Omistatko Myssyfarmin myssyn?
Minkälainen on käytössä? Onko pehmeä? Kutittaako päänahkaa?
Kommentit (77)
Miksihän tätä Myssyfarmia nyt pitää jauhaa täällä? Itse en omista tuon firman tuotteita koska olen itse hyvä neulomaan ja neulon myyntiinkin ja menevät paremmin kaupaksi kuin Myssyfarmin pipot eivätkä maksakaan niin paljon.
Ei kutita ja hyviä ovat, omistan kaksi pipoa ja baclavan. Laadukas ja ihania värejä.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän tätä Myssyfarmia nyt pitää jauhaa täällä? Itse en omista tuon firman tuotteita koska olen itse hyvä neulomaan ja neulon myyntiinkin ja menevät paremmin kaupaksi kuin Myssyfarmin pipot eivätkä maksakaan niin paljon.
Koska monet ihmiset on nyt kuulleet tästä ja ovat kiinostuneita. Tuskin myyt samasta materiaalista ja itse värjäten saatikka tuhansia pipoja.
Maailmassa on tuhansittain tuotteita ja tavaroita mihin kaikilla ei ole varaa tai halua ostaa tai pidetään liian kalliita. Turha siitä hinnasta on tulla tänne märisemään kun siitä ei kysytty.
Hyvä käytössä, villaa ei tarvitse pestä, lämmin, laadukas, nätti ja pipoon saa vuorin halutessaan tilatessa.
En omista. Silloin harvoin kun pipoa käytän, käytän äitin seiska veikasts 20 vuotta sitten kudottua pipoa
Vierailija kirjoitti:
Hyvä käytössä, villaa ei tarvitse pestä, lämmin, laadukas, nätti ja pipoon saa vuorin halutessaan tilatessa.
Ja vuorin kanssa maksaa varmaan 200 €.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen hyvä neulomaan, omistan itse tekemiäni pipoja ja myös Myssyfarmin pipon. Mielestäni se on lämmin ja tiivis, eikä kutita.
Maksatko sinä muuten edullisista pipoistasi verot sekä firmasi sivukulut?
Minäkin haluaisin ostaa viidellä eurolla suomenlampaan villalangat pipoa varten, mieluiten sitä Myssyfarmin käsinvärjättyä pinkkiä. Voisiko joku teistä myydä, jos löytyy ylimääräistä?
Juuri tilasin baskerin ja pannan, kun saa nyt edullisesti . Kivoilta ainakin näyttivät ja mukavasti erilaisia värisävyjä tarjolla.
Mulla on Myssyfarmin pipo, tilasin jo kaksi vuotta sitten. Lämmin ja mukava, sellainen iso ja muhkea pipo. Hinta tietty kallis, mutta kotimaiselle yrittäjälle maksan mielelläni. Toki saisin kympillä Henkkamaukasta pipon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Langat myssyyn maksaa vitosen, joten "pikkasen" on ylihintaa myssyllä. Kuka tahansa osaa neuloa tuollaisen ihan itsekin.
En tiedä mitä tuo myssy maksaa, mutta saa olla tyhmä jos myy vain materiaalien hinnalla.
Ei sitä vitosella tarvisikaan myydä, mutta huonoa bisnestä on hinnoitella tuotteensa niin (oisko ainakin joku ihan perusmalli 85€), että ihminen mielummin tekee itse. Itsellä ainakin se raja olisi jossain viiden kympin paikkeilla, mitä voisin kivasta, hyvin istuvasta piposta maksaa, mutta jos paljon sen yli mennään, niin mielummin opettelen itse kutomaan ja teen sillä vitosella.
Edelleen odotellaan henkeä pidätellen tietoa, mistä ne materiaalit saa vitosella.
Kirjoitin lainaamasi, ja se nyt on sivuseikka maksaako ne matskut vitosen vai kaksi kymppiä vai mitä, mutta joka tapauksessa jossain se raja tulee vastaan kuinka paljon simppelistä piposta maksaa vs. tekee sen itse edullisemmin. Ja eri asia sitten sekin haluaako sen pipon tehdä juuri siitä kovasta, karheasta ja kutittavasta suomalaisesta lampaasta, kun miellyttävämpiäkin lankoja on tarjolla ihan suht edullisesti.
No miksi sitten heittelet hintoja, jos on ihan sivuseikka, mitä mikäkin lanka maksaa?
Muuten suomenlampaan villa on erittäin pehmeää ja laadukasta. Suomenlammas on rotu, suomalainen lammas taas on Suomessa elävä lammas.
Koska näytti siltä, että takerruit kirjoituksessani siihen, ettei lankoja saa vitosella etkä ymmärtänyt varsinaista pointtiani.
Tosiaan nuo halvemmat pipot tuolla sivuilla näyttää olevan jotain kokeilumalleja jämälangoista, eivät ole edes sitä SUOMENLAMPAAN villaa. Normaalihinnat 69€ - 129€.
Mikä se varsinainen pointti oli? "Älkää ostako suomalaista käsityötä?"
Pointti on SINULLE selitetty uudelleen neljässä eri viestissä. Voit kulta pieni pitää suusi kiinni, kun et vieläkään ymmärrä. Tai sitten voit ahkerana bisnestyttönä takertua ja öyhöttää lisää. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Langat myssyyn maksaa vitosen, joten "pikkasen" on ylihintaa myssyllä. Kuka tahansa osaa neuloa tuollaisen ihan itsekin.
En tiedä mitä tuo myssy maksaa, mutta saa olla tyhmä jos myy vain materiaalien hinnalla.
Ei sitä vitosella tarvisikaan myydä, mutta huonoa bisnestä on hinnoitella tuotteensa niin (oisko ainakin joku ihan perusmalli 85€), että ihminen mielummin tekee itse. Itsellä ainakin se raja olisi jossain viiden kympin paikkeilla, mitä voisin kivasta, hyvin istuvasta piposta maksaa, mutta jos paljon sen yli mennään, niin mielummin opettelen itse kutomaan ja teen sillä vitosella.
Edelleen odotellaan henkeä pidätellen tietoa, mistä ne materiaalit saa vitosella.
Kirjoitin lainaamasi, ja se nyt on sivuseikka maksaako ne matskut vitosen vai kaksi kymppiä vai mitä, mutta joka tapauksessa jossain se raja tulee vastaan kuinka paljon simppelistä piposta maksaa vs. tekee sen itse edullisemmin. Ja eri asia sitten sekin haluaako sen pipon tehdä juuri siitä kovasta, karheasta ja kutittavasta suomalaisesta lampaasta, kun miellyttävämpiäkin lankoja on tarjolla ihan suht edullisesti.
No miksi sitten heittelet hintoja, jos on ihan sivuseikka, mitä mikäkin lanka maksaa?
Muuten suomenlampaan villa on erittäin pehmeää ja laadukasta. Suomenlammas on rotu, suomalainen lammas taas on Suomessa elävä lammas.
Koska näytti siltä, että takerruit kirjoituksessani siihen, ettei lankoja saa vitosella etkä ymmärtänyt varsinaista pointtiani.
Tosiaan nuo halvemmat pipot tuolla sivuilla näyttää olevan jotain kokeilumalleja jämälangoista, eivät ole edes sitä SUOMENLAMPAAN villaa. Normaalihinnat 69€ - 129€.
Mikä se varsinainen pointti oli? "Älkää ostako suomalaista käsityötä?"
Pointti on SINULLE selitetty uudelleen neljässä eri viestissä. Voit kulta pieni pitää suusi kiinni, kun et vieläkään ymmärrä. Tai sitten voit ahkerana bisnestyttönä takertua ja öyhöttää lisää. :)
Aivan ohis, mutta hän on pitänyt suunsa kiinni toiveidesi mukaisesti. Tuo lainaamasi viesti on nimittäin kirjoitettu yli neljä vuotta sitten.
Sitä voi jokainen mielessään miettiä, kuka tällä kertaa takertui ja öyhötti.
Minulla on yksi pipo, väri on tosi herkullinen ja myssy kaunis, mutta kutittaa ihan törkeästi :( Merinopipot ja läheskään kaikki villapipot eivät kutita, en siis ole mitenkään kirjaimellisesti herkkänahkainen, mutta valitettavasti just tämä kutittaa.
Myssy-farmin pipot on hyvä esimerkki siitä kuinka simppelikin tuote voidaan brändätä hyvin ja siitä saadaan ns. luksustuote (joka on laadukas, eettinen, ja millä on hyvä tarina)
Suomessa moni kustannus on enemmän mitä useimmissa muissa maissa, täällä ei kannata yrittää myydä ns. halpatavaraa vaan keskittyä tuotteissa muihin asioihin millä niitä myydään.
Ja jos ajatellaan vaikka tuota jonkun määrittelemään rajaa että max 50e/pipo, niin moni (huom: akryylinen ja tehtaassa massatuotettu!) on valmis tuon maksamaan, kunhan siinä on lappu missä lukee Calvin Klein, Svea, tmv. mitä summaa en ikinä maksaisi "muovipiposta" mikä ei edes lämmitä...
Tilasin juuri Saksasta kashmirlankaa. On itse värjättyä ja posteineen hinnaksi tulee noin 70 eur. Ei ole tietty suomenlampaan villaa ja itse joutuu pikku kätösin tekemään mutta eipä ainakaan kutita.
Kyllä on, 3 myssyä. Kutittaa aluksi ja sitten pehmenee. Muotoutuu omaan nuppiin. Hyviä ovat, eikä lampaita laivata Saudi-Arabiaan teuraaksi villantuotantouran päätteeksi.
En ymmärrä miksi kyseisen firman liiketoiminta on niin monille valtava ongelma. Kyllähän laukkujakin myydään 5000 euroa kappale (ja yli) ja ihmiset ostavat. Suhdanteiden ja maailmantilanteen muuttuessa firman kannattavuus saattaa notkahtaa ja investoinnit voivat mennä pieleen, niin se vain menee.