Bussissa lapsen kanssa: Kumpaan joukkoon kuulut?
Oletko äiti, joka puhuu ihan normaalilla (tai jopa kovemmalla) äänenvoimakkuudella lapselleen kaiken matkan aikana? Vai kuiskutteletko lapsen korvaan ja yrität puhua niin, että muut eivät kuule?
Mua joskus huvittaa bussissa, kun ihmiset käyttäytyy niin eri tavoin. Itse kuulun tuohon vähempiäänisten joukkoon.
Kommentit (6)
mutta kyllä mä puhun normaalilla äänellä. En korota ääntä, mutten kuiskikaan. Ehkä hieman kovempaa puhun, kuin aikuiselle kanssamatkustajalle puhuisin.
Silloin kun matkustetaan, keskustellaan normaalisti, ei huutamalla, mutta ei myöskään kuiskaamalla
Olen itse ujo ja hiljainen ja hieman nolottaa joskus kun lapsi sanoo vaikka kassajonossa jotain kovalla äänellä.
miksi bussissa pitäisi hyssytellä tai huutaa? tai hävetä sitä, että on lapsia tai että he käyttäytyvät kuten muuallakin niin hyvässä kuin pahassa?
tavallisella äänellä juttelen ja vastailen, jos lapsi (2 v.) haluaa puhua. Jos on hiljaa niin minäkin olen. En kuitenkaan ala hyssyttelemään, ellei sitten suorastaan ala käyttäytyä häiritsevästi (siis huutamaan tai kiukkuilemaan). Joskus lapsi esim. haluaa lauleskella, eikä tulis mieleenkään alkaa kieltämään sitä. Jos joku siitä häiriintyy, niin ihan on oma ongelmansa!
Tämä nyt varmaan meni aiheen vierestä, kun kysyttiin nimenomaan, miten äidit puhuvat, mutta liittyy kuitenkin siihen, miten lapsen kanssa bussissa käyttäydyn...
En ainakaan kuiskuttele korvaan.