heti. Siivoojat lähetettiin ja he putsasivat paikat. Ottivat vielä valokuvat sen jälkeen, kun homma oli hoidettu. Siinä asunnossa siivous olisi jäänyt edellisen asukkaan vastuulle, laskukin lähetettiin sinne.
Hyvä kun osasit pitää oikeuksistasi kiinni! Kadehdin sinua, itseltä taito puuttuu.. hyvä että homma selvisi!
AP
Vierailija kirjoitti:
Remppojen jälkeen tehdään teollisuussiivous, jonka taso on alhaisempi kuin kotisiivous.
Muutin tuliterään asuntoon ja kyllä, jouduin itse tekemään vielä perusteellisen siivouksen.
Oikeastikko on näin? Luulisin nimeonomaan että toisinpäin, kun rempastahan vasta jääkin kamala siivo. :( Tämä oli uutta tietoa minulle.. kiitos!
AP
Minä valittaisin tuosta, enkä myöskään ymmärrä miksei vuokranantaja olisi puolellasi, siivousfirman kuuluu tehdä uusi siivous takuutyönä eikä vuoranantajalle tule siitä mitään ylimääräisiä kuluja.
Olen työskennellyt siivoojana, ja olen myös vuokranantaja, enkä hyväksyisi tuollaista siivousta tai olettaisi että uuden vuokralaisen täytyy tuo hoitaa.
Kyllä jokaisella on oikeus päästä muuttamaan puhtaaseen kotiin.
No kyseessä vuokrakämppä niin ymmärrettävää.
Ja ei ne "ammattisiivoojatkaan" mitään ihmeitä tee. Samalla haisevalla bakteerirätillä vetää kaikki pinnat ja vessan...
Tää on niin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Minä valittaisin tuosta, enkä myöskään ymmärrä miksei vuokranantaja olisi puolellasi, siivousfirman kuuluu tehdä uusi siivous takuutyönä eikä vuoranantajalle tule siitä mitään ylimääräisiä kuluja.
Olen työskennellyt siivoojana, ja olen myös vuokranantaja, enkä hyväksyisi tuollaista siivousta tai olettaisi että uuden vuokralaisen täytyy tuo hoitaa.
Kyllä jokaisella on oikeus päästä muuttamaan puhtaaseen kotiin.
Kiitos paljon! En tiedä vaikuttako asiaan se, että kysessä on vuokrafirma.. :/ tekee hirveästi mieli sanoa mikä firma kyseessä, mutta pelkään joutuvani ongelmiin jos mainitsen nimen.
AP
Vierailija kirjoitti:
No kyseessä vuokrakämppä niin ymmärrettävää.
Ja ei ne "ammattisiivoojatkaan" mitään ihmeitä tee. Samalla haisevalla bakteerirätillä vetää kaikki pinnat ja vessan...
Tää on niin nähty.
Hyh!! Ihan hirveää! Nyt tekee mieli siivota ja desinfioida kaikki pinnat nyt eikä kohta, mutta sitten tuhoaisin kaiken "näytön" jos joku haluaa tulla tarkastamaan kunnon. :(
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisella on oikeus päästä muuttamaan puhtaaseen kotiin.Kiitos paljon! En tiedä vaikuttako asiaan se, että kysessä on vuokrafirma.. :/ tekee hirveästi mieli sanoa mikä firma kyseessä, mutta pelkään joutuvani ongelmiin jos mainitsen nimen.
AP
Minunkin nykyinen asuntoni on firmalta vuokrattu, ja olin se joka sanoi, että asunto näytti siltä kuin täällä ei olisi kukaan ennen asunut.
Paskainen murju.En muuttaisi neva!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisella on oikeus päästä muuttamaan puhtaaseen kotiin.Kiitos paljon! En tiedä vaikuttako asiaan se, että kysessä on vuokrafirma.. :/ tekee hirveästi mieli sanoa mikä firma kyseessä, mutta pelkään joutuvani ongelmiin jos mainitsen nimen.
AP
Minunkin nykyinen asuntoni on firmalta vuokrattu, ja olin se joka sanoi, että asunto näytti siltä kuin täällä ei olisi kukaan ennen asunut.
Oispa munkin kohdalle osunut tuo firma! :) Ihan ok palvelua ja kommunikaatiota olen tältä firmalta saanut, mutta tämä oli suuri petrymys.
AP
Vierailija kirjoitti:
Paskainen murju.En muuttaisi neva!
Ymmärrän tunteen.. huomasin lian ja muun vasta kamoja sisään kantaessani, koska luotin sokeasti siivouslupaukseen. :(
AP
Ei noista perunalla otetuista kuvista kyllä paljon mitään selvää saa.
Ihan oikeasti. Jos olisit eilen illalla aloittanut siivoamisen ja jatkanut tänään hommaa, niin kohta se olisi valmis. Sen sijaan käytät aikaa vauvapalstalla asian vatvomiseen.
Ei ole ammattisiivoojan jäljiltä. Ihan aiheesta ap valittaa. Olen ollut esim.siivoamas häätökämppää, enkä olisi ikinä jättänyt tuollaiseen kuntoon!
Siirräpä ap hellaa. Veikkaan että niin kiinni liassa, ettei siirry ihan helpolla. Kun siivosin, piti hella aina siirtää, kuten pitäisi myös asukkaan itse tekemässä lähtösiivouksessa tehdä.
T. Ammattisiivooja
Vierailija kirjoitti:
Ei noista perunalla otetuista kuvista kyllä paljon mitään selvää saa.
Olen pahoillani :( kännykkäni kamera ei ole parhaasta päästä, eikä juuri nyt ollut muuta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Jos olisit eilen illalla aloittanut siivoamisen ja jatkanut tänään hommaa, niin kohta se olisi valmis. Sen sijaan käytät aikaa vauvapalstalla asian vatvomiseen.
Tästä voin kyllä olla samaa mieltä. Olet oikeassa, asia olisi hoidettu! Mutta en vain ollut varma, miten suhtautua sotkuun? Oliko se minun hoidettavani, vai...? Kiitos kuitenkin, jos asia ei selviä pian, (odotan soittoa) niin koitan tsempata!
AP
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ammattisiivoojan jäljiltä. Ihan aiheesta ap valittaa. Olen ollut esim.siivoamas häätökämppää, enkä olisi ikinä jättänyt tuollaiseen kuntoon!
Siirräpä ap hellaa. Veikkaan että niin kiinni liassa, ettei siirry ihan helpolla. Kun siivosin, piti hella aina siirtää, kuten pitäisi myös asukkaan itse tekemässä lähtösiivouksessa tehdä.
T. Ammattisiivooja
Kiitos paljon kommentista. :) Hirvittää, mutta taidan käydä kurkkaamassa hellan taakse kun ehdotit.. kannaattaahan asia selvittää.
AP
Haha! :D En kyllä ikinä saisi itse normaalielämässä kämppää tähän kuntoon, saati sitten kehtaisi jättää! Mutta pidänpä kuvat tallessa jos muuttaessa tulee sanomista vaikka pölyisestä kynnysmatosta tai muusta naurettavuudesta! :D
AP