Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa entinen yläaste aikanen tuttu tulee samalle jumpalle eikä ole tuntevinaankaan vaikka selävästi tunnistaa :D

Vierailija
12.02.2019 |

Tosiaan käydään parin kaverin kanssa jumpalla yhdessä ja sielä käy eräs yläaste aikanen tuttu joka selvästi tunnistaa meidät mutta ei edes tervehdi :D.
On aika ujo mutta tutummassa porukassa jopa puhelias.
Tosiaan huomaa me tunnistetaan hänet mutta on niin kuin ei tuntisikaan.
Kyllä on naurussa pitelemistä, kun samassa pukuhuoneessa vaihdetaan kamoja.
Ei olla ikinä oltu kavereita mutta ei vihamiehiäkään

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli myös entinen luokkakaveri vastaan työpaikalla kollegana eikä ollut tuntevinaan myöskään. Naurettavaa käytöstä.

Tiedätkö, se ei varmaan ihan oikeasti muista sua.

Niin, oltiin kuitenkin 9 vuotta samalla luokalla ja ihan normaalisti koulukavereita, FB-kavereitakin hänen aloitteestaan.

Meinaat, että olet pysynyt niin samannäköisenä kuin olit yläasteella, että pitäis kyllä tunnistaa?

No kyllä olen saman näköinen, samassa painossa jne. Ihan niin kuin hänkin. Nimikin on sama!

Vierailija
22/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään juteltavaa. Silloin välttelee mieluummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tutustuu elämänsä aikana ties kuinka moneen ihmiseen (opiskelukaverit , entiset ja nykyiset työkaverit, harratus"kaverit" (osa vain tuttuja naamoja), lasten tarha- ja koulukaverien vanhemmat, naapurit, tuttujen tutut (joita näkee juhlissa/satunnaisesti jossain) ja puolison kautta tutut ja "tutut naamat" jne. Jne.

Joten aika mestari saa olla että tuntee/muistaa KAIKKI, ja sen lisäksi vielä sen "kuka on kuka". Minuakin välillä moikkaa jossain (esim. kaupassa tmv.) "tuttu naama", mutta en aina muista kuka on kyseessä. Kerran en esim. tunjistanut miehen sukulaisen puolisoa (nähnyt juhlissa täudessä tällingissä ja sitten tuli lenkkivaatteissa vastaan) tunnistin että "tuttu naama" ja jossain kohtaa tajusin kun mainitsi miehen sukulaisia.

Vierailija
24/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli myös entinen luokkakaveri vastaan työpaikalla kollegana eikä ollut tuntevinaan myöskään. Naurettavaa käytöstä.

Niin, oltiin kuitenkin 9 vuotta samalla luokalla ja ihan normaalisti koulukavereita, FB-kavereitakin hänen aloitteestaan.

Meinaat, että olet pysynyt niin samannäköisenä kuin olit yläasteella, että pitäis kyllä tunnistaa?

No kyllä olen saman näköinen, samassa painossa jne. Ihan niin kuin hänkin. Nimikin on sama!

Ja nimilappu on aina rinnassa?

Viiden vuoden äitiyslomien ja hoitovapaiden jälkeen menin esittelemään itseni uusille työntekijöille. Eräs heistä sanoi, että mehän tunnetaan jo, olen Jaana. Ja nauroi päälle. En kehdannut kysyä, että mistä tunnemme. En tiedä tänä päivänäkään, vaikka kuulin sukunimenkin. Katsoin vanhat luokkakuvatkin läpi, ei ainakaan niistä löytynyt sopivaa.

Vierailija
25/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nimilappu on aina rinnassa?

Viiden vuoden äitiyslomien ja hoitovapaiden jälkeen menin esittelemään itseni uusille työntekijöille. Eräs heistä sanoi, että mehän tunnetaan jo, olen Jaana. Ja nauroi päälle. En kehdannut kysyä, että mistä tunnemme. En tiedä tänä päivänäkään, vaikka kuulin sukunimenkin. Katsoin vanhat luokkakuvatkin läpi, ei ainakaan niistä löytynyt sopivaa.

No kyllä työpaikallani on ammattikortti aina rintapielessä. Mutta joo. Turha tästä on vänkätä. Luulin itseäni epäsosiaaliseksi mutta kyllä te mammat pistitte paremmaksi.

Vierailija
26/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli minkä ikäinen olet? Väität, että näytät samalta kuin 13-15-vuotias lapsi? Niinkö?

Vierailija
27/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you, bro. Even if no one else. Way to go!

Vierailija
28/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se noloa, että ei tunne vanhoja koulukavereita. Itselle käynyt niin ja vastapuoli loukkaantui. En vieläkään muista tyypistä mitään vaikka kuinka yritän eikä edes nimi tuttu. Yleensä muistan kaikki.

Sitten on niitä ketä tunnen, mutta kun en heti moikannut niin jotenkin hävettää moikata myöhemmin. Omapa on ongelmani.

Vierailija
29/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös ihmetyttää, että miksei ap kavereineen moikannut? Voisitko vastata? Ja miksi teidän moikkaamattomuus on ok, mutta entisen tuttavan ei ole?

Vierailija
30/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunnistanut pari vuotta vanhaa työkaveria, katseli vain ihmeissään, mutta ei tervehtinyt. Mulla sattuu tuota nykyisin paljon, hävettää kun en tunnista " ketään" Syy: Huono muisti, yli kaksi vuotta jatkuneiden vähien unien takia.

Vierailija
31/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla että käytöksesi kouluaikoina on ollut niin vastenmielistä että hän ei halua "tuntea" sinua.

Vierailija
32/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan käydään parin kaverin kanssa jumpalla yhdessä ja sielä käy eräs yläaste aikanen tuttu joka selvästi tunnistaa meidät mutta ei edes tervehdi :D.

No aika selväksi tuli miksi ei halua tunnistaa. Ehkä hänellä on vaan nyt elämä, eikä tarvetta liehitellä jotain yläasteaikaista koulukiusaajaa. Eipä itseänikään innostaisi jonkun ikivanhan koulukaverin kanssa yrittää keksiä jutun juurta, jos olisin treenaamaan tullut. Saati jos se kikattelisi kaverinsa kanssa, vaan ei saisi suutaan auki että mikä on hätänä. 

Vierailija
33/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun näen kiusaajiani en anna heille katsettanikaan. Kiusaajia se häiritsee aina, kun ei saa huomiota...

Vierailija
34/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tervehtiä jotain jonka kanssa on ainoastaan ollut sattumalta samalla luokalla joskus vuonna 1 ja 2?

En minäkään tervehdi tuollaisia elleivät itse tervehdi ensin. Kaikki elämässäni mukana olevat tutut olen hankkinut 20+ ikäisenä. Ei sitä aiemmat ajat merkitse enää mitään.

Vierailija
35/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisin syy lienee se, ettet ole kovinkaan tärkeä ihminen. Hankkiuduhan hyvään asemaan työelämässä ja palataan sitten asiaan...

Vierailija
36/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tervehdi sellaisia vanhoja luokkakavereita, jotka eivät puhuneet mulle sanaakaan kouluaikoina tai jotka kohtelivat mua huonosti. Miksi ihmeessä nyt aikuisena haluaisin jutella heille? Tai miksi he haluaisivat jutella mulle ja tervehtiä mua, kun en sen vertaa kiinnostanut heitä kouluaikoinakaan?

Ei mulla ole heille mitään sanottavaa. Ventovieraita ihmisiä.

Vierailija
37/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun olemaan tekemisissä lasteni takia kahdenkin yläasteaikaiseni luokkakaverin kanssa. En ole sanallakaan osoittanut tuntevani heidät koulusta ja en puhu muuta kuin pakolliset asiat plus normaalit kohteliaisuudet (kaunis sää, kyllä on ollut kylmä talvi, mukavaa joululomaa tms.). Syy, molemmat olivat kiusaajia, en ollut pahin kohde, mutta hyvä ystäväni kärsi heistä koko peruskoulun. En tiedä ymmärtävätkö tämän, mutta seuraan kyllä tarkasti kohtelevatko lapsiani reilusti (toinen on lto, toinen luokanopettaja).

Vierailija
38/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tule vastaamaan kysymyksiin, sillä häntä sapettaa ettei kukaan ole puolellaan, lol!

Vierailija
39/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tervehdi koulukavereita jotka olleet kiusaajia. Katselen ihan muualle kun näen heitä. Jännä juttu että he varmaankin haluaisi tervehtiä minua. Voiko kiusaaja oikeasti unohtaa että on ollut negatiivinen persoona? Joku voi pitää mua katkerana mutta mulla on uusi elämä ja kukaan negatiivinen tapaus ei tuu pilaamaan sitä.

Vierailija
40/49 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun olemaan tekemisissä lasteni takia kahdenkin yläasteaikaiseni luokkakaverin kanssa. En ole sanallakaan osoittanut tuntevani heidät koulusta ja en puhu muuta kuin pakolliset asiat plus normaalit kohteliaisuudet (kaunis sää, kyllä on ollut kylmä talvi, mukavaa joululomaa tms.). Syy, molemmat olivat kiusaajia, en ollut pahin kohde, mutta hyvä ystäväni kärsi heistä koko peruskoulun. En tiedä ymmärtävätkö tämän, mutta seuraan kyllä tarkasti kohtelevatko lapsiani reilusti (toinen on lto, toinen luokanopettaja).

Mikä siinä on että kiusaajat päättävät kouluttautua itse siihen samaan ympäristöön sitten opettajiksi tms, onko pohjalla halu jatkaa samaa kiusaamista jossain muodossa edelleen joko epäarvoisella kohtelulla tai opettajanhuoneessa työpaikkakiusaamisena tms?

Siinä ei kovin pitkää aikaa kulu sen välissä kun lopettaa peruskoulun jossa on ollut paha kiusaaja ja sitten päättää että minusta tuleekin opettaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme