Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoan hinnat nousseet salavaivihkaa?

Vierailija
13.02.2019 |

Tässä parin viikon sisällä kaupassa käydessä on tullut huomattua hintojen nouse. Esim. Lidlissä taisi 400 g sika-nautajauheliha maksaa ennen 1,95€ ja nyt hinta taisi olla 2,09€. 700 g pakkaus maksoi ennen 3,15 , nyt 3,29€.

S-marketissa taas huomasin miten Valion Arkijuustoviipaleet maksoi 3,15€ , ennen 2,98€. Arkijogurtti maksoi ennen n. 1€, nyt 1,15€.

Myös hedelmien ja vihannesten hintoja olen ihmetellyt, aika kalliita monet.

Onko muut huomanneet miten hinnat nousee? Tuntuu että koko ajan kaikki kallistuu. Ruoka on kuitenkin elintärkeetä... :(

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihan hinta on selvästi noussut, myös "halvempien" ruhonosien hinta. Ihmisiä yritetään pakottaa kasvissyöntiin hintapolitiikalla. Lohen hinta on jo pitkään ollut aivan järjetön, vaikka kyseessä on kassissa kasvatettu kakkosluokan lohi.

En aio luopua lihansyönnistä ikinä, mutta täytyy vaan syödä vähemmän. 100 g päivässä riittää, lisukkeeksi kaalia ja juureksia. Leivän olen melkein jättänyt, mutta toisinaan on pakko saada paahtoleipää. Juusto on myös tosi kallista, sitäkin on pakko säännöstellä.

Juusto ei kyllä ole kallista, kun sitä saa lihaakin halvemmalla.

Sinccis

Mä en ymmärrä mistä tämä kallis juusto kiihkoilu oikein johtuu?

Vierailija
22/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mister tokamanni käy tekemässä diilejä tuottajien kanssa. Kala pysyy abut samoissa kustannuksissa kun käy itse kalastamassa samoin marjat kotikalja sienet riista leipominen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S Ketjuhan lupasi laskea lisää hintoja, vaikka osa kauppiaista tekee jo tappiota.

Sinccis

S-ryhmässä ei ole kauppiaita, koska se on osuustoiminnallinen.

No kaupoista sitten, jos se sinua tyydyttää. Aivan itse uutisoivat asiasta, joten ei ole minun keksimääni.

Sinccis

Vierailija
24/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena plussaa termistä salavaivihkaa.

Vierailija
25/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä parin viikon sisällä kaupassa käydessä on tullut huomattua hintojen nouse. Esim. Lidlissä taisi 400 g sika-nautajauheliha maksaa ennen 1,95€ ja nyt hinta taisi olla 2,09€. 700 g pakkaus maksoi ennen 3,15 , nyt 3,29€.

S-marketissa taas huomasin miten Valion Arkijuustoviipaleet maksoi 3,15€ , ennen 2,98€. Arkijogurtti maksoi ennen n. 1€, nyt 1,15€.

Myös hedelmien ja vihannesten hintoja olen ihmetellyt, aika kalliita monet.

Onko muut huomanneet miten hinnat nousee? Tuntuu että koko ajan kaikki kallistuu. Ruoka on kuitenkin elintärkeetä... :(

Lihatuote 5€/kg pakattuna kaupan kylmähyllyssä, on kyllä kallista. Itse en toisinaan ymmärrä miten se saadaan sinne noin halvalla tuotettua.

Vierailija
26/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juusto on myös tosi kallista, sitäkin on pakko säännöstellä.

On joo, 4-5€/kg hinnat alkaen juusto. Riittänee ainakin parisen viikkoa kilolta per ihminen vaikka enemmänkin käyttäisi. On kallista!

Vierailija
27/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S Ketjuhan lupasi laskea lisää hintoja, vaikka osa kauppiaista tekee jo tappiota.

Sinccis

No kaupoista sitten, jos se sinua tyydyttää. Aivan itse uutisoivat asiasta, joten ei ole minun keksimääni.

Sinccis

Narsisiti ei koskaan myönnä olleensa väärässä. Et pysty olemaan vastaamatta tähänkään. Siinä yksi syistä miksi olet sinkku vaikka selitäisitkin ja selitätkin muuta. 

T. eri. 

Vierailija
28/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On joo, 4-5€/kg hinnat alkaen juusto. Riittänee ainakin parisen viikkoa kilolta per ihminen vaikka enemmänkin käyttäisi. On kallista!

Kyllä se on 5e se pieni palikka, en minä mitään halpisjuustoja osta. Kilohinta yli 20e.

Vierailija
29/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on 5e se pieni palikka, en minä mitään halpisjuustoja osta. Kilohinta yli 20e.

Se onkin ihan sinun oma asiasi mitä ostat, haluat ja vaadit. Hommaa lisää rahaa jos haluat ostaa parempaa.

Vierailija
30/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on turha valittaa ruuan kalleudesta tai hintojen noususta.

Vierailija
31/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko huomannut miten halvoissa juustoissa tulee hometta nopeasti juustoon? Luitko siitä kuinka juusto/ruokaväärennöksissä uudelleen käytettiin pilaantuneet juustot ja niistä tehtiin uutta halpaa juustoa?

Kannattaa hieman miettiä mitä ostaa näinä pä'ivinä kuitenkin. 

Vierailija
32/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todellakin huomannut! Ja luulin että muut eivät ole huomanneet ja kuvittelen vaan.

Vierailija
33/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppahalli24 on ainakin nostanut reippaasti hintoja.

Vierailija
34/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko huomannut miten halvoissa juustoissa tulee hometta nopeasti juustoon? Luitko siitä kuinka juusto/ruokaväärennöksissä uudelleen käytettiin pilaantuneet juustot ja niistä tehtiin uutta halpaa juustoa?

Kannattaa hieman miettiä mitä ostaa näinä pä'ivinä kuitenkin. 

En ole huomannut. Aina on kestänyt sen 1-3 vko juustopala homehtumatta.

Vierailija
35/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, menee 10-15 euroa kuukaudessa! Nyt aloitan säännöstelyn, ja kärsin!!

Olen huomannut, että köyhillä on monesti paljon yhteistä se, että yritetään säästää väärästä paikasta ja lisätään samalla omaa kärsimystä aivan turhaan. Sitten kirotaan koko maailmaa, vaikka vika löytyykin peilistä.

Sinccis

Vierailija
36/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetin "salavaivihkaa"?? Ne sanat ovat joko salavihkaa tai vaivihkaa. Ärsyttää kun ihmiset jatkuvasti turmelevat suomen kieltä.

Vierailija
37/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

S-Ryhmä teki vielä kaiken lisäksi kaikkien aikojen tulosennätyksen. Sama myös K-Mafian suhteen.

- Eri

Vierailija
38/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

S-Ryhmä teki vielä kaiken lisäksi kaikkien aikojen tulosennätyksen. Sama myös K-Mafian suhteen.

- Eri

Siitähän ei keskusteltu.

Sinccis

Vierailija
39/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Sinccis

Narsisiti ei koskaan myönnä olleensa väärässä. Et pysty olemaan vastaamatta tähänkään. Siinä yksi syistä miksi olet sinkku vaikka selitäisitkin ja selitätkin muuta. 

T. eri. 

Myönnät olevasi narsisti, ja teet henkilöhyökkäyksiä ruokia johtuvassa keskustelussa? 

Olet luuseri ja nolla tai sitten yksinkertaisimpia ihmisiä, joita olen koskaan nähnyt

Sinccis

Vierailija
40/103 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ainahan voi muuttaa maalle ja alkaa itse tuottamaan itselleen halvat lihat, kasvikset, juurekset ja marjat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän