Ruoan hinnat nousseet salavaivihkaa?
Tässä parin viikon sisällä kaupassa käydessä on tullut huomattua hintojen nouse. Esim. Lidlissä taisi 400 g sika-nautajauheliha maksaa ennen 1,95€ ja nyt hinta taisi olla 2,09€. 700 g pakkaus maksoi ennen 3,15 , nyt 3,29€.
S-marketissa taas huomasin miten Valion Arkijuustoviipaleet maksoi 3,15€ , ennen 2,98€. Arkijogurtti maksoi ennen n. 1€, nyt 1,15€.
Myös hedelmien ja vihannesten hintoja olen ihmetellyt, aika kalliita monet.
Onko muut huomanneet miten hinnat nousee? Tuntuu että koko ajan kaikki kallistuu. Ruoka on kuitenkin elintärkeetä... :(
Kommentit (103)
Suurimmalle osalle näyttää näemmä olevan ihan sama vaikka hinnat nousis. On täällä varakasta väkee, onneks olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S Ketjuhan lupasi laskea lisää hintoja, vaikka osa kauppiaista tekee jo tappiota.
Sinccis
S-ryhmässä ei ole kauppiaita, koska se on osuustoiminnallinen.
No kaupoista sitten, jos se sinua tyydyttää. Aivan itse uutisoivat asiasta, joten ei ole minun keksimääni.
Sinccis
Narsisiti ei koskaan myönnä olleensa väärässä. Et pysty olemaan vastaamatta tähänkään. Siinä yksi syistä miksi olet sinkku vaikka selitäisitkin ja selitätkin muuta.
T. eri.
Myönnät olevasi narsisti, ja teet henkilöhyökkäyksiä ruokia johtuvassa keskustelussa?
Olet luuseri ja nolla tai sitten yksinkertaisimpia ihmisiä, joita olen koskaan nähnyt
Sinccis
Nimimerkkisi syy on ilmiselvä. Se voisi olla myös ystävätön.
Kertooko nimimerkki olevansa narsisti keskustellessaan kurkkujen hinnoissa, vai onko se jonkun k-pää hron omaa keksintöä?
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetin "salavaivihkaa"?? Ne sanat ovat joko salavihkaa tai vaivihkaa. Ärsyttää kun ihmiset jatkuvasti turmelevat suomen kieltä.
On sulla pienet murheet ja ärsytykset. Toivottavasti selviät tästäkin järkytyksestä.
Mä olen hyvä hyville, paha pahoille. Mutta sitähän k-päät ei kestä.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Mutta ainahan voi muuttaa maalle ja alkaa itse tuottamaan itselleen halvat lihat, kasvikset, juurekset ja marjat.
Voi kuule, kyllä on haaveissa omakotitalo metsän laidalta, oman pihan kera. Vaan mites pääsee nuoret, vielä pienituloiset ihmiset kiinni omakotitaloon, kun asumiskulut ja eläminen nielee suuren osan palkkapussista? Todella mielelläni asuisin omakotitalossa ja viljelisin perunaa, porkkanaa yms pienellä maalla. Marjoja keräilen syksyisin ja sieniä kans.
Toistaseks täytyy asua kämäsessä kerrostalokaksiossa, josta saa iloisesti maksella 600€ vuokraa tuhkana tuuleen joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S Ketjuhan lupasi laskea lisää hintoja, vaikka osa kauppiaista tekee jo tappiota.
Sinccis
No kaupoista sitten, jos se sinua tyydyttää. Aivan itse uutisoivat asiasta, joten ei ole minun keksimääni.
Sinccis
Narsisiti ei koskaan myönnä olleensa väärässä. Et pysty olemaan vastaamatta tähänkään. Siinä yksi syistä miksi olet sinkku vaikka selitäisitkin ja selitätkin muuta.
T. eri.
Myönnät olevasi narsisti, ja teet henkilöhyökkäyksiä ruokia johtuvassa keskustelussa?
Olet luuseri ja nolla tai sitten yksinkertaisimpia ihmisiä, joita olen koskaan nähnyt
Sinccis
Kertooko nimimerkki olevansa narsisti keskustellessaan kurkkujen hinnoissa, vai onko se jonkun k-pää hron omaa keksintöä?
Sinccis
Ei vaan se että vastasit viestiin jossa sinua korjattiin, aivan turhaan, se kertoo narsismista. Normaali ihminen ei vaivautuisi enää selittelemään offtopiikilla kuinka on smarketin omaa vikaa että esitit heidän kauppiaidensa olevan vaikeuksissa. Oftopikin jonka sinä aloitit, koska et pysty olemaan vastaamatta narsistina, kun joku korjaa virheen jonka teit. Olet läpinäkyvä ja ennalta arvattissa oleva, muita huomoon ottamaton, sekä itsekäs tapaus, jonka sinkkuus johtuu näistä asioista ei muista ihmisistä niinkuin sinä aina keskuteluissa alat esittämään. Muut eivät ole vastuussa siitä sinun virheestäsi.
Ei salavaivihkaa vaan jompi kumpi: salavihkaa tai vaivihkaa. Et taida harrastaa lukemista ollenkaan. Ja sori, huono teksti vain tökkii niin saatanasti, ettei asiaa löydä virheiden takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ainahan voi muuttaa maalle ja alkaa itse tuottamaan itselleen halvat lihat, kasvikset, juurekset ja marjat.
Voi kuule, kyllä on haaveissa omakotitalo metsän laidalta, oman pihan kera. Vaan mites pääsee nuoret, vielä pienituloiset ihmiset kiinni omakotitaloon, kun asumiskulut ja eläminen nielee suuren osan palkkapussista? Todella mielelläni asuisin omakotitalossa ja viljelisin perunaa, porkkanaa yms pienellä maalla. Marjoja keräilen syksyisin ja sieniä kans.
Toistaseks täytyy asua kämäsessä kerrostalokaksiossa, josta saa iloisesti maksella 600€ vuokraa tuhkana tuuleen joka kuukausi.
Maalla talo + piha maksaa paljon vähemmän kuin kaupungissa. Jos pidempi matka joka paikkaan ei haittaa, niin ei muuta kuin talokaupoille. Kannattaa sit ottaa huomioon, että todennäköisesti tarvitaan pari autoa, jos taloudessa kaksi aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Kilpailu ei toimi eikä viranomaisia edes kiinnosta kilpailun toimimattomuus. Esimerkkinä K-Mafia nosti yhdellä napinpainalluksella monen tuotteen hintoja 10% ilman mitään todellista syytä. Ahneus maan perii.
Suomi lienee Euroopan korruptoitunein maa hyväveliverkostoineen, johon nämä kartellikaupat ja asioista päättävät viranomaiset myös kuuluvat, jolloin ei tietenkään mitään ongelmaa edes ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistaseks täytyy asua kämäsessä kerrostalokaksiossa, josta saa iloisesti maksella 600€ vuokraa tuhkana tuuleen joka kuukausi.Maalla talo + piha maksaa paljon vähemmän kuin kaupungissa. Jos pidempi matka joka paikkaan ei haittaa, niin ei muuta kuin talokaupoille. Kannattaa sit ottaa huomioon, että todennäköisesti tarvitaan pari autoa, jos taloudessa kaksi aikuista.
Talokaupoille ei ilman säästöjä mennä ja säästäminen ei ole mahdollista pienillä tuloilla, yksinkertaisesti. Joka tapauksessa meillä on jo 2 autoa, pakko olla töiden takia.
Huvitti tuo "salavaivihkaa"-sana. Kyllä on tosi salaisesti nostettu hintoja.
Kun ajattelee, että siitä ruokakassin sisällöstä maksetaan myllärin, leipurin, teurastajan, lihanleikkaajan, makkarantekijän, meijeristin, autokuskin, kaupan myyjän, kaupan ja tehtaan ja teurastamon siivoojien ja monen muun palkat ja kaupan ja teollisuuden katteet ennen kuin ruuat ovat kassissasi, ei voi kun ihmetellä miten halvalla saamme ruokaa.
Harmi ettei keretty tätä kaupassa tekemään.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Kun ajattelee, että siitä ruokakassin sisällöstä maksetaan myllärin, leipurin, teurastajan, lihanleikkaajan, makkarantekijän, meijeristin, autokuskin, kaupan myyjän, kaupan ja tehtaan ja teurastamon siivoojien ja monen muun palkat ja kaupan ja teollisuuden katteet ennen kuin ruuat ovat kassissasi, ei voi kun ihmetellä miten halvalla saamme ruokaa.
Juuri näin!
Sen jälkeen ei voi kun todeta, että kylläpä se juusto on halpaa!
Sinccis
Niinpä. Oman palkan pitäisi nousta vuosittain, mutta toisen työstä ei olla valmiita maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Sinccis
T. eri.
Sinccis
Sinccis
Ei vaan se että vastasit viestiin jossa sinua korjattiin, aivan turhaan, se kertoo narsismista. Normaali ihminen ei vaivautuisi enää selittelemään offtopiikilla kuinka on smarketin omaa vikaa että esitit heidän kauppiaidensa olevan vaikeuksissa. Oftopikin jonka sinä aloitit, koska et pysty olemaan vastaamatta narsistina, kun joku korjaa virheen jonka teit. Olet läpinäkyvä ja ennalta arvattissa oleva, muita huomoon ottamaton, sekä itsekäs tapaus, jonka sinkkuus johtuu näistä asioista ei muista ihmisistä niinkuin sinä aina keskuteluissa alat esittämään. Muut eivät ole vastuussa siitä sinun virheestäsi.
Mitä sä lässytät pelle. Mä sanoin, että ne itse antoi sellaisen ilmoituksen, että osa kaupoista pyörii miinuksella.
Etkö tätä ymmärrä. Se ei liity mitenkään minuun, vaan vika on sinun pienen pääsi sisällä.
Enkä jaksanut lukea vuodatustasi.
Sinccis
Mitä merkitystä? Ap syö listauksen perusteella pelkkää skeidaa. Opettele laittamaan kunnon ruokaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Sinccis
T. eri.
Sinccis
Sinccis
Mitä sä lässytät pelle. Mä sanoin, että ne itse antoi sellaisen ilmoituksen, että osa kaupoista pyörii miinuksella.
Etkö tätä ymmärrä. Se ei liity mitenkään minuun, vaan vika on sinun pienen pääsi sisällä.
Enkä jaksanut lukea vuodatustasi.
Sinccis
Narsistina et pysty normaaliin keskusteluun mistään asiasta. Muiden vikaa ei ole sinun surkea elämäsi jota kostat muille.
Kyllä minä nuorena ja köyhänä juustoa ostin aina. Koska osaan yhteenlaskun.
Muutama paketti kuukaudessa ei paljoa maksa siitä ylellisyydestä. Olisi aivan typerää lähteä säästämään tuommoisesta.
Sinccis
Yleensä vielä köyhä ei osaa säästää oikeissa paikoissa. Se muutama euro tungetaan vahingossa sinne sun tänne turhuuteen, jotka tekevät sitten pitkässä juoksussa isoja virtoja.